Poslední závod sezóny, neboli grandfinále 14té sezóny Zeknova Carboniacupu hostil autodrom Most. Carboniacup zde jel letos na jaře i v létě, tentokrát však zasáhly do bojů na trati i pneu alchymie rozmary počasí. Do závodního víkendu tentokrát vložila prostředky společnost Panattoni Czech a závod tedy nesl její jméno Panattoni Racing Day. K dispozici byl ranní deštík, polední slunce, či odpolední a večerní vítr. Od každého trochu, ale i tak se na mostecké dráze tentokrát sešlo rekordních 125 vozů. I zmrlí diváci se měli tedy na co koukat. Na trati bylo vidět nejen pěkné souboje, ale také zajímavou techniku. Předvedly se dva nové Radicaly, zbrusu nový Dodge Viper GT3 nebo také nová jména ve startovních listinách.
Novinky i vozy z poháru míru a přátelství ve skupině A
Ve skupině A1 jasně dominoval Jiří Mika s Citroenem Saxo, který pěkně proháněl i mnohem silnější vozy BMW. Druhé místo patřilo Němci Josefu Turbanovi s Audi 50 a bronz odvezl do Švýcarska Hans von Ah s VW Golf I. Ve skupině A1.3 se sešla plejáda východoněmeckých a sovětských vozidel z PMP. Zvítězil zde René Büchold s Ladou Samara 2108 Evo, před stříbrným Frankem Regelem s Ladou 21013 a bronzový podest obsadil Petr Zelenka se Suzuki Swift. Jiří Zeman s Hondou Civic Type-R zvítězil těsně před Jakubem Fischerem na Renaultu Clio III a poslední podestové místo patřilo Aleši Göllnerovi s dalším vozem Honda Civic Type-R. V A3 do 3000ccm si zasloužil zlatý pohár matador Walter Forster s BMW M3, před krajanem Uwe Schäferem s BMW M3 a bronz patřil Michalu Adensamovi s BMW E36.
A+ s Dodgem Viper, Lamborghini ST nebo rychlými Pragovkami
Ve druhém závodě skupiny A+ si užil vítěznou notu v A4 Rakušan Christopher Drauch s BMW M3 GTR a stříbro obdržel Riccardo Müller v VW Scirocco R-Cup, další jezdci cíl neviděli. Skupina A6 patří Škodám Octavia III RS, tedy celkem vyrovnaným vozům, kde se předvedlo hned 6 aut. Vyhrál David Kratochvíl, před nováčkem Janem Svitavským a Bedřichem Prokopem. A7 spec. do 2000ccm patřila souboji Němců Güntera Stubenraucha a Josefa Dauerera s VW Scirocco, přičemž úspěšnějším byl Stubenrauch. V A8 spec. do 3500ccm dominoval závodu Alex Tlustý s Pragou R1, druhá skončila další Praga R1 Romana Vácy a bronz odvezl Patrik Kirov se Škodou Octavia KTCR EVO. V nejsilnější kubatuře A9 nad 3500ccm odvedl nejlepší práci Rakušan Michael Oliver s Porsche 992 GT3 Cup, druhé místo patřilo do rukou Jense Mischkeho s Corvette C06 a bronzovou cenu převzal Jan Mareček s dalším Porsche GT3 Cup. Nejlepším mezi GT4 byl Pavel Sovička s Lotusem Emira GT4, před Dobroslavem Kárníkem na AMG GT4. Novinku přivezl Jiří Jupa ze stáje BGR, tedy Dodge Viper GT3, ale cíl nakonec neviděl. Celkem v A9 startovalo 9 vozů.
Plný rošt sériových cestovních aut
Skupina B tentokrát nabídla plné rošty sériových cestovních aut. V B1 zvítězil David Drugda se Suzuki Swift, před Sárou Zelenkovou na Alfě Romeo 147. Jablko tedy v tomto případě nepadlo daleko od stromu. V B2 do 2000ccm si dojel pro zlato Michal Zimmer s Toyotou Altezza, před Liborem Šajnerem s Toyotou GT86 a Adrienem Faifrem se Subaru BRZ. V B3 si dojel pro nejvyšší poctu Jakub Křeček s Yarisem Gretta Recommended, před Zbyňkem Čurdou na BMW 330Ci a Felixem Hasenöhrlem s Toyotou Yaris GR. B4 do 3500ccm patřila do režie Radka Zimmera s Lotusem Exige, před Petrem Koutským s Mazdou RX-5 a bronz bral v Mostě Martin Křeček s Hyundai i30N. Pavel Sovička s Lotusem Exige 430 Cup vyhrál B5 nad 3500ccm před druhým Zdeňkem Šimoníkem s BMW E82 a bronzová příčka měla za majitele Jana Vojtka s BMW M2.
Dva nové prototypy ve skupině C, či hezké pole Caterhamů
Ve skupině C1 prototypů zvítězil s náskokem Markus Ameseder s Performerem, před dalším Performerem Phillipe Gerbera ze Švýcarska a třetí místo obsadil na finále v Mostě Sven Kahnt s Pacemakerem. Mezi prototypy do 1800ccm v C2 zvítězil těsně Jiří Švec s Funyo SP5 Evo, před Rakušanem Kapellerem s Radicalem SR3 RS a bronzový dojel nový Radical ve startovním poli Tomáše Pavla. Ve skupině C2+ nad 1800ccm si dojel pro zlato tentokrát Pavel Sovička s Lotusem 311 Eleven, před Markusem Hoferem, který tentokrát po dráze proháněl Radical SR3 RS. Mezi Caterhamy v C3 si vítěznou trofej odvezl Jakub Kirchner, před Markem Bláhou a Simone Agliettim. Startovalo hned 5 Caterhamů.
Formule skupiny D s novými stroji, ale také dvě červené vlajky
Závod formulí poznamenaly dvě červené vlajky, když nejprve byl závod zastaven hned po startu kvůli kolizi v retardéru a pak druhá červená byla udělena po oleji na trati a doutnajícím voze Toma Flemminga. Pořadí se tedy bralo podle posledního dokončeného kola. Skupině D1 pro motocyklové motory do 1400ccm vládl Tom Flemming s Glorií C8F, druhé místo patřilo Janu Kaprovi s Glorií C8F a bronz pak Markusi Dietzemu s formulí BMW. Automobilovým motorům D2 vládl Zdeněk Petan s Tomisem 99/02. D3 do 1600ccm určoval tempo Nils Holger Wilms s Melkusem 90, před Martinem Kuntzem s Estonií 25 a Jeanette Siegert z Německa na MT-77. Luboš Škarda musel s novým Renaultem odstoupit již v prvním kole hned po startu, a tak se z vítězství radoval domácí Honza Rieger na svém Renault 2.0, před němcem Reinhardem Zänglerem s Oplem Lotus a bronz odvezl Radek Kroupa s Renault SC95R. Ve formulích F4 si vyjel zlato Němec Ralf Gläser, před Ondřejem Krupkou s novým Tatuus T421 a bronzová příčka patřila Jakubu Matuškovi s dalším T421.
Doufáme, že jste si poslední závod s námi užili a těšíte se na slavnostní vyhlášení sezóny, která měla už čtrnáctý zářez v kalendáři. Těšíme se na Vás opět po zimní pauze, kterou jistě vyplníte nákupem jiné techniky, nebo modernizací té stávající.
Na souboje na trati vás, vašich vozů a časomíry se těší tým Carboniacupu. Děkujeme všem zúčastněným i zmrzlým divákům a těšíme se na Vás zase v následující sezóně. Nesmíme s poděkováním zapomenout na naše partnery, sponzory a garanty, bez kterých bychom si to nedovedli představit.
Vláďa Rožánek a tým Carboniacupu 2024
Stránky promotéra s technickými předpisy