Dříve špičkový šampionát DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) po aktuálním testu v Hockenheimu co nevidět vyrazí do své druhé sezony pod organizační hlavičkou mocného klubu ADAC. Mistrovství teprve hledá svůj někdejší velkolepý status a tak se zodpovědní moudře větším změnám vyhnuli.
Značky, týmy a jezdci
Diváci uvidí zápolit 20 vozů sedmi značek, což je do počtu téměř o třetinu méně než minulý rok, ale za to přibyl nový výrobce – McLaren. Smrštění pole má na svědomí především Audi, kde se sportovní oddělení s GT-sportem rozloučilo a hlavně zásluhou tunera Abta jsou letos alespoň dvě „eR8smičky“ na startu. Také u BMW a Porsche se soustředí již jen na jediný tým. Dva Ferrari 296 nasadí tradičně švýcarský dovozce Emil Frey a o debut McLarenu v DTM se postaral německý dealer Doerr. Mercedes bude vidět čtyřikrát, zatímco bude nejpočetněji zastoupenou značkou roku 2024 Lamborghini s pěti vozy.
Bez větších změn, čti bez angažmá nových zvučných jmen, se musí obejít především soupiska startujících. Ani na tomto sektoru se DTM tedy jistě nepolepšila. Mistr Thomas Preining je populární především mezi skalními fandy DTM, stejně tak jako bratři van der Lindeové a specialisté GT rázu Rasta, Bortolottiho, Thiima, Auera a Wittmanna. Širokou sportovní veřejnost tato jména jistě na tribuny nepřilákají.
Startovní listina DTM 2024
#3 Kelvin van der Linde (ZA/Abt Sportsline), Audi R8 LMS GT3 Evo2
#4 Luca Stolz (Mercedes-AMG Team HRT), Mercedes-AMG GT3
#7 Ricardo Feller (CH/Abt Sportsline), Audi R8 LMS GT3 Evo2
#11 Marco Wittmann (D/Schubert Motorsport), BMW M4 GT3
#14 Jack Aitken (GB/Emil Frey Racing), Ferrari 296 GT3
#19 Luca Engstler (D/GRT Grasser Racing Team), Lamborghini Huracán GT3 Evo2
#22 Lucas Auer (A/Mercedes-AMG Team Mann-Filter), Mercedes-AMG GT3
#25 Ben Dörr (D/Dörr Motorsport), McLaren 720S GT3 Evo
#31 Sheldon van der Linde (ZA/Schubert Motorsport), BMW M4 GT3
#33 René Rast (D/Schubert Motorsport), BMW M4 GT3
#36 Arjun Maini (IND/Mercedes-AMG Team HRT), Mercedes-AMG GT3
#63 Christian Engelhart (D/GRT Grasser Racing Team), Lamborghini Huracán GT3 Evo2
#69 Thierry Vermeulen (NL/Emil Frey Racing), Ferrari 296 GT3
#71 Maximilian Paul (D/Paul Motorsport), Lamborghini Huracán GT3 Evo2
#85 Clemens Schmid (A/Dörr Motorsport), McLaren 720S GT3 Evo
#90 Ayhancan Güven ( TR/Manthey EMA), Porsche 911 GT3 R
#91 Thomas Preining (A/Manthey EMA), Porsche 911 GT3 R
#92 Mirko Bortolotti (I/SSR Performance), Lamborghini Huracán GT3 Evo2
#94 Nicki Thiim (DK/ SSR Performance), Lamborghini Huracán GT3 Evo2
#130 Maro Engel (D/Mercedes-AMG Team Winward), Mercedes-AMG GT3
Pravidla a kalendář DTM 2024
Novinky ohledně pravidel ustanovila komise ADAC teprve koncem února a mají především zajistit snížení nákladů pro týmy, aniž by ohrozily stabilitu šampionátu. Celkový formát závodních víkendů proto zůstane beze změny, jak v sobotu, tak i v neděli se pojedou jedna kvalifikace a jeden závod. První volný trénink bude trošku delší.
Vydatněji se ovšem zasáhlo do předpisů pro závody. Kdo bude v budoucnu měnit pneumatiky za neutralizace, u toho tato zastávka neplatí jako povinný stop a musí do boxů znovu. Sadu pneumatik z kvalifikace bude muset ke startu použít prvních deset namísto dosavadních prvních pěti.
Ohledně okruhů ADAC správně znovu zanevřel na katastrofální pokusy dřívějšího šéfa DTM Gerharda Bergera o uplatnění tohoto mistrovství v Portugalsku nebo Itálii. Bude se startovat převážně v Německu a k tomu dvakrát v zahraničí (Nizozemsko a Rakousko). Vrcholem ročníku bude beze sporu letní Speedweekend na Norisringu v Norimberku, velké finále sezony je připraveno pro Hockenheim.
Kalendář DTM 2024
Termín | Okruh |
---|---|
28. 4. | Oschersleben |
26. 5. | Lausitzring |
9. 6. | Zandvoort |
7. 7. | Norisring |
18. 8. | Nürburgring |
8. 9. | Sachschsenring |
29. 9. | Spielberg |
20. 10. | Hockenheim |
Text: Roman Klemm, redakčně korigováno, foto: Roman Klemm