Pro šampionát FIA F2 zcela nedůstojný průběh pátku měl své pokračování bohužel i v sobotním sprintovém závodě na 20 kol, který se konal z velké části za vodícím automobilem. Jako vítěz celé této trapnosti byl nakonec vyhodnocen junior Red Bullu Liam Lawson. Charouz Racing System nastoupil jen s jedním vozem a Enzo Fittipaldi ho dovedl do cíle jako 12.
Sám o sobě skandální průběh páteční kvalifikace měl večer známou dohru – árii diskvalifikací. Jejím nejprominentnější obětí se stal Jack Doohan. Vůz týmu Virtuosi Racing neměl v parc fermé v nádrži předepsaných 0,8 kg paliva, takže Australan ztratil svou třetí pozici. Z podobně více či méně důležitých důvodů byli penalizováni i Cordeel, Vesti, Novalak, Caldwell a Vips. Tak se nabízí otázka, zda by nebylo „sportovnější“, kdyby se o postavení na startu rozhodovalo losováním, jako za časů Nuvolariho, Chirona a Junkové…
Pro dnešní sprint nepřipadla pole position Jackovi Hughesovi (Van Amersfoort Racing), ale Norovi Dennisu Haugerovi (Prema Racing). Do druhé řady se směli postavit Calan Williams (Trident) s Ayumem Iwasou (DAMS). Enzo Fittipaldi v jediném voze týmu Charouz Racing System, protože Bölükbasiho lékaři „vyloučili“ po pátečním otřesu mozku z celého víkendu, směl vyrazit ze středu startovního pole.
V zemi, která má k motorsportu asi tak daleko jako Evropan k lovu s cvičeným jestřábem, se na tribuně sešlo jen několik příbuzných jezdců, kteří viděli, jak Hauger s Williamsem vyrazili výborně, zatímco Hughes povel ke startu zaspal. Po prvním kole bylo následující pořadí: Hauger, Williams, Hughes, Iwasa, Lawson a Armstrong. No, a pak už se zase nezávodilo, neboť havaroval Nizozemec Cordeel. Jeho vůz samozřejmě blokoval úzký betonový kanál v Džiddě. Odstranění vraku monopostu a z toho vyplývající neutralizace zabraly „pilným“ Arabům 5 kol, tedy čtvrtinu závodu!, maršálci monackého ACM asi nevěděli, zda se mají smát nebo brečet, pokud se na toto divadélko diletantů dívali.
Hauger, úřadující šampion F3, ale byl o to blíže prvnímu vítězství. A z jeho pohledu bylo vteřinku po restartu ještě „lépe“, neboť na startovní rovince se srazili Doohan se Sargeantem a závod formule 2 ladně přešel do druhé neutralizace. O několik kol později celé trapnosti jménem „F2 v Džiddě“ nasadila korunu vnitrotýmová komunikace Premy, když Italové totiž informovali lídra o tom, že má k průjezdu rovinkou použít boxové uličky a poslušný Hauger tam zabočil, zatímco všichni ostatní sledovali Safety Car na trati. Nor se dobrovolně propadl na 12. místo a pánové kolem René Rosina u zídky Prema Racing si mohli rvát vlasy… FIA později Haugera ještě penalizovala i 10sekundovým stopem v boxech, za „vjezd do uzavřené uličky“.
K odklizení teď byly hned dva monoposty, což arabské specialisty skutečně stálo hodně potu. A fandy, kteří se ještě na „závod“ dívali, dalších 8 kol, ve kterých vozy pouze sledovaly v husím pochodu Safety Car.
Naostro závodit se smělo teprve sedm kol před koncem závodu. Minulou sezonu ve formuli 3 relativně bezbarvý Calan Williams svůj restart pokazil a rychle ztratil vůči Hughesovi a Lawsonovi dvě místa.
Kraťoučký zbytek sprintu si nejlépe „rozhodil“ pilot Trevora Carlina Liam Lawson. Tři kola před koncem si Hughese na rovince připravil a suverénně předjel. A dobře učinil, neboť již v následujícím kole se otočil Armstrong a motor mu odumřel uprostřed zatáčky. Důsledkem byla další neutralizace, po které se závodilo již jen jediné kolo. To stačilo Vipsovi, aby odsunul Hughese na třetí pozici, čtvrtý dojel Drugovich – všichni jmenovaní se stačili včas dostat před slabého Williamse. Enzo Fittipaldi dojel jen 12.
Výsledek sprintu FIA F2 v Džiddě
- Liam Lawson, Carlin
- Juri Vips, Hitech Grand Prix
- Jake Hughes, Van Amersfoort Racing
- Felipe Drugovich, MP Motorsport
- Calan Williams, Trident
- Richard Verschoor, Trident
- Ayumu Iwasa, DAMS
- Ralph Boschung, Campos Racing
…12. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System
Text: Roman Klemm (redakčně korigováno), foto: Roman Klemm