Páteční dvě jezdecké sekce formule 2 na „nové moderní“ trati v Džiddě byly pouhou fraškou. Jezdci strávili více času v boxech než na asfaltu. V mnohém ohledu nepovedený a příliš úzký „bastard pana Tilkeho“ totiž každou chybičku mstí zatarasením ideální stopy, takže se většinu dne čekalo, než „školený“ personál najde v betonovém labyrintu otvor, kterým vrak F2 odstraní. Nejednomu jezdci zkazily žluté nebo červené vlajky slibný pokus a o výsledku z velké části rozhodlo štěstí. Nejvíce štěstěny měl nakonec Brazilec Felipe Drugovich, když využil závěrečné části a právě měl volnou trať k dosažení nejlepšího času. Charouzův Enzo Fittipaldi zajel jen 16. čas, druhý jezdec české stáje Bölükbasi se kvůli nehodě v tréninku kvalifikace nezúčastnil.
F2 Džidda – volný trénink pokazily nehody
Na trati v Džiddě, která již minulý rok při svém debutu prokázala svou neadekvátnost pro moderní závodění, se toho do letoška mnoho nezměnilo. Dle toho dopadl již volný trénink. Ze stanovených 45 minut se jezdilo jen z části – hodně času totiž „padlo“ na odklizení vraků dvou nehod. První z nich zkazila víkend jezdci týmu Charouz Racing System Cemovi Bölükbasimu. Po „seznámení se“ s betonovou bariérou totiž musel Turek na pozorování do nemocnice a z účasti ve večerní kvalifikaci byl vyloučen. Necelých 10 minut před koncem pak letěl po jezdecké chybě do betonového hrazení i vítěz minulé neděle Theo Pourchaire – a vedení závodu uznalo za vhodné, již v tréninku nepokračovat.
Nejrychlejší byl Felipe Drugovich (MP Motorsport) před Liamem Lawsonem (Carlin). Enzo Fittipaldi zajel 10. čas.
Loterie o nedělní postavení na startu FIA F2
Kvalifikace ještě nedospěla ani do poloviny, když i ona musela být přerušena červenou vlajkou. Jake Hughes (Van Amersfoort Racing) právě držel první místo před Ralphem Boschungem (Campos Racing) a Jurim Vipsem (Hitech Grand Prix), když začala při rychlém kole hořet v oblasti motoru Pourchairovy dallary. Betonový kanál nedomyšlené tratě neumožňuje jezdci vyjet někam „mimo“ do neutrální zóny a tak Francouz znovu parkoval na trati…
Enzo Fittipaldi ztrácel v této fázi na nejrychlejšího 1,6 sekundy a nemohl se dočkat, aby mohl znovu na trať. Dočkal se, ale moc mu to nepomohlo. Sotva se monoposty znovu pořádně rozjely, letěl do hrazení a zablokoval ideální stopu Logan Sargeant. Tak se jelo tedy znovu zpět do boxů…
Piloti měli na zlepšení za umělého osvětlení jen závěrečnou 10minutovku a výsledek kvalifikace se opravdu řádně promíchal. Armstrong, Boschung, Lawson a Iwasa stačili překonat Hughesův čas, právě když bylo pravděpodobně pro nečistotu na trati znovu přerušeno! Ředitelství mělo tentokrát slitování a pustilo formule na závěrečných 5 minut ještě jednou z boxů. Nejchladnější při tom zůstal zkušený Felipe Drugovich. Těsně před koncem si zajistil nedělní pole position před opět výborným Richerdem Verschoorem (Trident), Jackem Doohanem a z boxů bezmocně přihlížejícím Armstrongem. Enzo Fittipaldi měl nakonec odstup 2 sekund a zůstal na 16. místě.
Z pole position vyrazí do zítřejšího sprintu ve 13:30 h Jake Hughes.
Výsledek kvalifikace FIA F2 v Džiddě
- Felipe Drugovich, MP Motorsport 1:40,422 s
- Richard Verschoor, Trident 1:40,648 s
- Jack Doohan, Virtuosi Racing 1:41,024 s
- Marcus Armstrong, Hitech 1:41,050 s
- Ralph Boschung, Campos Racing 1:41,057 s
- Liam Lawson, Carlin 1:41,142 s
- Aymu Iwasa, DAMS 1:41,194 s
- Calan Williams, Trident 1:41,469 s
- Juri Vips, Hitech Grand Prix 1:41,533 s
- Jake Hughes, Van Amersfoort Racing 1:41,538 s
… 16. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System 1:42,520s
– Cem Bölükbasi, Charouz Racing System
Text: Roman Klemm (redakčně korigováno), foto: Roman Klemm