Druhý červnový víkend hostil brněnský okruh seriál GRUPPO PERONI. v rámci kterého se uskutečnily závody pěti různých sérií. Italský promotér GRUPPO PERONI RACE již přes třicet let píše historii italského motosportu.
Hlavním předmětem činnosti je pořádání automobilových šampionátů národního i mezinárodního významu. Za třicet let v oboru činnost Peroni Race obsahuje několik šampionátů a řadu speciálních akcí, jako jsou i vytrvalostní zkoušky. Ve své činnosti skupina Peroni Race úzce spolupracuje s některými z největších výrobců automobilů, jako je Renault nebo Lotus. Navíc počátkem letošního roku se podařilo podepsat dlouhodobou smlouvu s výrobcem pneumatik Hankook, který v budoucnu bude pneumatikami zásobovat devět sérií tohoto italského organizátora. Seriál Gruppo Peroni absolvuje letos své závody pouze v Itálii, kromě jediného zahraničního podniku a to právě brněnského. V Brně se představily série Clio Cup Italia, Entry Cup, Master Tricolore Prototipi, Campionato Italiano Auto Storiche a Endurance Champions Cup. Právě tříhodinový závod posledně jmenovaná série měl být vyvrcholením víkendu , ale … do Brna přijelo totiž pouze osm vozů této série a navíc jeden z nich nedokončil sobotní kvalifikaci (#61). Takže se na start tříhodinového závodu postavilo pouze sedm(!) posádek. Další posádka odstoupila hned po prvním kole, ale naštěstí to byl jediný výpadek v závodě. Smůlu měl nejrychlejší vůz kvalifikace (#88 Wolf GB08), který po technických problémech dokončil poslední, kdy protnul cílovou pásku se ztrátou 19 kol za vítězem. Útěchou pro tým však byl zisk nejrychlejšího kola v závodě (2:03,414).
Další zajímavým závodem byl závod Master Tricolore Prototipi, ale i v tomto závodě bylo startovní pole chudé. Do Brna přijelo sice sedm strojů, ale ne všechny se postavily na startovní čáru. Do závodu odstartovalo pouze šest jezdců na vozech pěti různých značek. Jedním z nich bylo již zmiňované startovní číslo #88 (Wolf GB08) a rovněž i v této sérii byl nejrychlejším vozem v kvalifikaci. Avšak i tady tento vůz závody nedokončil. V prvním závodě na 20 minut (10 kol) odjel polovinu vzdálenosti, v druhém, rovněž na 20 minut , pouze jedno kolo. Po sobotní víttězné kvalifikaci favorit na vítězství, v neděli tři starty – tři poslední místa. Trochu raritou byl nepodařený letmý start pěti jezdců v prvním závodě a tak jezdci absolvovali další zaváděcí kolo. Na podruhé se odstartovat podařilo (#88 startovalo z boxové uličky).
V zákulisí se povídalo, že do Brna přijelo asi tak 20% účastníků závodů GRUPPO PERONI, takže nezbývá než doufat, že reference zúčastněných přiláká v příštím roce více startujících. Pokud příští rok série GRUPPO PERONI znovu do Brna zavítá.
Fotogalerie Gruppo Peroni Race
- #153 Porsche 953 K3, Marco a Massimo Guerra
- #153 Porsche 953 K3, Marco a Massimo Guerra
- #153 Porsche 953 K3, Marco a Massimo Guerra
- #138 Fiat X1/9, Andrea Tessaro
- #102 Alpine Renault A110
- #47 Abarth 1000 TCR, Francesco Tessaro,
- Startovní číslo 61 nepřežilo sobotu #61 Wolf GB08 – CN2
- Radost týmu LUCA PIRRI po úspěšné sobotní kvalifikaci, #88 Wolf GB08 CN2, Cuneo-Pirri-Magnoni
- Nepodařený letmý start prvního nedělního závodu Master Tricolore Prototipi
- Opakovaný start prvního nedělního závodu Master Tricolore Prototipi – celé startovní pole!!!
- Vítěz obou nedělních závodů Master Tricolore Prototipi, #44 Tatuus PY 0152, Davide Pedetti
- #11 Wolf GB08 – CN2, Amaduzzi-„PACO“
- Start tříhodinového závodu Endurace Champions Cup – na startu opravdu jen sedm vozů
- Po dvaceti minutách souboj o první místo, #88 Wolf GB08-CN2, #1 BMW Z4 GT3 – FIA GT3
- Po čtyřiceti minutách znovu souboj o první místo #3 Mercedes AMG GT, #1 BMW Z4 GT3 – FIA GT3
- #5 BMW Z4 GT3 – FIA GT3
- Tak tady to klouže #5 BMW Z4 GT3 – FIA GT3
- Vítěz tříhodinového závodu ECC #3 Mercedes AMG GT – FIA GT3
- #1 BMW Z4 GT3 – FIA GT3
- Ke krásným autům patří krásné ženy
Autor a foto: Škoda Jan