#22 Hans Laub, GER, Speed Center – Castrol, Forti FG03, F1, Judd 4.0 V10

#22 Hans Laub, GER, Speed Center – Castrol, Forti FG03, F1, Judd 4.0 V10

Motorsport / Okruhy

BOSS GP na Masarykově okruhu rozhodly o šampionéch, Highlights

První volný trénink – Raghunathan překvapuje rychlým časem

Modré nebe, sluníčko a teploty kolem 30 °C, to jsou podmínky pro první volný trénink pro BOSS GP na Masarykově okruhu. Pravděpodobně už nemohly panovat lepší podmínky.
Ve třídě Formula překvapil velmi rychlým časem Ind Mahaveer Raghunathan, který pilotoval Lolu B05/52 z bývalé závodní série AutoGP a na nových pneumatických Avon zajel čas 1:47,702, kterým se zařadil na absolutní druhou pozici hned za favorita víkendu Ingo Gerstla. Za Raghunathanem ve třídě Formula následoval vítěz z Monzy Rakušan Chris Höher, který zajel čas 1:48,224 a třetí pozici si držel Ital Salvatore De Plano, oba na monopostech Dallara série GP2.

#115 Mahaveer Raghunathan, IND, PS Racing, Lola B05/52, Auto GP, Gibson Tech 3.4 V8

#115 Mahaveer Raghunathan, IND, PS Racing, Lola B05/52, Auto GP, Gibson Tech 3.4 V8

Ve třídě Open zůstalo rozložení sil nedotčeno, od prvního tréninku dominoval Ingo Gerstl na F1 Toro Rosso STR1, za ním to již bylo vyrovnanější, ale na vrch měl Peter Milavec na monopostu Panoz DP01 ChampCar, který na Gerstla ztrácel 6,204 sekundy. Za ním se ztrátou 0,761 sekundy byl třetí Nizozemec Frits van Eerd, tentokráte na F1 Benetton B199. „Používáme pro tento víkend Benetton, protože v teplém počasí má lepší vlastnosti,“ řekl Eerd.

Druhý volný trénink – Gerstl kraluje, Dorrbecker nejrychlejší ve třídě Formula

Druhý volný trénink se těšil obdobným ideálním podmínkám, ale přibrzdilo ho několik červených vlajek.
Ingo Gerstl nadále dominoval v prestižní třídě Open a lídr šampionátu se dokonce zrychlil o další 0,3 sekundy. Milavec na voze Panoz DP01 ChampCar byl opět druhý a stačilo mu zajet pouhé 3 okruhy, neboť shromáždil dostatek dat pro sobotní kvalifikaci. Třetí místo si udržoval Frits van Eerd, ale druhý Benetton B199 pilotovaný Němcem Wolfgangem Jordanem tentokrát přeskočil krajana Hanse Lauba na Forti FG03 a byl čtvrtý.
Ve třídě Formula zrychlil Mexičan Luis Michael Dorrbecker, který překonal Raghunathana, takže v této třídě dominovaly vozy LolaB05/52 ze série Auto GP. Až třetí byl monopost GP2, když třetí pozici si udržel Salvatore De Plano.

#155 Luis Michael Dorrbecker, MEX, Torino Squadra Corse, Lola B05/52, Auto GP, Gibson Tech 3.4 V8, FORMULA

#155 Luis Michael Dorrbecker, MEX, Torino Squadra Corse, Lola B05/52, Auto GP, Gibson Tech 3.4 V8, FORMULA

Jediná česká zástupkyně v BOSS GP Veronika Cichá se po volných trénincích zařadila na předposlední 20. místo (absolutně), ale alespoň překonala týmového a životního parťáka Wolfganga Jaksche. To jim ale moc dobré vyhlídky do kvalifikace nedávalo.

#222 Veronika Cichá v boxech před závodem

#222 Veronika Cichá v boxech před závodem

Kvalifikace – Gerstl a von Grünigen vítězí ve třídách

Rakouský závodník Ingo Gerstl si z Brna odváží nový zápis do historických tabulek. Své nejrychlejší kvalifikační kolo zajel průměrnou rychlostí 200,664 km/h. Magická dvousetkilometrová hranice byla při oficiálním závodním programu prolomena poprvé v historii okruhu.

#2 Ingo Gerstl, AUT, je připoutáván ve své F1 Toro Rosso STR1, Cosworth 3.0 V10

#2 Ingo Gerstl, AUT, je připoutáván ve své F1 Toro Rosso STR1, Cosworth 3.0 V10

Atraktivnější kvalifikační bitva byla ale ve třídě Formula, kterou vyhrál Švýcar Christof von Grünigen (Lola B05/52, Auto GP) časem 1:44,069 o pouhé 0,2 sekundy před druhým Chrisem Höherem (Dallara, GP2). Třetí nejrychlejší ve třídě byl Luis Michael Dorrbecker (Lola B05/52, Auto GP). O vyrovnanosti a atraktivitě kvalifikace vypovídá také údaj 0,384 sekundy, což je rozmezí prvních tří nejrychlejších.

