Start Eset Cup Series 2023 Hungaroring by G. Kozera

Start Eset Cup Series 2023 Hungaroring by G. Kozera

Motorsport / Okruhy

Eset Cup Series Hungaroring a neporažený Salaquarda

První sprint na Hungaroringu ovládl Filip Salaquarda

Český závodník Filip Salaquarda ovládl s vozem Audi R8 LMS GT3 první závod na Hungaroringu. Do pětadvacetiminutového sprintu startoval z pole-position a po krátkém souboji s Neilem Verhagenem dojel do cíle na prvním místě.

Z první řady startovali Filip Salaquarda z týmu I.S.R. Racing a Miro Konopka s prototypem LMP3, za nimi se do závodu rozjížděli Neil Verhagen s BMW M4 GT3 a Libor Milota s Mercedesem GT3. První zatáčka se v téměř třicetičlenném poli obešla bez vážných potíží a Salaquarda uhájil první místo před Verhagenem, zatímco Konopka se propadl až na pátou pozici. Zakrátko se však Konopkovi podařilo předjet vozy Lamborghini kategorie GTC a usadil se na celkovém třetím místě.

Filip Salaquarda – ISR – Eset Cup Series Hungaroring 2023 by G. Kozera

V kategorii GTC došlo k výměně pořadí. Z nejvýhodnější pozice startující Dennis Waszek neudržel své postavení před Jáchymem Galášem a jezdec týmu Mičánek Motorsport se dostal do vedení své kategorie.

Zakrátko došlo ke kontaktu mezi Tomášem Konvičkou s KTM a Zoranem Kastratovičem s Chevroletem, přičemž chorvatský závodník po nárazu do bariéry z pneumatiky zůstal stát na místě a na trať musel safety car. Několik kol se kroužilo za zpomalovacím vozem a sedm minut před koncem byl závod znovu restartován.

Salaquarda uhájil vedení, nicméně Verhagen se držel těsně za ním a hledal příležitost k předjetí. Velký souboj německých automobilek o prvenství v ESET GT patřil k vrcholům celého závodu. Salaquarda však držel extrémně rychlé tempo a Verhagen se postupně začal vzdalovat od prvního místa.

Vítězem kategorie GT3 ve sprintu se tak stal podruhé v sezoně Filip Salaquarda před Neilem Verhagenem a Liborem Milotou, jenž dojel na celkovém čtvrtém místě. Celkově třetí skončil Miro Konopka s prototypem Ligier LMP3. Čtvrtý v klasifikaci GT3 dojel Piotr Wira a pátý Petr Kačírek.

V kategorii GTC vyhrál Jáchym Galáš, který na výbornou zvládl start a od té doby se držel na prvním místě až do cíle. S odstupem druhý dojel úřadující šampion Dennis Waszek, bránící svou pozici před Matějem Pavlíček. Čtvrtý dojel Franz Lahmer s Porsche 992 Cup a pátý Petr Brecka s Porsche 911 GT3 Cup.

Dan Skalický vs Pavel Sovička a Bulhar Vlachov – Eset Cup Hungaroring G. Kozera

Vítězem kategorie GT4 se stal Zéno Kovács s BMW M4 GT4 týmu Racing Trevor. Jeho týmový kolega Antal Zsigo do závodu nenastoupil a Kovács mezitím snadno předčil soupeře Andreje Lahema s Mercedesem a Mateje Kosiče s Porsche.

Kategorii GTX ovládl Alexander Ober s Lamborghini Huracan GT3, v rámci TCX zvítězil Nemanja Milovanovic s Hyundai i30.

Hungaroring sprint pro Filipa Salaquardu

Filip Salaquarda z týmu I.S.R. prožil na Hungaroringu stoprocentně úspěšný víkend. Po sobotních výhrách v prvním sprintu i vytrvalosti přidal prvenství i ve druhém sprintu a z Maďarska si odváží maximální počet trofejí.

Z první řady startovali Salaquarda s Audi R8 a Miro Konopka s prototypem LMP3. Za nimi se seřadili Libor Milota s Mercedesem a Jáchym Galáš s Lamborghini kategorie GTC. Kdo na startu chyběl, byl Gregor Zsigo, jehož BMW nebylo možné opravit po sobotní nehodě ve vytrvalostním závodě.

Po zhasnutí červených světel si první místo udržel Filip Salaquarda před Konopkou a Milotou. Za nimi se odehrával souboj o vedení v kategorii GTC mezi třemi vozy značky Lamborghini. Jáchym Galáš a Matěj Pavlíček se snažili udržet za zády Dennise Waszka, nicméně jezdci týmu GT2 Motorsport se podařilo vklínit mezi vozy stáje Mičánek Motorsport.

Brečka/Neffe – Porsche 911 GT3 – Eset Cup Hungaroring by G. Kozera

Salaquarda se okamžitě začal vzdalovat svým pronásledovatelům a rozestupy na dalších místech se rovněž začaly natahovat. Naopak Pavlíček začal tlačit na Waszka, hledající jakoukoliv příležitost k předjetí. Při předjíždění o kolo zpět jedoucích vozů se naopak Waszek přiblížil Galášovi a začal nový souboj, tentokrát o vítězství v GTC. Nicméně Pavlíček by o pár kol později zpět těsně za Waszkem, který nedokázal udržet tempo s vedoucím Galášem a namísto toho opět bránil svou pozici. Pavlíček nakonec pokořil Waszka a okamžitě začal stíhat svého kolegu Galáše, kterého se ještě pokusil předjet v poslední zatáčce posledního kola, ale pomyslná cílová páska byla příliš blízko.

