Krátká verze legendární trati Ecce Homo ve Šternberku odstartovala letošní republikový šampionát závodů automobilů do vrchu.
Šlo o atypický závod hned ze dvou důvodů – první zvláštností byl závod bez účasti diváků, takže na legendárním kopci bylo tak nějak smutno, ale snad na konci května při mistrovství Evropy to bude již lepší, a to nejen s koranavirem, ale hlavně s diváky. Druhou zvláštností byla „hvězdná“ účast, takže na závodě mistrovství České republiky mohli diváci vidět, ale bohužel jen na streamovaném internetovém přenosu, taková vrchařská evropská esa jako Italy Christiana Merliho, legendu Fausto Bormoliniho s Renzem Napionem, francouzské trio Petitů – Sébastien, Kevin a Axel. Švýcar Robin Faustini s okapotovaným Reynardem K02 se chtěl porovnat s zkušenými Italy.

Trio jezdců, zleva: #10 Christian MERLI, ITA; #5 Axel PETIT, FRA a #14 Sébastien PETIT, FRA (foto: Milan Spurný)

#2 Fausto BORMOLINI, ITA, Fausto Bormolini, Kategorie II, E2-SS, Reynard K02, -3000, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
Nejde zapomenou na české jezdce, neboť nechyběl vlastně nikdo, kdo usiluje o mety nejvyšší, tedy o republikový titul a dokáže „tvrdit“ vrchařskou muziku. Takže na startu byl obhájce titulu Miloš Beneš se svou osellou, Václava Janíka jsme pravděpodobně naposledy viděli se svou normou turbo a to musel startovat ve slovenském mistrovství, které se na Ecce Homo také konalo, neboť v českém už s turbem nemůže startovat. Dan Michl přijel vyvětrat svůj rychlý speciál Lotus Elise, ale nejde opomenou Martina Jermana, Tomáše Vavřince a další jezdce a reprezentanty.
- #20 Aleš MLEJNEK, CZE, Aleš Mlejnek, Kategorie II, E2-SC, Norma F 20, -2000, tréninková jízda 1, MČR Ecce Homo 2021 (Milan Spurný)
- #1 Miloš BENEŠ, CZE, GMS Racing Team, Kategorie II, E2-SS, Osella FA30, -3000, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
- #4 Renzo NAPIONE, ITA, Renzo Napione, Kategorie II, E2-SS, Reynard K02, -3000, MČR Ecce Homo 2021 (Milan Spurný)
- Jirka Los tu byl s námi (foto: Milan Spurný)
- #14 Sébastien PETIT, FRA, Sebastien Petit, Kategorie II, E2-SC, Nova NP01-2, -3000, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
- #45 Jan MILOŇ, SVK, Jantar Team, Škoda Fabia R5, Kategorie I, MČR Ecce Homo 2021 (Milan Spurný)
- #65 Karel TRNĚNÝ, CZE, TRNĚNÝ Karel, 1599, Škoda Fabia R5, Kategorie I, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
- #55 Igor DROTÁR, SVK, Drotar Autosport RS, 3395, ŠKODA FABIA WRC, Kategorie I, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
- #12 Václav JANÍK, CZE, Nutrend – Jantar Team, 2886, Kategorie II, NORMA M20FC, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
- #39 Dan MICHL, CZE, Michl ACCR Team, 2999, Kategorie II, Kategorie 1 S1, Lotus Elise, tréninková jízda 1, MČR Ecce Homo 2021, sobota, 2021-04-24
- #15 Kevin PETIT, FRA, PETIT Kevin, 3996 ccm, Norma 20 FC, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
- #57 Tomáš VAVŘINEC, CZE, ACCR Czech CRC Team, 3395, Mitsubishi Lancer Evo IX, Kategorie I, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
Na závěr jsem si nechal talentovaného Petra Trnku, na kterého se čeští fanoušci pravděpodobně hodně těšili, neboť již z facebookových informací byli natěšeni na jeho nový „placatý“ stroj – Norma M20FC, který na rozdíl od ligieru má 3litorvý 8válcový motor Mugen. S dvoulitorvým ligierem Petr naháněl českou špičku v závodech do vrchu, ale nyní s třílitrovým novým francouzským speciálem by mohl pomyslný krůček na samý vrchol udělat sám.

#11 Petr TRNKA, CZE, ACCR Czech Trnka Racing Team, Kategorie II, E2-SC, Norma M20FC, -3000, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
V sobotním závodě se Trnka vlastně seznamoval s novou technikou a krok za krokem zrychloval, až to skončilo čtvrtým místem v absolutním pořadí: P1 – Merli, P2 – Petit S., P3 – Beneš a P4 – Trnka. A že se pravděpodobně máme na co těšit, a to i v podnicích mistrovství Evropy, bylo vidět v neděli, kdy Trnka nestačil jen na Merliho, ale nechal za sebou Petita a Beneše.
A proč šlo o raketový start do republikového šampionátu? Protože se třikrát posouval traťový rekord, dvakrát v sobotu a ještě jednou v neděli, takže fanoušci mohli jen litovat, že nemohli být při tom osobně, bohužel.
Protože došlo k posunu termínu závodu „Ústecká 21“, níže je aktualizovaný kalendář MČR v závodech automobilů do vrchu.
Aktualizovaný kalendář 2021 závodů automobilů do vrchu – MČR a Česká trofej
Datum | Podnik | Závodů |
---|---|---|
24.–26. 4. | Šternberk (CZ) – odjeto | 2 |
28.–30. 5. | Ecce Homo Šternberk (CZ), ME | 1 |
16.–18. 7. | Dobšiná (SVK), ME | 1 |
31. 7. – 1. 8. | Jankův vršok Bánovce (SVK) | 2 |
4.–5. 9. | „Baba“ Pezinok* | 2 |
10.–12. 9. | Ústí nad Orlicí (CZ) | 2 |
pozn: * podmínka opravy povrchu tratě
Takže nyní se můžeme těšit na dlouhou verzi legendární trati, kdy 28.–30. května se zde uskuteční 40. ročník mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu Ecce Homo Šternberk.
Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný