ADAC HAIGO letos pojede dvakrát v Poznani a také v ČR. O všem rozhodují finance.
Prostě jsme měli k dispozici příliš mnoho možností a variant, a tak nakonec opět rozhodly peníze. Finance vedly k tomu, že jsme letos museli jet do Poznaně dvakrát. Ceny vzrostly nejen v supermarketu, ale provozovatelé závodišť si všimli, že u nás mohou vydělat slušné peníze.
Aby toho nebylo málo, naše formulová třída se musí smířit se ztrátou jezdců, která již nemůže být kompenzována pouze startovným cestovních vozů. Například v Poznani zbývalo už jen osm formulí a naštěstí jako náhradní vůz Melkus Spyder Norberta Haupta.
Oba závody monopostů byly zajímavé, dokud byli v závodě ještě dva favorité Wilms a Bokiej. První závod vyhrál Bokiej a druhý Wilms. I když by bylo velmi zajímavé, kdyby Bokiej neodstoupil s poškozenou spojkou. Nedokážu si ani představit, jaké závody monopostů bychom měli, kdyby Bokiej, Wilms, Schwarze, Hoffmann, Weber a Worm závodili společně.
Ale to je bohužel pryč a způsob, jakým jsou formulové závody v Německu v současné době na zemi, se v dohledné době nic nezmění.
To by však v žádném případě nemělo snižovat výkonnost těch, kteří jsou stále aktivní, protože druhé a třetí místo Christiana Stoppela má pro něj zlatou hodnotu. Martin Kuntze, Jeanette Siegert, Dirk Böttcher, Norbert Haupt, Nick Koitsch a Hans-Jürgen Vogel dali vše pro to, aby udrželi závod formule naživu.
Cestovní vozy nemají žádný z těchto problémů a přinášejí radost pouze divákům, jezdcům a mně. Velmi málo odstoupení v prvním závodě roku, což bylo velmi překvapivé. Tréninkové časy slibovaly dobrý motorsport, a tak se i stalo. Pouze Dieter Hoffmann byl v prvním závodě a později vítězem a tentokrát před Jensem Herkommerem se Škodou 130 RS.
Herkommer nemohl startovat ve druhém závodě, protože důležité rodinné povinnosti doma nemohly být odloženy. Takže cesta byla pro Hoffmanna vlastně volná, ale slavná „defektní čarodějnice“ proti tomu měla něco a technika Samara náhle ukončila vítěznou jízdu a výhru na dvojnásobek v pátém kole. Následoval skvělý závod cestovních vozů, který nakonec vyhrál Guido Steinmann před Roccem Bergerem a Martinem Bergholzem. Je škoda, že Nico Unbehaun, Uwe Seidel a Peter Gröning už tam nebyli.
Naše jediná dáma v poli si vedla dobře s místy 14 + 8 a přejeme Michelle Morgenstern i nadále úspěchy ve všech závodech, které budou následovat.
Těšit se můžeme na závody u nás v Brně i Mostě.
Link na pořadatele: HAIGO – Historische Automobilrennsport InteressenGemeinschaft Ostdeutschland
Kalendář HAIGO 2023: Termine – HAIGO
Dříve jsme o HAIGO psali: HAIGO a jeho historické stroje okořenily FIA Historic Most
nebo zde z premiéry: Premiéra závodu historických vozů v Mostě měla úspěch
TZ ADAC HAIGO