Z dalšího prvenství letošní sezony se tak radoval Filip Salaquarda z týmu I.S.R. Racing. Na druhém místě kategorie GT3 dojel Libor Milota a třetí skončil Piotr Wira. Čtvrtý byl klasifikován Petr Kačírek s Audi. V kategorii GTC zvítězil Jáchym Galáš s náskokem 0,110 sekund před Pavlíčkem. Třetí dojel Dennis Waszek, čtvrtý Franz Lahmer a první pětku uzavřel Petr Brecka – oba s Porsche 911.

Denis Waszek – Lamborghini Evo – Eset Cup Hungaroring – G. Kozera

Další triumf v kategorii GT4 si odnesl Zénó Kovács s BMW M4 GT4 týmu Racing Trevor. Na druhém místě dojel jeho týmový kolega Antal Zsigo.

Kategorii GTX ovládl Alexander Ober s Lamborghini Huracan. Na druhém místě dojel Pavel Sovička s KTM GTX a těsně za ním Ivan Vlachov s bulharským sportovním vozem Sin Car R1. V TCX zvítězil Daniel Lemmerhoffer s Cuprou týmu Wimmer Werk Motorsport před Nemanjou Milanovicem a Gregem Simunovicem.

Filip Salaquarda neporažen ani při Endurance

První zatáčka podvečerního vytrvalostního závodu se obešla bez problémů a téměř třicetičlenné závodní pole kritický moment ustálo. Salaquarda udržel vedení a na druhé místo se posunul Libor Milota. Na třetí klesl Miro Konopka s prototypem LMP3, kterého však v druhé zatáčce poslal do hodin Gregor Zsigo s BMW M4 GT3. Konopka po chvíli pokračoval, ale Zsigo zastavil u svodidel před stoupáním na zadní rovince a odstoupil ze závodu.

Na trať okamžitě vyjel safety car a několik kol se pokračovalo pod žlutými vlajkami. Po deseti minutách zavlály nad okruhem zelené vlajky a opět se závodilo. Salaquarda s přehledem kroužil na čele před dvojicí Mercedesů Libora Miloty a Piotra Wiry.

Relativně poklidnému závodu kraloval Salaquarda i po zastávkách v boxech a českému závodníkovi se nikdo nedokázal přiblížit. Na celkové druhé místo se poté propracoval Miro Konopka, jenž zároveň vyhrál klasifikaci D5.

Libor Milota – AMG Mercedes GT3 – Eset Series Hungaroring by G. Kozera

Za vítězem Salaquardou dojel v rámci kategorie GT3 Libor Milota z týmu GT2 Motorsport. Třetí skončila posádka Piotr Wira a Dan Arrow. Čtvrtou pozici si vyjel navrátilec Dan Skalický s Audi RS LMS Ultra GT3. Skalický měl startovat už na Oscherslebenu, nicméně kvůli technickým problémům se tehdy závodu nezúčastnil.

Kategorii GTC kralovala dvojice Josef Záruba a Kurt Wagner s lamborghini týmu Mičánek Motorsport. S odstupem za nimi na druhém místě dojela dvojice Petr Brecka a Karel Neffe s Porsche. Mezi touto posádkou a Franzem Lahmerem, taktéž s Porsche, panoval v samém závěru souboj o třetí místo, nicméně česká posádka svou pozici před Rakušanem uhájila. Čtvrtý dojel Boba Bau s Porsche a první pětku uzavřel Richard Woschitz, rovněž s Porsche.

Miro Konopka – Ligier LMP3 – Eset Cup Hungaroring by G. Kozera

V kategorii GTX se z dvojitého triumfu těšila značka KTM. Vítězem se stal Václav Janík s KTM GTX, se stejným vozem dojela na druhém místě dvojice Petr Lisa a Pavel Sovička. Na třetím místě byl klasifikován Alexander Ober s Lamborghini Huracan.

I v kategorii GT4 si první dvě místa osvojila stejná značka. Vítězem závodu se stal Zénó Kovács před týmovými kolegy, posádkou Zsigo-Walter. Oba startovali s vozem BMW M4 GT4. Na třetím místě pak dojela dvojice Lah-Kosič s Mercedesem AMG GT4.

Adámek a Groszek vyhráli s Audi RS3 LMS TCR 2021 kategorii TCX před Wiesmeierem-Lemmerhofferem s Cuprou TCR. Třetí dojel Christian Hans Peter Eder s Cuprou. Vítězem kategorie TWC2 se stal Szabolcs Lantos.

Další výsledky naleznete zde: Výsledky – ESET V4 Cup  

Report z Oscherslebenu si přečtete zde: Eset Series, první sprinty pro Verhagena a Salaquardu 

TZ Eset Cup Series 2023 Tomáš Vacín, foto Grzegorz Kozera

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

78 + = 82

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.