Takhle se vytrvalostní závody nejezdí: Ligiery stájí Virage a Villorba Corse byly již po několika minutách v žalostném stavu na vrakovišti Spielbergu.

Takhle se vytrvalostní závody nejezdí: Ligiery stájí Virage a Villorba Corse byly již po několika minutách v žalostném stavu na vrakovišti Spielbergu.

Galerie / Motorsport / Okruhy

Fotostřípky: Vytrvalostní 4H závod ELMS na Red Bull Ringu

Ještě před dobrými čtyřmi lety byl majitel okruhu Red Bull Ring pan Mateschitz plný nadšení ohledně vytrvalostních závodů prototypů. Na jeho trati pravidelně hostoval evropský šampionát European Le Mans Series a Rakušané pevně plánovali, že zde brzy pohostí i mistrovství světa WEC. Dokonce začali se zvelebováním dnes ladem ležícího úseku původního Oesterreichringu.

S odchodem Audi, Porsche a Nissanu z královské třídy vytrvalostních závodů LMP1, ovšem i Matesová ztratil zájem a po dvě sezony „pustil ELMS k vodě“. Letos se tento spektakulární šampionát do Štýrska, tedy do relativní blízkosti českých fandů, vrátil – bohužel za vyloučení publika.

Fotostřípky Romana Klemma přiblížují atmosféru závodů ELMS na Red Bull Ringu

Jsou po dvou vítězných závodech jasnými dominátory ELMS: Robert Kubica, Louis Delétraz a Yifei Ye.

 

Pro majitele týmu WRT, bývalého závodníka Vincenta Vosse, byla třída LMP2 až do sezony 2021 neznámým parketem, přesto úřaduje na špičce.

 

„Jeho Veličenstvo” Ferdinand (von) Habsburg očividně zanevřel na další kariéru v monopostech. Je teď jedním z nejsympatičtějších lidí v paddocku ELMS.

 

Logan Sargeant se nejrychlejším časem kvalifikace postaral o nemalou senzaci, na úvod závodu ovšem jeho Orecu převzal mnohem pomalejší majitel týmu Yoluč.

 

ELMS, to znamená 4 hodiny akce a v každém kole desítky předjížděcích manévrů.

 

Ve stopách Paula Newmana a Stevea McQueena? Hollywoodský herec Michael Fassbender se snažil v Porsche 911 RSR týmu Proton.

 

Divější hvězda superbiků Rakušan Andy Meklau je nyní jedním z výkonných ředitelů Red Bull Ringu.

 

Teprve 17letý Argentinec Franco Colapinto zatím jezdil především v maličkých formulkách 4 a v neděli překvapil velmi zralým výkonem v jeho mnohem silnějším G-Drive Aurusu.

 

Radovali se ze 3. místa jako z vítězství: Rui Andrare, John Falb a Roberto Merhi.

 

Ligier Nissan JS P320 švýcarské stáje Cool Racing s piloty Kruettenem, Maulinim a Bellem vyhrál třídu LMP3.

 

Takhle se vytrvalostní závody nejezdí: Ligiery stájí Virage a Villorba Corse byly již po několika minutách v žalostném stavu na vrakovišti Spielbergu.

 

Ferrariho farma Iron Lynx nasazuje ve třídě GT i dívčí tým ve složení Rahel Frey, Michelle Gatting, Manuela Gostner.

 

Mezi nejzajímavější momenty závodů typu Le Mans patří zastávky v boxech s výměnou jezdců, pneumatik a doplnění paliva. Ovšem s přísným limitem počtu mechaniků – F1 by se tu mohla přiučit.

 

Do malebného Štýrska se ELMS vrátila po přestávce poprvé od roku 2018.

 

Letošní 4H of Red Bull Ring nabídly jak zářící slunečno…

 

… tak i průtrž mračen

 

Sportovní roky 2020 a 2021 jednoho dne i na fotkách lehce poznáme podle vylidněných tribun. Snad nad tím pak jen zakroutíme hlavou…

 

Neděle na Red Bull Ringu nabídla vedle 4hodinovky ELMS jen jediný rámcový závod. Mezi jezdci poháru Porsche Benelux se prosadil Brit Harry King z týmu Parker Revs Motorsport.

 

Jako za zlaté éry formule 1. V ELMS se silně angažuje výrobce pneumatik Good Year.

 

Fáze neutralizace Safety Carem trvaly ve Spielbergu téměř hodinu.

 


Text: Roman Klemm, foto: Roman Klemm

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

+ 78 = 88

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.