Když formule 3, tehdy ještě pod názvem GP3, před několika lety testovala v Rakousku naposledy, byl jsem jediným novinářem, který o akreditaci vůbec stál. Roku 2021, v dobách koranavirového-politického šílenství a z něj plynoucích všeobecných restrikcí, se o „novinářské papíry“ ucházelo hned několik desítek pisálků a fotografů. FIA ovšem připustila jen deset zástupců médií, kteří mohou světu přinést zprávy o dobrodružství třiceti mladých jezdců.
Sezona 2020 šampionátu FIA F3, a nemusíme si nic nalhávat, proběhla z českého hlediska mizerně. Vozy týmu Antonína Charouze se zpravidla nedokázaly zabydlet mezi nejlepší desítkou. A ani kariéře mladého Romana Staňka příliš neprospěl možná i ukvapený postup do této silné kategorie. O to výše lze hodnotit skutečnost, že se nevzdávají. Charouz Racing System i Roman Staněk nastoupí v šampionátu FIA F3 znovu v letošní blížící se sezoně s nezměněným odhodláním uspět, ale s jinými předpoklady. Stáj ze Žebráku změnila na několika klíčových postech personál a rychlý Moravák pojede za jiný tým, takže ho uvidíme v barvách Hitech GP.
Výsledky víkendových dvoudenních testů potvrdily, že se od „české frakce F3“ letos dá mnohé čekat. Nechme se tedy, a doufejme že pozitivně, překvapit.
Níže přinášíme několik „okamžiků ve fotografiích“, které zachytil Roman Klemm, náš externí spolupracovník, na víkendových testech mladých jezdců „ef-trojek“.
Testy FIA F3 na Red Bull Ringu objektivem Romana Klemma
- Exkluzivním dodavatelem pneumatik zůstává i pro sezonu 2021 Pirelli.
- Piloti týmu Charouz Racing System se na trati chovali zodpovědně a nových nosů nebylo třeba.
- Roman Staněk si potvrdil, že je schopen prorazit do top 10. Situace uvnitř týmu Hitech GP napovídá tomu, že je jen trochu za Jakem Crawfordem, za to ale jistě před Japoncem Ayumu Iwasou.
- Zadarmo by Charouz Racing System nemohl nechat jezdit ani Nikiho Laudu, Američanův podpis na smlouvě ještě chybí, stejně tak jako jeho sponzorský příspěvek.
- Ve F3 letos nastoupí čtyři borci s výhodou (nebo zátěží?) „velkého jména“ – David Schumacher je syn vítěze Grand Prix Ralfa a bratránek aktuálního pilota F1 Micka.
- Angažmá rychlého Američana Logana Sargeanta bylo akcí „za pět dvanáct“ a monopost #29 byl připraven až krátce před poledním.
- Kolem dallary #30 se točilo i několik zodpovědných Belovova sponzora SMP – snad hlásili do ruské ústředny: „Dopadlo to tu velmi dobře, převeďte rubly na Charouzovo konto.“
- Brazilec Caio Collet je po dvou sezonách ve formuli Renault připraven pro vyšší cíle, což přesvědčivě demonstroval nejrychlejším časem 2denního testu.
- Bob Vavřík sáhl i k několika bolestivým změnám mančaftu. Tým musel opustit například manažer Jamie Dye.
- Stává se Izrael novou motoristickou velmocí? Vedle Roye Nissanyho ve formuli 2, pojede další zástupce „Davidovy hvězdy“ ve formuli 3 – Ido Cohen v kokpitu týmu Carlin.
- Roman Staněk letos zkusí štěstí v anglickém týmu Hitech GP.
- Někteří byli s výsledky nakonec spokojeni více, někteří méně.
- Roman Staněk – testy někdy znamenají dlouhé čekání v boxech.
- Bývalý pilot F1 a majitel několika juniorských stájí Adrian Campos bude od letoška v paddocku chybět, otěže převzal jeho syn.
- Ani tvrdá fyzická příprava nic nezmění na skutečnosti, že Maďar Laszlo Toth patří spíše mezi outsidery.
- Syn motocyklové legendy Micka Doohana Jack
Text a foto: Roman Klemm