Nadcházející víkend 20.–21. srpna se uskuteční dva významné podniky v závodech automobilů do vrchu. Čeští reprezentanti odjeli do švýcarského Saint-Ursanne na sedmý podnik mistrovství Evropy a „domácí“ vrchaři budou bojovat o další příděl bodů v Lanškrouně, na třetím ročníku GMS Albrechtického kopce. Společný podnik mistrovství ČR a seriálu Maverick Hill Climb Czech se jede zároveň jako druhý ročník Memoriálu Jiřího Lose.
I přes kolidující termín se švýcarským závodem je na Albrechtický kopec přihlášeno na 160 jezdců z mistrovsví ČR a seriálu Maverick Hill Climb Czech. „Je to sice na samé hranici propustnosti tratě, ale z praxe víme, že se na poslední chvíli vždy několik jezdců odhlásí. Nicméně i tak to bude pravděpodobně rekordní účast,“ poznamenal ředitel závodu Aleš Gänsdorfer.
Petr Trnka z ACCR Czech Trnka Racing Team se účastní vybraných domácích závodů, ale prioritní je pro něho mistrovství Evropy, kde drží průběžně druhé místo v absolutním pořadí. „Saint-Ursanne je jeden z nejrychlejších závodů v šampionátu, možná úplně nejrychlejší. Přibližně osmdesát procent tratě se jede na plný plyn a už ve spodní pasáži dosahujeme maximální rychlosti přes 250 km/h. Mám to rád, to je kopec přesně na naše auto. Na druhou stranu rychlé protahováky kolem zdí budí velký respekt. Musíme hlavně najít optimální kompromis mezi aerodynamickým a mechanickým gripem ve vysokých rychlostech.“

#28 Petr TRNKA, CZE, ACCR Czech Trnka Racing Team, Norma M20 FC, Cat. 2, CN/E2-SC, +2000, trénink 1, FIA EHCC a HHC Ecce Homo Šternberk, Česká republika (foto: Milan Spurný)
V Lanškrouně bude chybět také Jiří Ošmera, který se zúčastnil všech doposud konaných evropských podniků. Startuje také v domácím mistrovství, kde s předstihem obhájil prvenství ve své třídě. „Ve Švýcarsku budu startovat poprvé a podle toho, co jsem vyčetl z onboardů, je to velmi rychlá trať. Některé úseky jsou opravdu na srdíčko. Našim hlavním cílem je udržet průběžné druhé místo ve skupině a dojet co nejlépe v absolutním pořadí kategorie uzavřených vozů. A pochopitelně budu na dálku sledovat, jak se bude dařit našim kamarádům v Lanškrouně.“
Další český reprezentant Miloš Beneš, startující za GMS Czech Racing Team, naopak vynechá Švýcarsko a stává se tak jedním z hlavních favoritů na celkové prvenství v Lanškrouně. „Na Albrechtický kopec jedeme především kvůli tomu, že je to domácí podnik našich hlavních partnerů GMS a LUX. Pochopitelně budeme bojovat o absolutní vítězství, ale po havárii v Itálii nás na autě čeká ještě hodně práce. Kvůli nedostatku dílů jsme museli improvizovat. Máme novou podlahu a jiné komponenty, takže budeme ladit a hledat optimální nastavení na další evropské podniky.“

#2 Miloš BENEŠ, CZE, GMSACCR Czech Team, Osella FA 30, Kat. 2, E2-SS, -3000, závod 1, FIA EHCC a HHC Ecce Homo Šternberk, Česká republika (foto: Milan Spurný)
David Dědek z Nutrend ACCR Czech Teamu měl v plánu odjet kompletní seriál mistrovství Evropy, ale okolnosti ho donutily původní záměr změnit. „Těsně před začátkem sezóny přišlo zranění ruky, které mě vyřadilo z několika podniků. Nastoupil jsem až na domácím Šternberku s plánem odjet zbytek Evropy. Bohužel jsem pak havaroval v Trentu. Vzhledem k rozsahu poškození a problémy s dodáním dílů jsme auto dodělali až tento týden. Nebyl čas ho odzkoušet a start v Saint-Ursanne by byl poměrně velký risk. Proto jedeme do Lanškrouna. Albrechtický kopec je krásná trať, budeme pochopitelně závodit naplno, ale současně to je dobrá příležitost k doladění a vyzkoušení auta. Nechci to zakřiknout, ale doufám, že odjedeme alespoň zbytek evropského šampionátu.“

#7 KOMÁREK David, KRTZ motorsport, E1-3000/2WD, Me F1 EVO, závodní jízda 1, MZAV Maverick Hill Climb Czech (foto: Milan Spurný)
V seriálu Maverick Hill Climb Czech letos dominuje David Komárek se speciálem Mc F1 Evo. „Albrechtický kopec v Lanškrouně považuji za jeden z vrcholů sezóny. Zdejší trať je krásná a moc se těšíme. Za náš tým Komvet Racing budou startovat celkem čtyři vozy, takže přípravy jsou v plném proudu.“
Zdroj: Autoklub ČR, foto: Milan Spurný