Každoroční rituál se odehrává na trati okruhu La Sarthe a v klasickém termínu se scházejí jezdci historických prototypů skupiny C. Nehledejme v jejich kokpitech žádná hvězdná jména, ale pokochejme se a na pár chvil se vraťme do osmdesátých a devadesátých let, kdy tyto krásné a rychlé závodní vozy brázdily nejen evropské okruhy. Z nejznámějších zůstal Le Mans, kam se tyto skvosty každý rok vrací.
Na trati tak můžeme vidět Peugeot 905, Porsche 962C, Spice SE, Nissan GTP nebo Jaguar XJR9. Zajímavou jízdu předvedli majítelé vozů i letos, když v první jízdě dvakrát, i po safetycaru vedl Japonec s Kubota s Nissanem R90 CK, ale podvakrát smykem zničil pneumatiku, a tak si pro vítězství dojede snad příště, v závodech Group C Racing už o něj tak nejde.
Jen pro úplnost dodejme, že závod nakonec vyhrála dvojice Irsko-Britská neboli Dreelen/Scott na Leyton House Porsche 962 C1 z roku 1987. Mosteckým divákům Interserie se několik z těchto krásných prototypů v době své největší slávy již představilo, ať již vozy Porsche 962, či Lola Judd V10, nebo jezdec Tony Sinclair, který nyní jezdí s vozem Spice SE90C a ve Sports Car Challenge v Mostě kdysi vodil prototyp Jade s motory Chrysler a Nissan.
Vláďa Rožánek
Le Mans Classic 2018 Group C Racing