Hans Laub - Forti Corse F1 - Boss GP Assen 2016 © Vráťa Ondráček

Hans Laub - Forti Corse F1 - Boss GP Assen 2016 © Vráťa Ondráček

Motorsport / Okruhy

BOSS GP v Assenu, neboli starší F1 opět v akci

V nizozemském automotodromu v Assenu se konal letošní  4 závodní víkend BOSS GP, přičemž o jeden závodní víkend v Německu jezdci přišli, a to díky předpisům DMSB, která omezuje dva hlučné zahraniční podniky na území státu, na Nûrnburgringu se nakonec nejelo.

Veronika Cichá - Dallara GP2 - Boss GP Aseen 2016 © Vráťa Ondráček

Veronika Cichá – Dallara GP2 – Boss GP Aseen 2016 © Vráťa Ondráček

Assen přivítal 23 závodních vozů a došlo stejně jako na Monze ke sloučení se seriálem Auto GP, který se potýkal s nezájmem jezdců a loňská sezóna skončila fiaskem. Po otevření tohoto seriálu všem formulovým vozům se naskytla příležitost oba dva seriály spojit a obohatit tak jezdecké pole závodních víkendů BOSS GP, kde tak startuje například Mexičan Dorrbecker, či Raghunathan na Lole B05/52. I v Assenu stálo na startu 5 formulí F1, tedy těch s trochou přetočeným tachometrem, ale to jim na kráse ani na výkonu neubralo, právě naopak, proti potichým dnešním F1 mají tyto co nabídnout. Klass Zwart, jeden ze zakladatelů Euroboss, později přejmenovaného na BOSS GP prohrál kvalifikaci na Jaguaru R5 F1 jen o 129 tisícim, třetí se na rošt postavil navrátilec z kopců Luxemburčan Garry Hauser s Dallarou GP2 a hned za ním skončil Mexičan Dorrbecker s Auto GP. Nám dobře známý Švýcar von Grünigen s další Lolou B005/52 dojel se šestým kvalifikačním časem. Wolfgang Jaksch tentokrát vyměnil Super Aguri za Benetton B197 a v první jízdě skončil ve třídě Open pátý za Milavcem na Panozu.

První závod vyhrál Ingo Gerstl z Rakouska na Toro Rosso F1, když s náskokem 3 sekund porazil svého největšího soka třetí ve skupině Open skončil Frits van Eerd z Holandska, tedy domácí závodník na Minardi PS04B F1. Skupinu slabších formulí opanoval v první jízdě Luxemburčan Garry Hauser na Dallara GP2, před Christopherem Brenierem z Francie na Superligue formula Panoz DP09B a třetí místo patřilo Michaelu Luisi Dorrbeckerovi z Mexika na Lola B05/52 z Auto GP.

Armando Mangini - Lola B02/50 F3000 - BOSS GP 2016 - Assen © Vráťa Ondráček

Armando Mangini – Lola B02/50 F3000 – BOSS GP 2016 – Assen © Vráťa Ondráček

Gerstl s Toro Rosso F1 zvítězil i v neděli, což mu usnadnil Klass Zwart, který s Jaguarem předjížděl o kolo zpět jedoucího veterána Karl Heinze Beckera a po havárii musel odstoupit, ztráta celého kola znamenala pro domácího drivera až páté místo mezi skupinou Open. Z havárie Zwarta vytěžili hlavně Milavec a Laub, kteří se tak posunuli na stupně vítězů a těší se na další klání do Brna, Hans Laub z Německa s Forti Corse F1, i Peter Milavec s Panozem Champcar to mají kousek, navíc Milavec české autodromy zná z Interserie, kde jezdil s Lolou Ford Cosworth s motorem z F1. Penalizaci při závodu číslo 2 dostal Švýcar von Grünigen za předjíždění při Safetycaru a jeho snažení s Lolou B05/52 stačilo jen na sedmé místo v kategorii Formula. Tu vyhrál již podruhé během víkendu Luxemburčan Hauser, před Brenierem a Dorrbeckerem. Veronika Cichá závod nedokončila.


Text Vláďa Rožánek, foto Vráťa Ondráček

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

80 − 77 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.