Na startovním roštu #789 Christof von Grünigen, SUI, Zele-Racing, Lola B05/52, Auto GP, Gibson Tech 3.4 V8

Na startovním roštu #789 Christof von Grünigen, SUI, Zele-Racing, Lola B05/52, Auto GP, Gibson Tech 3.4 V8

Přestože Veronika Cichá dokázala kvalifikačním časem 1:55,105 zrychlit proti nejlepšímu volnému tréninku (1:57,659), ukázaly se plné kráse její schopnosti a skončila v kvalifikaci poslední, na absolutně 21. místě.

První závodní jízda BOSS GP – rakouský festival na Masarykově okruhu

Motorističtí fanoušci na automotodromu v Brně mohli vidět jeden z nejpozoruhodnějších závodů této sezony, ale nakonec dva Rakušané vyhráli své třídy – Ingo Gerstl a Chris Höher.
Když Safety Car odbočil do boxů a zelená světla odstartovala závod, druhý z kvalifikace Christof von Grünigen neměl takové zrychlení a hned na startu prohrál duel s číhajícím Chrisem Höherem. Rakouský jezdec týmu Top Speed předjel pilota Zele Racingu a ubránil potom svůj náskok až pod cílovou šachovnicovou vlajku. „Jsem nadšen ze závodu. Byl to velký závod a doufám, že zopakuji tento výkon také v neděli,“ konstatoval po závodě Chris Höher. Von Grünigen byl méně nadšený, když si proti kvalifikaci pohoršil, ale naopak třetí Salvatore de Plano byl samý úsměv: „Dnes to bylo skvělé. Vůz je úžasný, takže se domnívám, že zítra může ještě trochu zrychlit.“

#100 Chris Höher, AUT, Top Speed, Dallara, GP2, Mecachrome 4.0 V8

#100 Chris Höher, AUT, Top Speed, Dallara, GP2, Mecachrome 4.0 V8

Ve třídě Open Ingo Gerstl udržel své soupeře za zády a získal své sedmé letošní vítězství. „Bohužel Klaas Zwart zde letos v Brně není, jsem si jistý, že bychom předvedli na trati opět velkou bitvu. Ale z vítězství mám i tak samozřejmě radost, je to další krok k zajištění celkového titulu,“ řekl Gerst v cíli.
Za Gerstlem skončil druhý Peter Milavec a bronz pro sebe urval Frits van Eerd na Benettonu B199.

#3 Peter Milavec, AUT, GP Racing, Panoz DP01, ChampCar, Judd 4.2 V10

#3 Peter Milavec, AUT, GP Racing, Panoz DP01, ChampCar, Judd 4.2 V10

#10 Frits van Eerd, NED, Ves Racing, Benetton B199, F1 , Judd 4.0 V10

#10 Frits van Eerd, NED, Ves Racing, Benetton B199, F1 , Judd 4.0 V10

Druhá závodní jízda BOSS GP – Gerstl získává „Open-titul“, Brenier „Formula-titul“ a Dorrbecker vítězství v závodě

Nový šampion třídy Formula – #117 Christopher Brenier, FRA, Easy Formula, Panoz DP09B, Superleague Formula, Menard CT 4.2 V12

Nový šampion třídy Formula – #117 Christopher Brenier, FRA, Easy Formula, Panoz DP09B, Superleague Formula, Menard CT 4.2 V12

Brněnský závod BOSS GP rozhodl o titulech v obou třídách, ještě před posledním závodem série Super Prix v Imole. Ingo Gerstl je novým šampionem třídy Open a přebírá tak pomyslné žezlo od Nizozemce Klaas Zwarta, zatímco Francouz Gilles Brenier je šampionem třídy Formula.
Ingo Gerstl: „Zvítězit a mít titul ve třídě Open, a to ve voze F1, byl vždycky můj sen. A teď se stal skutečností! Jediné co chci teď, je dostat se rychle domů a oslavit to se všemi svými mechaniky.“
Peter Milavec dovezl svůj ChampCar na druhé pozici, což upevnilo také jeho druhou pozici v šampionátu. Třetí na pódiu byl Wolfgang Jordan na Benettonu B197.
Ve třídě Formula „urvaly“ první dvě místa Loly z Auto GP a to v pořadí první Dorrbecker, druhý Raghunathan. Na pódiu je doplnil třetí monopost Panoz DP09B pilotovaný Christopherem Brenierem, který si tímto bronzem zajistil předčasně titul ve třídě Formula.

Průběžné pořadí šampionátu BOSS GP 2016

Po brněnském Masaryk Racing Days se vytvořilo v jednotlivých třídách následující pořadí.

Třída OPEN

Poř. Jezdec Body
1. INGO GERSTL (AUT) 222
2. PETER MILAVEC (AUT) 170
3. FRITS VAN EERD (NED) 123
4. KLAAS ZWART (NED) 121
5. HANS LAUB (DE) 90

 

Třída FORMULA

Poř. Jezdec Body
1. CHRISTOPHER BRENIER (FRA) 204
2. SALVATORE DE PLANO (ITA) 120
3. LUIS MICHAEL DORRBECKER (MEX) 119
4. GILLES BRENIER (FRA) 110
5. PHILIPPE HAEZEBROUCK (FRA) 108

Zdroj bossgp.com, foto Milan Spurný

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

+ 77 = 85

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.