Poté, co vyhráli minulý měsíc ve Španělsku první závod EHSRC (FIA European Historic Sporting Rally Championship), italská posádka ‚Lucky‘ a Fabrizia Ponsová vybojovali své druhé vítězství v sezoně na voze #1 Lancia Delta HF Integrale 16V. Zvítězili ve 28. Historic Vltava Rallye s náskokem přes tři minuty před druhým vozem v cíli.

Absolutní vítězové ME 28. Historic Vltava Rallye – #1 Luigi „Lucky“ Battistolli, Fabrizia Pons, ITA/ITA, Lancia Delta Integrale 16V
Druhý den Historic Vltava Rallye čekalo na startující osm rychlostních zkoušek a polojasné počasí, na rozdíl od deště a chladného větru, který ukončoval první závodní den. Některé z posádek, které nedokončily první soutěžní den, byly vráceny do závodu s připočtenou časovou penalizací.
Kategorie 1 – vozy z období let 1931–1969
Po noci vedoucí jezdec kategorie 1 Brit Ernie Graham měl na RZ7 defekt pneumatiky u svého vozu Ford Escort a musel na rychlostní zkoušce měnit kolo. Ztratil během čtyř minut své vedení. Do čela se posunul vůz #34 BMW 2002 Ti, který řídil Rakušan Michael Putz. Rakouského jezdce na RZ10 potkaly problémy s převodovkou a byl nucen BMW odstavit a ukončit závod. V kategorii 1 se ujal vedení další vůz #45 BMW 2002 Ti, který vodil Fin Sverre Norrgård a dokázal i zvítězit o 35 sekund před druhým vozem #36 Ford Escort pilotovaným Němcem Heiko Dlugasem. Ernie Graham se dokázal vydrápat zpátky na třetí místo a v cíli ztratil 6,4 sekundy na německý Escort.
Kategorie 2 – vozy z období let 1970–1975
Maďar László Mekler (#18 Alfa Romeo 1750 GTAm), úřadující šampion kategorie 2, udržoval své noční vedení až do závěrečné fáze rallye a zvítězil o 56,9 sekund před Italem Paolo Pasittim (#14 Porsche 911 RS). Třetí v kategorii 2 skončil Belgičan Carlo Mylle na #27 Porsche 911 RS.
Kategorie 3 – vozy z období let 1976–1981
Rakušan Karl Wagner, šampion kategorie 3 z roku 2018, získal své letošní první vítězství, když #8 Porsche 911 SC dokázal dovést na druhém místě v absolutní pořadí závodu ME Historic Vltava Rallye. V kategorii druhý Fin Pentti Veikkanen na #16 Porsche 911 SC ztratil přes čtyři minuty. Na třetím místě v kategorii 3 dojelo #10 Audi Quattro, které řídil Ital Zippo, ale jeho ztráta na vítěze byla 10 minut. Dostal také penalizaci 2 minuty, protože na RZ4 měl problémy s turbem a na startu do RZ5 chyběl.
Kategorie 4 – vozy z období let 1982–1990
Vítězové kategorie 4 byli také absolutními vítězi 28. Historic Vltava Rallye. Roli favoritů splnila dokonale italská posádka Luigi ‚Lucky‘ Battistolli a Fabrizia Ponsová na voze #1 Lancia Delta Integrale 16V. Finská posádka Ville Silvasti a Risto Pietilainen, kteří do Klatov přivezli další legendární vůz #2 Lancia 037 Rally, dojeli v kategori 4 druzí se ztrátou 3 minuty 14 sekund. Jejich výkon stačil současně na absolutní třetí místo v soutěži, když se před ně dostal Rakušan Wagner na #8 Porsche 911 SC (vítěz kategorie 3). Pro třetí místo v této kategorii si dojeli krajani Ari Kirvesmäki a Jukka Jämsen na voze #12 Toyota Corolla, kteří na vítěze ztratili 7 minut a 16 sekund.

#1 Luigi „Lucky“ Battistolli, Fabrizia Pons, ITA/ITA, Keysport S.R.L., Lancia Delta Integrale 16V, 4/E4
Absolutní pořadí ME 28. Historic Vltava Rallye (TOP 10)
- Luigi „Lucky“ Battistolli, Fabrizia Ponsová, ITA/ITA, Lancia Delta Integrale 16V 1:27:50,5
- Wagner Karl, Zauner Gerda, A/A, Porsche 911 SC -2:33,6
- Silvasti Ville, Pietiläinen Risto, FIN/FIN, Lancia 037 Rally -3:14,3
- Veikkanen Pentti, Jaakkola Timo, FIN/FIN, Porsche 911 SC -7:11,6
- Kirvesmäki Ari, Jämsen Jukka, FIN/FIN, Toyota Corolla AE 86 -7:16,2
- Mekler László, Meklerné Mikó Edit, HUN/HUN, Alfa Romeo 1750 GTAm -8:58,7
- Pasutti Paolo, Campeis Giovanni Battista, ITA/ITA, Porsche 911 Carrera RS 3.0 -9:55,6
- Myrsell Mats, Junttila Esko, SWE/SWE, Ford Sierra RS Cosworth 4×4 -12:28,1
- Mylle Carlo, Laporte Olivier, BEL/BEL, Porsche 911 Carrera RSR 3.0 -13:18,6
- Zippo, Culasso Luca, ITA/ITA, Audi Quattro -13:22,8
Další závod šampionátu FIA European Historic Sporting Rally Championship v sezoně bude Rallye de Asturias Histórico ve Španělsku ve dnech 23. až 25. května 2019.
Text: Milan Spurný, foto: Milan Spurný