Liam Lawson, NZL, Carlin, FIA Formula 2 Championship (foto: Roman Klemm)

Liam Lawson, NZL, Carlin, FIA Formula 2 Championship (foto: Roman Klemm)

Motorsport / Okruhy

F2 Džidda: Lawson vítězem skandálního sprintu na 6 kol

Pro šampionát FIA F2 zcela nedůstojný průběh pátku měl své pokračování bohužel i v sobotním sprintovém závodě na 20 kol, který se konal z velké části za vodícím automobilem. Jako vítěz celé této trapnosti byl nakonec vyhodnocen junior Red Bullu Liam Lawson. Charouz Racing System nastoupil jen s jedním vozem a Enzo Fittipaldi ho dovedl do cíle jako 12.

Sám o sobě skandální průběh páteční kvalifikace měl večer známou dohru – árii diskvalifikací. Jejím nejprominentnější obětí se stal Jack Doohan. Vůz týmu Virtuosi Racing neměl v parc fermé v nádrži předepsaných 0,8 kg paliva, takže Australan ztratil svou třetí pozici. Z podobně více či méně důležitých důvodů byli penalizováni i Cordeel, Vesti, Novalak, Caldwell a Vips. Tak se nabízí otázka, zda by nebylo „sportovnější“, kdyby se o postavení na startu rozhodovalo losováním, jako za časů Nuvolariho, Chirona a Junkové…

Pro dnešní sprint nepřipadla pole position Jackovi Hughesovi (Van Amersfoort Racing), ale Norovi Dennisu Haugerovi (Prema Racing). Do druhé řady se směli postavit Calan Williams (Trident) s Ayumem Iwasou (DAMS). Enzo Fittipaldi v jediném voze týmu Charouz Racing System, protože Bölükbasiho lékaři „vyloučili“ po pátečním otřesu mozku z celého víkendu, směl vyrazit ze středu startovního pole.

V zemi, která má k motorsportu asi tak daleko jako Evropan k lovu s cvičeným jestřábem, se na tribuně sešlo jen několik příbuzných jezdců, kteří viděli, jak Hauger s Williamsem vyrazili výborně, zatímco Hughes povel ke startu zaspal. Po prvním kole bylo následující pořadí: Hauger, Williams, Hughes, Iwasa, Lawson a Armstrong. No, a pak už se zase nezávodilo, neboť havaroval Nizozemec Cordeel. Jeho vůz samozřejmě blokoval úzký betonový kanál v Džiddě. Odstranění vraku monopostu a z toho vyplývající neutralizace zabraly „pilným“ Arabům 5 kol, tedy čtvrtinu závodu!, maršálci monackého ACM asi nevěděli, zda se mají smát nebo brečet, pokud se na toto divadélko diletantů dívali.

Hauger, úřadující šampion F3, ale byl o to blíže prvnímu vítězství. A z jeho pohledu bylo vteřinku po restartu ještě „lépe“, neboť na startovní rovince se srazili Doohan se Sargeantem a závod formule 2 ladně přešel do druhé neutralizace. O několik kol později celé trapnosti jménem „F2 v Džiddě“ nasadila korunu vnitrotýmová komunikace Premy, když Italové totiž informovali lídra o tom, že má k průjezdu rovinkou použít boxové uličky a poslušný Hauger tam zabočil, zatímco všichni ostatní sledovali Safety Car na trati. Nor se dobrovolně propadl na 12. místo a pánové kolem René Rosina u zídky Prema Racing si mohli rvát vlasy… FIA později Haugera ještě penalizovala i 10sekundovým stopem v boxech, za „vjezd do uzavřené uličky“.

K odklizení teď byly hned dva monoposty, což arabské specialisty skutečně stálo hodně potu. A fandy, kteří se ještě na „závod“ dívali, dalších 8 kol, ve kterých vozy pouze sledovaly v husím pochodu Safety Car.

Naostro závodit se smělo teprve sedm kol před koncem závodu. Minulou sezonu ve formuli 3 relativně bezbarvý Calan Williams svůj restart pokazil a rychle ztratil vůči Hughesovi a Lawsonovi dvě místa.

Kraťoučký zbytek sprintu si nejlépe „rozhodil“ pilot Trevora Carlina Liam Lawson. Tři kola před koncem si Hughese na rovince připravil a suverénně předjel. A dobře učinil, neboť již v následujícím kole se otočil Armstrong a motor mu odumřel uprostřed zatáčky. Důsledkem byla další neutralizace, po které se závodilo již jen jediné kolo. To stačilo Vipsovi, aby odsunul Hughese na třetí pozici, čtvrtý dojel Drugovich – všichni jmenovaní se stačili včas dostat před slabého Williamse. Enzo Fittipaldi dojel jen 12.

Výsledek sprintu FIA F2 v Džiddě

  1. Liam Lawson, Carlin
  2. Juri Vips, Hitech Grand Prix
  3. Jake Hughes, Van Amersfoort Racing
  4. Felipe Drugovich, MP Motorsport
  5. Calan Williams, Trident
  6. Richard Verschoor, Trident
  7. Ayumu Iwasa, DAMS
  8. Ralph Boschung, Campos Racing

12. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System


Text: Roman Klemm (redakčně korigováno), foto: Roman Klemm

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

51 − = 42

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..