Závodní tým Buggyra Racing plánuje, že se v letošním roce zapojí do okruhového seriálu speciálů GT v Číně. Roudnická stáj i kvůli tomu angažovala Tomáše Engeho, jediného Čecha, který závodil ve formuli 1. Na čínských okruzích se představí také dvojnásobný evropský šampion v závodech okruhových tahačů David Vršecký, třetím členkou týmu bude zatím v roli testovací jezdkyně patnáctiletá Aliyyah Kolocová.
„Neznám u nás nikoho, kdo by toho ve všech typech velkých aut odjel tolik jako Tomáš. Jeho velkou výhodou je, že nevnímá závodění jen z pozice jezdce, který přijede s helmou, zatočí si volantem a jde pryč. Je plnohodnotnou součástí týmu i z pohledu jeho skladby. My totiž nemáme zkušenosti v kategorii GT,“ uvedl šéf týmu Martin Koloc ve videokonferenci s novináři.
„Jsem si jistý, že díky němu němu velmi rychle doběhneme konkurenci a budeme schopni v novém prostředí bojovat o přední umístění v jakémkoliv šampionátu,“ podotkl Koloc.
Buggyra plánuje využít šampionát China GT k seznámení s touto kategorii. Cílem tříletého projektu je představit se na slavné 24hodinovce v Le Mans. Záměry stáje ale nyní komplikuje pandemie koronaviru. Číňané již zrušili první díl seriálu v Sepangu, nepojede se zřejmě ani na začátku května v Ning-po.
Enge v minulých letech pracoval pro německý tým Reiter Engineering, nabídka od Buggyry jej ale přesvědčila, aby se vrátil domů. I proto, že bude mít více šancí sám závodit.
„Dostal jsem možnost zúčastnit se nového projektu, podílet se na sestavení týmu a závodit v Asii. Znám tamní okruhy i mercedes, se starším modelem jsem závodil. Je to nová a velká výzva. Navíc je to projekt, který je přímo spojený s vychováváním nových jezdců, spolujezdců a dalších lidí dá se říct z ulice, kteří se chtějí v motorsportu prosadit,“ uvedl Enge. Aktivně se zapojil rovněž do Buggyra Academy. „Zvažoval a přemýšlel jsem nad tím dlouho, ale motivace, kterou mi projekt nabídl, zvítězila,“ pousmál se třiačtyřicetiletý jezdec.
Ze závodního důchodu se na okruhy vrací i David Vršecký, jenž opustil závody tahačů ze zdravotních důvodů. „Budu v roli žáka. Tomáš zná gétečka velmi dobře, pro mě je to nový svět a jsem nadšený, že s ním mohu být v jednom týmu. Věřím, že se spolu budeme velmi rychle posouvat dopředu a budu mít možnost od něj opisovat,“ řekl Vršecký, který si ale uvědomuje, že oproti soupeřům budou mít handicap.
Roudnická stáj, která bude v Číně oficiálně startovat pod hlavičkou týmu Buggyra Zero Mileage GT, bude mít k dispozici nový speciál Mercedes Benz AMG GT3. „Čeká nás určitě silná konkurence, loni tak jezdilo mezi patnácti až dvaceti auty. Nevíme ale, co s celým světovým motorsportem udělá nynější vynucená pauza. Oficiálně ještě není určené, kdy bude kalendář zahájený. Situace v Číně se ale radikálně vylepšuje a věříme, že jakmile se otevřou hranice, začne se tam závodit dříve než v Evropě,“ dodal Enge.
Zdroj: ČTK, foto: Buggyra