#28 Tereza Machová (CZE), Norma M20 F, E2-SC-2000, FIA EHC a HHC Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

#28 Tereza Machová (CZE), Norma M20 F, E2-SC-2000, FIA EHC a HHC Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Motorsport / Vrchy

Hill Climb: MČR ve Šternberku s rekordem Trnky a Machové

První červnový víkend Štemberk hostil pátý závod mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Na start se postavilo 184 borců z různých koutů Evropy a závod byl zařazen také do MČR v závodech do vrchu, ale jel se současně i jako slovenské a rakouské mistrovství. Závod ME vyhrál Christian Merli z Itálie a nás zajímalo, jak si vedli jezdci z české provenience. Miloš Beneš se kvůli změně předpisů letos evropského závodu neúčastnil, neboť by musel „předělávat“ svou závodní techniku.

Petr Trnka českým rekordmanem, Tereza Machová mezi ženami

Petr TRNKA, CZE

#16 Petr TRNKA, CZE, ACCR Czech Trnka Racing Team, E2-SC-300, NORMA M20FC, FIA EHC a HHC Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Petr Trnka při závodu ve Šternberku dokázal překonat český traťový rekord a ten má nyní hodnotu 2:44,37. Mezi ženskými kolegyněmi ho napodobila i Tereza Machová s prototypem Norma M20 FC, která zajela nejlepší čas mezi závodnicemi na Ecce Homo v jeho historii. K tomu přidejme několik osobních vylepšených časů a diváci se měli i letos opravdu na co koukat. Žel, někteří cíl neviděli, anebo dojeli bez dveří, jako třeba Ivo Krampota s BMW M3.

#28 Tereza Machová (CZE

#28 Tereza Machová (CZE), Norma M20 F, E2-SC-2000, FIA EHC a HHC Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Absolutním vítězem MČR v závodech do vrchu se stal Petr Trnka s vozem Norma M20 FC a s přehledem vyhrál kategorii 2 a E2-SC-3000. Vítězem E2-SS-3000 se pak stal druhý v absolutním pořadí Miloš Beneš s prototypem Osella FA30. Třetí místo v celkovém hodnocení obsadil Václav Janík s prototypem Norma M20 FC.

Kategorii 1 v MČR vyhrál David Komárek

Komárek David

Vítěz kategorie 1 #45 Komárek David (CZE), KRTZ motorsport, McLaren F1 Evo 2019, Skupina 1, FIA MČR Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Celkové čtvrté místo si odváží ze Šternberka David Komárek s jeho McLaren F1 EVO 2019 a také hodnotné vítězství v kategorii 1, když ve skupině 1 porazil nejen vozy z FIA EHCC, ale také druhého ve skupině 1 Švýcara Ronnie Bratschiho s Mitsubishi EVO VII RS, jezdícího s českou licencí v týmu AMK Ecce Homo.

#41 BRATSCHI Ronnie

#41 BRATSCHI Ronnie, CZE, AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK, Mitsubishi Lancer Evo VII RS, Skupina 1, FIA EHC a HHC Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Šestým místem absolutně a vítězstvím ve skupině 2 potěšil diváky Marek Rybníček se svým KTM X-Bow GTX. Druhý v této skupině dojel Martin Jerman s Lamborghini Huracánem GT3.

Rybníček Marek

#63 Rybníček Marek, ACCR LIQUI MOLY CZ, KTM GTX-Bow, Skupina 2, FIA MČR Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Jerman Martin

#60 Jerman Martin (CZE), Lamborghini Huracan GT3, Skupian 2, FIA EHC a HHC Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Ivo Krampota, kterému při jízdě uletěly dveře dojel třetí ve skupině 1 s BMW M3 E36. Skupinu 3 vyhrál Diethard Sternad z Rakouska s Hondou Civic a za ním druhý Michal Jindra s Porsche 997 GT3. Lubomír Loubal zvítězil se svým VW Golf IV ve skupině 4 a ve skupině 5 dominoval Lukáš Müller se Škodou Octavia Cup 2, když porazil Adama Králíka se Seatem Leon.

Kategorie 2 – Trnka, Beneš a Janík

Jak jsme zmiňovali výše, kategorii 2 s přehledem vyhrál držitel nového českého rekordu Petr Trnka, před Milošem Benešem a třetím Václavem Janíkem, tedy jezdci pilotující stroje s 3litrovými motory.

Beneš Miloš

#3 Beneš Miloš (CZE), GMS CZECH RACING TEAM, Osella FA30, E2-SS-3000, FIA MČR Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Sedmé místo absolutně čekalo v cíli na Zdeňka Chudobu s 2litrovým prototypem Norma F20, který zvítězil ve skupině E2-SC-2000 a kategorii 2 byl čtvrtý. Osmé místo absolutně vyzávodil Karl Berger s prototypem Osella PA21 JrB a byl nejrychlejší „čtrnáctistovkou“. Nejrychlejším formulovým pilotem se stal Josef Hlavinka s Glorií C8F a vítězství v E2-SS-1400 mu právem patřilo. Do top 10 v absolutním pořadí se ještě vešel David Dědek s prototypem Norma M20 FC a za Chudobou skončil druhý v E2-SC-2000.

Janík Václav

#19 Janík Václav (CZE), ORLEN Janík motorsport, Norma M20 FC, E2-SC-3000, FIA EHC a HHC Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Dvoulitrové formule vyhrál Ondřej Chytil s Martini F2, ty třílitrové patřili Jiřímu Svobodovi s Lolou B03/51, který pak skončil druhý za Milošem Benešem v E2-SS-3000.

Ne všichni spatřili cíl…

Cíl závodu nakonec nevidělo více vozů, mezi nimi i Petr Vítek s Osellou, Martin Vondrák s Tatuusem a s dalším prototypem Tattus i Slovenka Anna Ambruz.

Mistrovství republiky v absolutním pořadí po Ecce Homo ve Šternberku vede Miloš Beneš, před Václavem Janíkem a Petrem Vítkem.

Historiky ve Štemberku vyhrál Jaroslav Prášek

Mezi historiky zvítězil absolutně Jaroslav Prášek s krásným Chevronem B42, před Jiřímu Hedou s Lolou 598 a bronz bral Miloš Zmeškal s Raltem 032.

Prášek Jaroslav (CZE)

Vítěz historických vozů #176 Prášek Jaroslav (CZE), GT2 motorsport, Chevron B42, HA-C5-E5, FIA EHC a HHC Ecce Homo Šternberk 2023, Česká republika (foto: Jan Škoda)

Česká trofej pro Darka Čepičku

Česká trofej závodů automobilů do vrchu měla za vítěze Darka Čepičku s Mitsubishi Lancer EVO X, před Lukášem Kellerem na Mitsubishi Lander EVO IX a dalším Mitsubishi Lukáše Štelcla. Čtvrtým místem absolutně potěšil na Škodě Favorit 136L jedoucí Václav Dobeš. Nejlepší ženou české trofeje se stala Olivie Prouzová na Suzuki Swift GTi.

Tak a došli jsme na konec. Závod pořadatelé zvládli i tentokrát na jedničku, takže se můžeme nyní jen těšit na další Ecce Homo ve Šternberku v roce 2024.


Autor: Vláďa Rožánek, redakčně doplněno, foto: Jan Škoda

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

+ 65 = 68

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..