Premiéra Jana Baláže za volantem Corvette Z06-R GT3 na prvním letošním závodě poháru Carbonia Cup dopadla dobře. V nabité konkurenci skončil pátý. Ambice jezdce jsou však vyšší, stejně jako šance vozu na lepší umístění.
Autodrom Most v neděli 10.4. 2016 přivítal celkem 83 vozů, z nichž 33 spadalo do skupiny A, tedy závodních automobilů. Na tým Lukamotorsport, který poprvé nasadil čerstvě pořízený vůz specifikace GT3, čekala silná konkurence v podobě závodních strojů značek Lamborghini, Ferrari, Porsche a další.
Dobrou náladu a sebedůvěru získanou v trénincích a kvalifikaci zhatila jezdecká chyba hned po startu závodu. Více k tomu říká sám Jan Baláž: „Auto je skvělé, ale ještě chvíli potrvá, než se s ním sžiju. V závodě jsem byl trochu přemotivovaný, což se mi vymstilo hned v první šikaně. Nejraději bych si dal rákoskou přes prsty. Následovalo prokousávání se startovním polem a boj o pozice. Bohužel vyjetí safety caru v druhé polovině závodu zmařilo veškeré šance dál usilovat o lepší umístění.“

Chevrolet Corvette ZR01 vs Nissan GTR Milota © P. Frýba
Rovněž ve skupině B, sériové upravené vozy, si jezdci nic zadarmo nedarují. Nissan GT-R Libora Miloty fungoval na jedničku a odměnou mu bylo druhé místo. Stanislav Šedivec si na své Corvette ZR1 pochvaloval nové brzdy, které mu dopomohly k třetímu místu. To samé však nemohl říct Jan Mareček, který skončil pátý, následovaný Antonem Alexejevem na Corvette Z06.
Závod krátce zhodnotil Lukáš Karhan, šéf týmu: „Od prvního závodu v sezóně nemám zpravidla velká očekávání. Jezdci i technika se musí rozkoukat. Honza Baláž si na vůz postupně zvyká, ale potřebuje s ním absolvovat ještě mnoho kilometrů, než bude sám se sebou spokojený. Bez boje není vítězství.“
Ať se kola točí.
zdroj: Lukamotorsport