14 automobilových federací dalo dohromady národní týmy, které jsou složeny ze čtyř jezdců a jednoho kapitána, aby se zúčastnily FIA Hill Climb Masters, který se uskuteční již tento víkend 8.-9. října ve Šternberku.

Závody automobilů do vrchu jsou bezpochyby jedním z nejosobitějších motoristických disciplín – zde je postaven jezdec sám proti času, sám bojuje se svým závodním osudem. Podle pravidel jede na trati sám a tak si nemůže si ztěžovat, že ho druhý jezdec neférově blokoval a nemohl tak využít svůj jezdecký potenciál naplno.
Stejně jako u jiných vrchařských závodů bude se také u podniku Masters odměňovat schopnosti, přesnost, koncentraci a maximální rychlost u nejlepších jezdců, kteří budou rozděleni do jednotlivých kategorií.
Nicméně událost typu Masters je spojena s méně běžnou soutěží – National Cup – která vyžaduje týmové úsilí a souhru čtyř jezdců,vybraných podle jejich ASN, jež jsou pod vedením jejich kapitána. Soutěž National Cup bude samozřejmě vyžadovat rychlou jízdu, ale především přesnost a konzistenci jezdců, která bude neméně důležitá.
Klasifikace národních týmů je založena na tom, jak konzistentní časy dokáže tým zajet během dvou soutěžních jízd. Nebudou se hodnotit nejrychlejší časy každé jednotlivé jízdy do vrchu, jako je to v klasifikaci jednotlivců, ale půjde o časový rozdíl každého jezdce ze dvou závodních jízd, které se budou počítat. Vítězný tým bude ten, který bude mít nejmenší časový rozdíl, když časy prvních tří jezdců ze čtyř se sčítají. To je způsob, jak reprezentacím různých zemí dát stejné podmínky bez ohledu na to, jaké vozy a závodní techniku jsou schopni do závodu nasadit. Proto také země, které nemají žádné sportovní prototypy či formulové speciály, mají šanci ukázat své kvality, které závisí opravdu na jejich pilotech. To znamená, že tři národní týmy, které se zúčastní poháru národu poprvé – Řecko, Bulharsko a Rumunsko – mající pouze cestovní vozy, budou mít stejné šance na výhru jako Itálie, která vyhrála v roce 2014 a měla složený tým výlučně z monopostů a prototypů.
Masters National Cup – přihlášené národní týmy:
- Rakousko (kapitán: W. Sauer): F. Madrianové, K. Schagerl, „Tessitore“, C. Schweiger
- Belgie (kapitán: P. Bodart): D. Boemer, B. De Saedeleer; Y. Bodson; J. De Sutter
- Bulharsko (kapitán: L. Mechkov): L. Kamenov, H. Manolov, Y. Teliyski, S. Stoev
- Česko (kapitán: J. Koubek): M. Beneš, D. Michl, J. Malý, T. Vavřinec
- Francie (kapitán: S. Tessier): S. Petit, C. Frantz, N. Werver, P. Schmitter
- Německo (kapitán: C. Schackmann): E. Pisano, M. Schutle, T. Ostermann, S. Montalto
- Řecko (kapitán: M. Xanthakos): P. Lioris, G. Kehagias, S. Vorgias, I. Plagos
- Itálie (kapitán: F. Dalmeri): S. Faggioli, C. Merli, P. Macario, L. Peruggini
- Lucembursko (kapitán: N. Hartz): R. Braquet, N. Schilling, C. Valentiny, C. Marchione
- Polsko (kapitán: M. Süss): R. Stec, D. Borycki, R. Serafinowicz, M. Wrona
- Rumunsko (kapitán: M. Stoean): P. Andronicus, Radut L., V. Křest, R. Szene
- Slovensko (kapitán: D. Koblišek): J. Béreš jr., I. Drotár, T. Ondřej, P. Jureňa
- Švýcarsko (kapitán: P. Falk): F. Bouduban, R. Nüssli, R. Schnellmann, F. Neff
- Velká Británie (kapitán: T. Wilson): D. Uren, D. Warwick, D. Warburton, C. Satchell
Zdroj: fia.com, foto: Milan Spurný