Site icon iRacingNews

DTM: Sébastien Loeb testoval před sezonou 2022 v Hockenheimu

DTM testy

Gerhard Berger může klidně spát, neboť on a jeho organizace ITR předvedla přes zimu perfektní práci a bude světu prezentovat Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), které v mnohém ohledu trumfne i povedený ročník 2021.

Dvoudenní test, kterého se zúčastnilo 28 vozů a 29 pilotů, doprovázelo na Hockenheimringu studené a větrné počasí, ale většina účastněných byla ráda, že nakonec nepršelo zdaleka tak vydatně, jako slibovala předpověď. Za dva týdny při druhém testu v portugalském Portimãu by mělo být mnohem lépe.

Nejrychlejší čas si nakonec zapsal švýcarský jezdec týmu Rosberg Audi Nico Müller. Hodnoty časů ve výsledkových listinách ovšem byly spíše jen teoretického rázu. Povětrnostní podmínky byly totiž příliš rozdílné, stejně jako stav dráhy při jednotlivých pokusech. Rozdílné byly i záměry jedotlivých týmů při přípravě a nastavení vozů.

Loeb, Schumacher a Rast, hvězdná jména v DTM

Z hlediska publicity se vše ale točilo kolem tří jezdců, kteří mají DTM svými jmény pomoci. Promotérovi Gerhardovi Bergerovi se skutečně podařilo získat pro druhé Ferrari 488 týmu AF Corse hvězdného Francouze Sébastiena Loeba. Devítinásobný mistr světa v rallye bude pilotovat tento vůz v barvách Alpha Tauri při závodech, při kterých jeho nominální pilot Nick Cassidy bude startovat v Japonsku. Loeb se velmi pilně připravoval na svou novou úlohu, zatím mu ale na nejlepší časy chybělo něco přes sekundu. Druhým velkým jménem DTM roku 2022 bude pojem Schumacher. Rodinu z Kerpenu zde bude zastupovat David, syn několikanásobného vítěze Grand Prix F1 Ralfa. Mladík žijící v Salzburgu moudře opouští svou dosavadní monopostovou kariéru a v GT3 nastoupí na Mercedesu týmu Winward. Navíc především němečtí fandové přijali s velkou radostí zprávu o návratu několikanásobného mistra DTM Reného Rasta. Bývalý šampion se bude snažit vyhrát další titul v kokpitu Abt Audi R8.

Sébastien Loeb

Francouzská rallyová ikona, to je Sébastien Loeb, devítinásobný mistr světa.

Vozy DTM najezdily v Hockenheimu, kde se bude v říjnu konat velké finále ročníku, 3 804 měřených kol. Nejpilnějším z nich byl mladý Belgičan Esteban Muth, který v Walkenhorst BMW trať projel 194krát. Celé jezdecké pole dělilo nakonec jen 1,5 sekundy.

Ne pro všechny bylo ovšem zahájení sezony úspěchem. V Hockenheimu chyběla jediná žena DTM Esmee Hawkeyová. Její tým vysvětloval tuto absenci populární „chřipkou“, rýpalové ovšem chtějí vědět, že Britka chyběla kvůli nesrovnalostem ohledně financování sezony. Ještě hůře o vlásek dopadl tým Schubert BMW. Při transportu z východoněmeckého Oscherslebenu praskla jeho nákladnímu vozu na dálnici pneumatika a následkem byla těžká nehoda, po které zcela zničená mašina s kabinou šoféra skončila na svodidle. Účastníci nemohli ani uvěřit, že z této havárie vyvázli bez zranění. Návěsu s oběma novými BMW GT3 se bohudík také moc nestalo. Průběh testu pro Sheldona van der Lindeho a Philippa Enga tím ovšem byl silně narušen.

DTM testy

Opravdu „neideální“ počasí pro předsezonní testy DTM

Kalendář DTM 2022

Datum Závod
29. 4. – 1. 5. Portimão, Portugalsko
20.-22. 5. Lausitzring, Německo
17.-19. 6. Imola, Itálie
1.–3. 7. Norisring, Německo
26.-28. 8. Nürburgring, Německo
9.-11. 9. Spa-Francorchamps, Belgie
23.–25. 9. Red Bull Ring, Rakousko
7.–9. 10. Hockenheim, Německo

Text: Roman Klemm, redakčně korigováno, foto: Roman Klemm

Exit mobile version