Letošní sezóna truckerských zápolení vyvrcholila jak jinak, než v Jaramě, tedy autodromu poblíž Madridu, kde pravidelně FIA ETRC za posledních slunečných paprsků končí.
Závodní sezóna obsahovala celkem 7 podniků, přičemž nechyběl ani Nürburgring, ani severočeský Most, který v kalendáři FIA ETRC našel pravidelné místo. Co mrzí českého fanouška, že už další pokračovatel se závodními trucky s českým rukopisem už nepokračuje a po skončení kariéry Frankie Vojtíška a stáje Buggyra se nikdo další do kolotoče FIA ETRC zatím nepřihlásil. Buggyra Academy však pokračuje velmi úspěšně ve francouzském mistrovství s nadějným synem Fabiena Calveta. Uvidíme, zda testování okruhových trucků nadchlo Martina Macíka.
Sezónu rychlých trucků FIA ETRC otevřelo letos Misano, tedy italský podnik. Následovaly podniky na Slovakia Ringu, v Zolderu, který nezvykle v kalendáři přeskočil Nürburgring i náš Most a sezóna vyvrcholila v Le Mans na okruhu Bugatti a poslední zbytky bodů utrhli jezdci v Jaramě.
S téměř stobodovým náskokem letos opět zvítězil Maďar Norbert Kiss jedoucí na značce man, když porazil svého největšího soupeře Jochena Hahna s ivecem a třetí místo v evropském šampionátu bere letos Sasha Lenz na manu. V první desítce Evropy figuruje též vítěz kategorie Chrome Portugalec José Eduardo Rodriguez s manem na sedmém celkovém místě a desítku uzavírá scania Steffena Faase.
Doufejme, že se do FIA Truck Racing Championship přihlásí také nějaká nová krev, většina pilotů FIA ETRC už něco v této sérii najezdila. Příjemně mohou překvapit třeba Britové Mark Taylor nebo John Newell.
Kalendář na rok 2025 zůstal sedmidílný a těšit se můžeme opět na trucky v Mostě. Zolder se vrací v kalendáři na září.
Vláďa Rožánek
FIA ETRC, foto Richard Kienberger