Nedělní závod znamenal, coby „předkrm pro GP F1“, nizozemský triumf – zvítězil pilot Tridentu Richard Verschoor. U Charouz Racing Systemu udělali také vše správně, jak takticky, tak i v kokpitu a odměnou bylo velkolepé čtvrté místo Enza Fittipaldiho.
Dán Frederik Vesti ještě musí potvrdit důvěru, kterou mu sponsoři místem u špičkové stáje ART Grand Prix poskytli a z nejlepšího startovního místa k tomu měl ve Spielbergu výbornou možnost, kterou nevyužil. Za ním čekali na jeho zaváhání Juri Vips (Hitech Grand Prix), Logan Sargeant (Carlin), Ayumu Iwasa (DAMS) a lídr celkového hodnocení Felipe Drugovich (MP Motorsport). Kvalifikací pro startovní místa 12 a 13 si i jezdci Charouz Racing Systemu připravili slibnou výchozí pozici pro nedělní závod F2.
Souboj suchých a mokrých pneumatik
Vozovka byla místy ještě mokrá, špička proto zvolila vzorkované obutí. Ve formuli 2 nevítaný a Red Bullem propuštěný Vips předvedl raketový start a z prvního kola se vrátil v čele před Vestim, Iwasou a Sargeantem. Fittipaldi držel svou 12. pozici, zatímco se Bölükbasi po strkanici s Lawsonem na druhé rovince propadl na chvost pole. S „oškubaným“ vozem brzy na to vzdal a po závodě na Turka čekal trest stewartů.
O to lepší úvod závodu měla jednička Charouz Racing Systemu, Enzo Fittipaldi. Brazilec využil každé chybky soupeřů k postupu kupředu a po 7 kolech již byl pátý. Trať totiž velmi rychle osychala a ve výhodě byli najednou ti, kteří riskovali start na slickách, takže do čela se propracoval Richard Verschoor (Trident) před Daruvalou, Merhim, Haugerem a Fittipaldim.
Po 11 kolech měnili Daruvala, Merhi, Hauger a Enzo na čerstvé hladké pneumatiky. Charouzovi mechanici při tom byli šikovnější, než Italové od Premy Racing a Fittipaldi se posunul před Haugera.
Po polovině ze 40 kol závodu vedl Verschoor o 3 sekundy před Daruvalou a o 6 sekund za nimi následovali v relativně těsných odstupech Merhi, Sargeant a Fittipaldi.
Deset kol před koncem bylo pořadí beze změny. Nadmíru zkušený Merhi ovšem silně dotahoval Daruvalu a na Fittipaldiho se začal tlačit Lawson. V předposledním kole se „Camposův náhradník“ skutečně prodral před Inda na druhé místo a vzápětí ho ovšem informovali stewartové o 5sekundové penalizaci za nedodržení hranic tratě. Takový trest měla nakonec na svém kontě asi třetina pilotů – pořadí na dráze tedy zdaleka neodpovídalo klasifikaci. FIA by se nad tím měla asi zamyslet.
Výbornému Verschoorovi to ale mohlo být jedno. Slavil společně s desetitisíci krajany na tribunách velké Nizozemské vítězství. Daruvala uhájil těsně druhou pozici před Sargeantem a jako vždy spolehlivým Fittipaldim. Konec rakouského víkendu tedy proběhl pro Charouz Racing System šťastně. Merhi se musel spokojit s pátým místem, osmý Caldwell bral první body kariéry a dominátor úvodu Vips skončil 10.
Šampionát FIA Formule 2 pokračuje za dva týdny v Le Castellet.
Závod FIA F2 na Red Bull Ringu – výsledek
- Richard Verschoor, Trident
- Jehan Daruvala, Prema Racing
- Logan Sargeant, Carlin
- Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System
- Roberto Merhi, Campos Racing
- Denis Hauger, Prema Racing
- Jake Hughes, Van Amersfoort Racing
- Oliver Caldwell, Campos Racing
- Ayumu Iwasa, DAMS
- Juri Vips, Hitech Grand Prix
Text: Roman Klemm (redakčně korigováno), foto: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool, Roman Klemm