Na zajímavé, ale v mnoha místech irelevantní trati v Baku se sice jezdilo hodně za Safety Carem, fáze ostré jízdy ovšem nejlépe zvládli Frederic Vesti v sobotu a Dennis Hauger v neděli. Také Charouz Racing System se díky „zralému“ nedělnímu výkonu Enza Fittipaldiho nevracel z Ázerbájdžánu s prázdnou.
FIA F2 v Baku – sobotní sprint: Zlato pro Vestiho, šrot pro Charouze
Start vyšel v sobotu nejlépe Dánovi Fredericovi Vestimu (ART Grand Prix), zatímco poleman Jake Hughes (Van Amersfoort Racing) zaváhal. Mužem prvního kola se ovšem stal Ind Jehan Daruvala (Prema Racing), který již po první zatáčce oba konkurenty šikovně nechal za sebou. Daruvala poté zdánlivě lehce uháněl směrem k vítězství, zatímco Hughes permanentně ztrácel pozice.
Začátkem závěrečné třetiny sprintového závodu „zavrtal“ Hauger při pokusu o předjetí Pourchaireho svůj vůz do bariéry a neutralizovalo se. Tento umělý zásah do dosavadního sportovního průběhu závodu připravil Daruvalu o celý náskok. Ind pokazil následující restart, čehož Vesti pohotově využil a vyhrál před Daruvalou, Lawsonem, Armstrongem a Drugovichem.
U Charouze jako na šrotišti
Piloti Antonína Charouze odevzdali v paddocku místo bodů dva rozbité vozy. Enzo Fittipaldi po lehké kolizi s Vipsem, Bölükbasi po zlé srážce s Williamsem.
Výsledek sprintu FIA F2 v Baku
- Frederic Vesti, ART Grand Prix
- Jehan Daruvala, Prema Racing
- Liam Lawson, Carlin
- Marcus Armstrong, Hitech Grand Prix
- Felipe Drugovich, MP Motorsport
- Logan Sargeant, Carlin
- Theo Pourcheire, ART Grand Prix
- Ayumu Iwasa, DAMS
FIA F2 v Baku – nedělní závod: Fittipaldi vykouzlil Charouzovi tučné body
Pro zopakování triumfu z roku 2021 si Jüri Vips (Hitech Grand Prix) v kvalifikaci připravil nejlepší výchozí pozici – pole position. Této výhody zkušený Estonec perfektně využil a po první kritické zatáčce vedl před Lawsonem, Armstrongem a Haugerem. Již ve druhé zatáčce ovšem na chvostu pole kolidovali „talenti“ Cordeel s Caldwellem, což znamenalo první neutralizaci.
Jen několik kol po restartu zavítala většina startovního pole k povinné výměně pneumatik do boxů. Z tohoto taktického prvku nejvíce těžil Armstrong, neboť když se pole opět „srovnalo“ byl za týmovým kolegou Vipsem druhý před Haugerem, Sargeantem a Drugovichem. Dlouho se ovšem znovu nezávodilo, když v boji o bezcennou 18. pozici vletěli Charouzův Bölükbasi s Uhro-Izraelcem Nissanym do bariéry druhé zatáčky.
Druhý restart závodu se neobešel bez strkanic. Chladný Vips sice zůstal vpředu, ovšem Armstrong ztratil po nehodě s kolegou několik míst. Velmi šikovně si počínal i Enzo Fittipaldi, který se ze 13. pozice posunul daleko kupředu až na šesté(!) místo.
V závěrečné fázi nedopřál Dennis Hauger (Prema Racing) lídrovi ani chvilku odpočinku. A vyplatilo se, 6 minut před koncem chyboval Vips v nejužší pasáži okruhu a ulomil kolo! Sám dobře věděl, že tento okamžik znamenal konec jeho nadějí na titul mistra F2, ale také konec náklonnosti Dr. Marka…
Z faux pasu konkurenta se tedy mohl těšit jiný junior Red Bullu Hauger. Znovu se neutralizovalo a jako první „závodu F2“ projel cílem Aston Martin GT s Berndem Mayländerem v kokpitu… Hauger, Sargeant a třetí Drugovich to jistě brali se širokým úsměvem na tváři.
Charouz Racing System konečně zabodoval
A smáli se i u Charouz Racing Systemu, neboť mladý Fittipaldi sice ztratil jednu pozici vůči Verschoorovi, ale s body za 6. místo ovšem po zpackané kvalifikaci v pátek asi počítali jen ti největší optimisté.
Výsledek hlavního závodu FIA F2 v Baku
- Dennis Hauger, Prema Racing
- Logan Sargeant, Carlin
- Felipe Drugovich, MP Motorsport
- Jehan Daruvala, Prema Racing
- Richard Verschoor, Trident
- Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System
- Frederic Vesti, ART Grand Prix
- Marino Sato, Virtuosi Racing
- Ralph Boschung, Capmos Racing
- Jake Hughes, Van Amersfoort Racing
Text: Roman Klemm (redakčně korigováno), foto: Roman Klemm