Citroën Racing se bude rozhodovat o tom, zda od roku 2017 bude pokračovat v seriálu World Touring Car Championship (WTCC) nebo bude pokračovat dál jen v World Rally Championship (WRC). Pro francouzského výrobce budou rozhodující faktory logistika, úroveň jednotlivých soutěží, ale také bude pravděpodobně hrát velkou váhu čínský trh s automobily.
Letošním cílem je zisk dalšího titulu ve WTCC a to jak pro jezdce, tak i pro značku Citroën, která zde působí druhým rokem. Francouzská značka ustoupí v roce 2017 od jednoho ze svých programů, což bude hlavní součást restrukturalizace mezi Citroën Racing a Peugeot Sport, dvěma sportovními subjekty v PSA Peugeot Citroën a to do konce příštího roku.
„Přibližně během jednoho roku budou provozovány všechny sportovní aktivity ve stejných prostorách, a hlavní myšlenkou je, mít vše na stejném místě a s co nejúčinnějším fungováním. Přitom každá značka bude mít svůj vlastní motorsport program“, řekl šéf týmu Citroën Racing Yves Matton.
Také Linda Jackson (ředitelka Citroën) řekla v Goodwoodu: „Je pravdou, že každá značka bude mít pouze jeden oficiální programu. A pro Citroën v roce 2017 to budou buď cestovní vozy, nebo World Rally Championship.“
Citroën musí zvážit řadu faktorů, než udělá rozhodnutí s kterým sportovním programem bude pokračovat. Značka Citroën získává momentálně velké úspěchy v seriálu WTCC, zatímco jeho „konkurenceschopnost“ ve WRC klesla, když se v roce 2012 rozhodl odejít jezdec Sébastien Loeb. Ale Citroën má v šampionátu WRC dlouholetou tradici a úroveň tohoto šampionátu v posledních letech velmi vzrostla s příchodem týmů a vozů Volkswagen, Hyundai a nyní také Toyota.
„Víme, že existuje spousta nových věcí, které se připravují v oblíbených cestovních vozech (WTCC) a chceme také přinést některé nové myšlenky do šampionátu., musíme si být ale jisti, že obchodní plán zůstane co nejblíže k plánu, který jsme udělali, když jsme do WTCC vstoupili“, dodal Matton.
Zatím je WTCC nákladově efektivnější než WRC, s kratším kalendářem a námořní dopravou sloužící k přepravě automobilů a týmů. Rozhodujícím faktorem pro Citroën byla také sportovní úroveň šampionátu WTCC, proto jsme sem v roce 2014 vstoupili. Zatímco schopnost vítězit v šampionátu WRC je pro naši značku nepříznivě ovlivněna dostupností jezdců, kteří mají tento potenciál.
„Pokud je nějaký nedostatek v mistrovství cestovních vozů, tak pro nás je to nízký počet účastnících se výrobců vozů (značek), ale možná to bude v roce 2017 vyřešeno,“ řekl Matton. „Hlavní nedostatek z WRC, to je malý počet jezdců schopných vyhrávat jednotlivé podniky, zde ve WTCC není.“
„Zdá se, že budeme mít nové výrobce (značky) v šampionátu cestovních vozů již v příštím roce, a to je velmi dobré. Z toho co jsem slyšel, budeme dělat věci ještě více profesionálním způsobem, takže s tím jsme velmi spokojeni. A je důležitá ještě jedna věc, aby i další tovární značky (týmy) dělali kvalitně svou práci, aby bylo možné s nimi bojovat na nejvyšší úrovni.“
Překlad: Milan Spurný, foto: www.fiawtcc.com