Fausto Bormolini (ITA) zapíchl svůj  Reynard K02 do břehu

Fausto Bormolini (ITA) zapíchl svůj Reynard K02 do břehu

Motorsport / Vrchy

Italské trio „vyplavalo“ v tréninku na Dobšinský kopec nejrychleji

Osmý podnik evropského šampionátu závodů automobilů do vrchu zavítal na Slovensko, kde se konal již 33. ročník „Dobšinského kopce“.

První trénink, to je déšť a havárie

Neutichající déšť provázel první tréninkovou jízdu závodu ME automobilů do vrchu „Dobšinský kopec 2016“. Déšť způsobil také tři vážnější přerušení tréninkové jízdy a protáhl časový harmonogram o více než hodinu.

Zásadním problémem dopoledního tréninku bylo nevině působící odstavení Peugeotu 205 jezdce Jiřího Theimera ml., který zůstal stát v úseku č. 24. Z vozu ale unikal olej, který se dostal na mokrou závodní trať a tak přidělal organizátorům práci na dobrých 50 minut.

Neplánované přerušení a čekání na pokračování tréninku jistě nepřidalo na klidu a pohodě čekajícím závodníkům. Nedlouho po restartu měl nejvážnější sobotní tréninkovou havárii smolař se šternberského závodu Ecce Homo Ital Fausto Bormolini, který opět těžce pochroumal svůj monopost Reynard K2 a tak pravděpodobně skončil své učinkování v Dobšiné. Naštěstí lékaři potvrdili, že sympatický Ital je v pořádku.

Nešťastný den Fausta Bormolini (Reynardem K2)

A tak nastalo další zdržení a to evidentně „nesedlo“ Davidu Komárkovi, který po obnovení tréninku také skončil mimo trať a podařilo se mu „vytáhnout“ na vozovku bláto, jehož úklid ale netrval dlouho.

Ital Paride Macario (Osella FA30) byl první kdo na mokru stlačil čas pod 3 minuty a 10 sekund, a to na 3:09,179. Jeho krajan Christian Merli (Osella FA30), který startoval po něm, zaostal pouze o necelou desetinu sekundy. Ale oba byli krátcí na Simone Faggiolio (Norma M20FC), který je deklasoval mokrým časem 3:05,607. Za italský triem následoval nejlepší český jezdec Vladimír Vitver (Audi TT-R DTM WTTR) s časem 3:11,744.

Druhý trénink – déšť ustal, zajížděné časy se zlepšily

První tréninková jízda se díky dešti a haváriím pěkně protáhla, ale druhý trénink se již obešel bez mimořádných událostí a tak těsně po patnácté hodině projel cílem italský rychlík Simone Faggioli, který tak ukončil sobotní tréninkový program před nedělním závodem mistrovství Evropy.

Déšť postupně ustával, ale trať se díky mrholení udržovala nadále vlhká. Dle očekávání vyhrál předloňský vítěz Ital Simone Faggioli, který ustanovil nejrychlejší tréninkový čas soboty, když 6810 m dlouhou trať překonal za 2:48,231. Za ním se seřadili stejně jako v prvním tréninku krajané Macario a Merli, kteří ale zaostávali o více a jak 4 sekundy. Přesto italské trio ovládlo v tréninku Dobšinský kopec v absolutním pořadí.

Simone Faggioli

Vítěz tréninku na závod Dobšinský kopec 2016 #1 Simone Faggioli, ITA, BEST LAP SSD, Norma M20 FC,

Češi, opět trio pilotů, se seřadili hned za Italy za pomyslném vrchařském pódiu. Absolutně čtvrtý byl Marek Rybníček (Ford WRC Evo) s časem 3:05,249, za ním na páté pozici se usadil Vladimír Vitver (Audi TT-R DTM WTTR), který zajel 3:08,232. Na šesté pozici dojel Jiří Los (Mitsubishi Lancer EVO IX), zaostávající o pouhých 0,280 sekundy za Vitverem. Tři nejrychlejší Češi jeli ve třídě E2-SH.

Předpověď počasí na nedělní závodní jízdy opět není ideální, po nočních bouřkách by měl déšť pokračovat ještě dopoledne. Ale snad se počasí umoudří…

První závodní jízda začíná v 9.00 hodin a průběh závodu je možné sledovat také na stránkách pořadatele www.dobsinskykopec.com.


Foto: Jan Škoda

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

21 − 17 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.