Výjezd Jaguara R5 do boje - #1 Klaas Zwart (NL), Team Ascari, Jaguar R5, F1, Cosworth 3.0 V10

Výjezd Jaguara R5 do boje - #1 Klaas Zwart (NL), Team Ascari, Jaguar R5, F1, Cosworth 3.0 V10

Galerie / Motorsport / Okruhy

BOSS GP, aneb jak Masarykův okruh o svůj rekord přišel

První zářijový víkend na brněnský Masarykův okruh v rámci podniku FIA ETCC zavítala také formulová série BOSS GP ke svému šestému a předposlednímu závodnímu klání v letošní sezoně.

V dubnu mohli diváci tuto formulovou sérii vidět na německém Hockenheimu, v květnu formule BOSS GP navštívily okruhy Paul Ricard a slavnou italskou Monzu, aby je v druhé polovině června přivítala další okruhová klasika – belgický okruh Zolder. Na začátku srpna následovaly závody v nizozemském Assenu a nyní na počátku září měl i český motoristický fanoušek možnost vidět rychlé formulové monoposty na brněnském Masarykově okruhu.

A že se bylo se na co koukat, to potvrzuje stanovení nového rekordu okruhu pro formulové vozy, který byl vylepšen o více jak čtyři sekundy a to na hodnotu 1:39,089.

A kdo za to může? Duo formulí 1 – Jaguar R5 (rok 2004) a Scuderia Toro Rosso STR1 (rok 2006). Díky přímému souboji obou pilotů v první závodní jízdě, donutil Nizozemec Klaas Zwart Rakušana Ingo Gerstla k výkonu, který zastavil pomyslné stopky až na hodnotě 1:39,089 a tak dosavadní maximum Itala Lucy Filippiho 1:43,260 bylo odsunuto již jen do historických tabulek. Tento čas bude tedy zapsán jako oficiální rekord Masarykova okruhu, který byl zajet v závodu.

Tlak Gerstla na vedoucího Zwarta vedl nejen k rekordu, ale také k jeho těsnému vítězství v první jízdě, když se mu podařilo v poslední sekci okruhu předjet doposud vedoucího Nizozemce a zvítězit o pouhých 0,567 sekundy. Že byl souboj obou formulí 1 opravdu vyrovnaný, dokázala druhá závodní jízda, kde po drobné chybě Gertsla zvítězil Zwart, který tak oplatil Rakušanovi porážku z první jízdy. Takže souboj formulí Scuderia Toro Rosso STR1 versus Jagura R5 na Masarykově okruhu skončil 1:1, ale díky překonanému rekordu měl rakouský pilot Ingo Gerstl přeci jen trochu „navrch“.

Ale motoristický fanoušek měl na co koukat již při sobotních trénincích, protože úplně nejrychlejší čas byl stanoven v kvalifikaci, když Gerstl dokázal zajet čas 1:37,695.

Před poslední říjnovým závodem ve francouzském Dijonu je následující pořadí (TOP 5) v jednotlivých třídách:

Třída OPEN
1. Ingo Gerstl (A) 97 bodů
2. Klaas Zwart (NL) 90
3. Peter Milavec (A) 84
4. Philippe Haezebrouck (F) 76
5. Frits van Eerd (NL) 25

Třída FORMULA
1. Jakub Smiechowski (PL) 267 bodů
2. Johann Ledermair (A) 259
3. Florian Schnitzenbaumer (D) 166
4. Wolfgang Jaksch (D) 158
5. Henk de Boer (NL) 135
6. Veronika Cicha (CZ) 123

Třída MASTERS
1. Hans Laub (D) 255 bodů
2. Karl-Heinz Becker (D) 249
3. Walter Steding (D) 174
4. Philippe Haezebrouck (F) 74
5. Martin Kindler (CH) 72

Autor a foto: Milan Spurný

One Comment

  1. Pingback: BOSS GP Dijon 2015 – Highlights video | iRacing News

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

− 8 = 2

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.