První zářijový víkend na brněnský Masarykův okruh v rámci podniku FIA ETCC zavítala také formulová série BOSS GP ke svému šestému a předposlednímu závodnímu klání v letošní sezoně.
- Vyústění výfukového systému
- Nos formule Dallara, GP2, Mecachrome 4.0 V8
- Přední křídlo formule Jaguar R5, F1, Cosworth 3.0 V10
- Poháry pro tři nejlepší jezdce – BOSS GP, druhá jízda
- #2 Ingo Gerstl (A), Top Speed, Toro Rosso STR1, F1, Cosworth 3.0 V10
- Dívky na startovním roštu
- #1 Klaas Zwart (NL) soustředěný na startovní pozici
- Start do prvního závodu formulí BOSSS GP by M. Spurný
V dubnu mohli diváci tuto formulovou sérii vidět na německém Hockenheimu, v květnu formule BOSS GP navštívily okruhy Paul Ricard a slavnou italskou Monzu, aby je v druhé polovině června přivítala další okruhová klasika – belgický okruh Zolder. Na začátku srpna následovaly závody v nizozemském Assenu a nyní na počátku září měl i český motoristický fanoušek možnost vidět rychlé formulové monoposty na brněnském Masarykově okruhu.
A že se bylo se na co koukat, to potvrzuje stanovení nového rekordu okruhu pro formulové vozy, který byl vylepšen o více jak čtyři sekundy a to na hodnotu 1:39,089.
- #9 Philippe Haezebrouck (F), Zele-Racing, Lola B05/52 Evo, Auto GP, Gibson Technology 3.4 V8
- #12 Christian Eicke (CH), Speed Center – Castrol, Dallara, GP2, Mecachrome 4.0 V8; #41 Hans Laub (D), Speed Center – Castrol, Dallara, WS by Renault, Renault 3.5 V6
- #2 Ingo Gerstl (A), Top Speed, Toro Rosso STR1, F1, Cosworth 3.0 V10
- #16 Salvatore De Plano (I), Team Italia – Nannini Racing, Dallara, GP2, Mecachrome 4.0 V8
A kdo za to může? Duo formulí 1 – Jaguar R5 (rok 2004) a Scuderia Toro Rosso STR1 (rok 2006). Díky přímému souboji obou pilotů v první závodní jízdě, donutil Nizozemec Klaas Zwart Rakušana Ingo Gerstla k výkonu, který zastavil pomyslné stopky až na hodnotě 1:39,089 a tak dosavadní maximum Itala Lucy Filippiho 1:43,260 bylo odsunuto již jen do historických tabulek. Tento čas bude tedy zapsán jako oficiální rekord Masarykova okruhu, který byl zajet v závodu.
Tlak Gerstla na vedoucího Zwarta vedl nejen k rekordu, ale také k jeho těsnému vítězství v první jízdě, když se mu podařilo v poslední sekci okruhu předjet doposud vedoucího Nizozemce a zvítězit o pouhých 0,567 sekundy. Že byl souboj obou formulí 1 opravdu vyrovnaný, dokázala druhá závodní jízda, kde po drobné chybě Gertsla zvítězil Zwart, který tak oplatil Rakušanovi porážku z první jízdy. Takže souboj formulí Scuderia Toro Rosso STR1 versus Jagura R5 na Masarykově okruhu skončil 1:1, ale díky překonanému rekordu měl rakouský pilot Ingo Gerstl přeci jen trochu „navrch“.
- Souboj #1 Klaas Zwart (NL) a #2 Ingo Gerstl (A), který přinesl nový traťový rekord 1:39,089.
- #25 Veronika Cicha (CZ), Top Speed, Dallara, GP2, Mecachrome 4.0 V8
- #26 Wolfgang Jaksch (D), Top Speed, Dallara, GP2, Mecachrome 4.0 V8; #13 Wolfgang Jordan (D), H & A Racing, Dallara, GP2, Mecachrome 4.0 V8
- Oslava vítěze třídy FORMULA #14 Johanna Ledermaira (A), zády stojí #11 Jakub Smiechowski (PL)
Ale motoristický fanoušek měl na co koukat již při sobotních trénincích, protože úplně nejrychlejší čas byl stanoven v kvalifikaci, když Gerstl dokázal zajet čas 1:37,695.
Před poslední říjnovým závodem ve francouzském Dijonu je následující pořadí (TOP 5) v jednotlivých třídách:
Třída OPEN
1. Ingo Gerstl (A) 97 bodů
2. Klaas Zwart (NL) 90
3. Peter Milavec (A) 84
4. Philippe Haezebrouck (F) 76
5. Frits van Eerd (NL) 25
Třída FORMULA
1. Jakub Smiechowski (PL) 267 bodů
2. Johann Ledermair (A) 259
3. Florian Schnitzenbaumer (D) 166
4. Wolfgang Jaksch (D) 158
5. Henk de Boer (NL) 135
6. Veronika Cicha (CZ) 123
Třída MASTERS
1. Hans Laub (D) 255 bodů
2. Karl-Heinz Becker (D) 249
3. Walter Steding (D) 174
4. Philippe Haezebrouck (F) 74
5. Martin Kindler (CH) 72
Autor a foto: Milan Spurný
Pingback: BOSS GP Dijon 2015 – Highlights video | iRacing News