Seriál pro historiky inspirované socialistickou érou míří s Žigulíky, Škodovkami, ale také formulemi Estonia, či MT77 Masaryk Racing Days do Brna, ke svému teprve čtvrtému závodnímu víkendu.
Historický seriál cestovních vozů a formulí z éry tzv. Východního bloku socialismu míří letos opět do Brna na Masaryk Racing Days a obohatí svými závody startovní pole. Letošní kalendář obsahoval závody na německých autodromech, ale také v Polsku a ČR. Bohužel prozatím absolvovali jezdci jen úvodní klání na Oscherslebenu, v červnu na Lausitzringu a v červenci v polské Poznani. Ostatní dva podniky v květnu na stejných tratích byly bez náhrady zrušeny, přičemž na Lausitzringu se mělo jet v rámci DTM, tedy velmi atraktivní podívané pro diváky.

HAIGO Racing a východoněmecké vozy MT v akci z Mostu by VDR
Ve startovním poli najdeme různé značky aut z éry socialismu. Závody mají pořadatelé rozděleny na cestovní auta a formule, přičemž u cestovních aut obsah do 1300ccm a formulí do 1600ccm. V ČR najezdil tento seriál již několik sezón, jak na autodromu v Mostě, tak i na brněnském automotodromu, takže ho diváci dobře znají.

Těsné souboje na trati – #82 Dross Sebastian, Lada 2101 a vzadu #50 Hoffmann Dieter, Lada Samara
V poli cestovních vozů vévodí značka Lada/Žiguli, ať již modely 2101, 2105, tak i Samary, zahlédnout můžeme dvě Zástavy původem z Jugoslávie, ale také Škodovky 130RS, Favorita, či nějaké další závodní historiky. Jezdeckou skvadru tvoří převážně němečtí závodníci, ale občas sem zavítají i Češi nebo Poláci, to podle toho, na kterých tratí se závody jedou.

Jaak Kuul (EST) Estonia – Haigo 2013 v Mostě by VDR
V poli formulí převažují Estonie 21, nebo 25, které již z dob socialistických závodů pamatujeme velmi rychlé, ale také české stroje MTX 1-06, nebo 1-03 a druhou nejvíce zastoupenou značku zde tvoří různé evoluce aut postavených v NDR v dílnách bývalého jezdce Uli Melkuse, tedy značka MT.
V kategorii cestovních aut do 1300ccm máme pořadí následující:
Jens Herkommer (D) Škoda 130RS – 132
Dieter Hoffmann (D) Lada Samara – 120
Guido Steinmann (D) Lada 2105 – 86
V kategorii formulí do 1600ccm se seřadili jezdci v tomto pořadí:
Thomas Hoffmann (D) Estonia 25 – 109
Nils Holger-Wilms (D) Melkus MT90 – 90
Dawid Bokiej (PL) Promot – 73
Cestovní vozy 1. divize celkem:
Dieter Hoffmann (D) Lada Samara – 69
Peter Gröning (D) Lada Samara – 63
Guido Steinmann (D) Lada 2105 – 61
Formulové vozy 2. divize celkem:
Nils Holger-Wilms (D) Melkus MT90 – 61
Dawid Bokiej (PL) Promot – 60
Thomas Hoffmann (D) Estonia 25 – 51
Vláďa Rožánek, HAIGO 2022