Start v Tulwitzu (Merli)

Start v Tulwitzu (Merli)

Galerie / Motorsport / Vrchy

Merli versus Faggiolli – souboj pokračuje

Poslední dubnový víkend zavítal seriál Mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu do rakouského Rechbergu, kde se konal druhý závod letošního ročníku. Závod s oficiálním názvem „48. Internationales Rechbergrennen Hill Climb Grand Prix of Austria 2019“  přinesl napínavý souboj dvou nejrychlejších závodníků posledních let Christiana Merliho a Simone Faggiolliho.  Úřadující mistr Evropy Christian Merli byl nejrychlejší ve všech pěti jízdách, v sobotu ve třech tréninkových a v nedělí v obou závodních. A navíc v první jízdě zajel rekord tratě časem 1:50,876 min. Překonal tak svůj vlastní rekord z roku 2017 (1:52,913 min). Simone skončil celkově druhý s odstupem necelých čtyř sekund (+3,814 s). Po dvou závodech je skóre v absolutním pořadí 2 : 0 pro Merliho.

Oproti prvnímu závodu ve Francii, se tábor českých jezdců podstatně rozrostl.  Do Rechbergu zamířili Gábina a Filip Sajlerovi oba s Mitsubishi, David Dědek s Alfou Romeo, František Ančik s BMW, Vieroslav Cvček s Š-Fábií, Jiřím Osmera s VW Scirocco, Michal Kretz s Fordem Fokusem, Jiří Theimers Peugeotem, Marek Rybníček s Mc F 1 EVO, Dan Michl s Lotusem Elise, Pavel Kotek s BMW, Michal Novicky s Ligierem, Petr Vítek s Osellou, Dušan Navrátil s Normou a Martin Vondrák s formulí Tatuus. Původně ještě měli startovat Jaroslav Malý a Martin Jerman. Jak víme, Martin ve Francii nedojel a oprava motoru se do závodu v Rakousku nestihla. Jak jsem se v depu dozvěděl, dcera Gábina s manželem Filipem se původně do Rechberku přihlásili jen kvůli Martinovi, ale ten však nemohl přijet. Aby nebylo schválnostem konec, při přejímce obou vozů technici zjistili nesrovnalosti v homologaci sedaček, a tak tým musel narychlo pro oba jezdce sehnat nové sedačky. To nebylo ještě vše. Kvůli problémům s motorem v sobotu Gábina nakonec neodjela ani jednu tréninkovou jízdu, ale i přesto ji organizátoři umožnili startovat v neděli. A úspěšně. Gábina byla ve skupině „N“ třetí a Filip byl ještě o stupínek lepší. Z dalších byli úspěšní Lukáš Vojáček, který vyhrál ve skupině „A“,  a Marek Rybníček vyhrál skupinu E2-SH (siluety).  V této skupině Češi na stupně vítězů nepustili nikoho dalšího. Druhý skončil Vladimír Vitver a třetí Dan Michl, který se do kolotoče závodů do vrchu vrátil po delší odmlce. Ve startovní listině bychom marně hledali slavné jméno Miroslava Adámka, který v létě oslaví osmdesát let. Přestože již ukončil svou kariéru, přijal však pozvání pořadatelů a startoval ve všech jízdách  jako předjezdec se startovním číslem 004. Dosahoval časy okolo 2:55 min. (celkově pod 6 min.), se kterým by ve výsledkové listině  ostudu neudělal.

A na závěr trocha čísel. Do závodu se přihlásilo 264 jezdců ve všech kategorií. Po přejímce se počet zmenšil na 243 účastníků a ke startu závodu nakonec nastoupilo 80 jezdců s historickými vozidly a 152 s moderními vozy. V rámci evropského šampionátu odstartovalo 65 vozidel a klasifikovánom bylo 59. K závodu se akreditovalo 70 novinářů ze šeti různých zemí (AUT, CZE, DEU, CHE, FRA, SVK).

Přehled vítězů v jednotlivých skupinách

Skupina Vítěz Celkový čas Max. / prům. V

N

Peter Jureňa (SVK) 4:52,413 179,1  /  124,3

A

Lukáš Vojáček (CZE) 5:02,808 157,9  /  120,1

S20

Laszlo Hernadi (HRV) 5:09,598 153,8  /  117,4

GT

Ján Miloň SVK) 4:42,428 173,9  /  128,8

E2-SH

Marek Rybníček (CZE) 4:19,396 198,9  /  140,2

E2-SC

Simone Faggiolli  (ITA) 3:46,897 232,3  /  160,2

CN

Marco Capucci (ITA) 4:23,190 200,0  /  138/2

D/E2-SS

Christian Merli (ITA) 3:43,083 241,6  /  163,0

Kalendář 2019 – FIA EHCC (European Hill Climb Championship)

Po druhém evropském podniku v rakouském Rechbergu následuje ještě deset závodů soudobých vozů, kde jistě nebude o atraktivní souboje nouze.

Dále připomínáme zbylé podniky mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu.

Datum Závod Stát
13.–14. 4. St. Jean Du Gard – Col St Pierre FRA
27.–28. 4. Grosser Bergpreis von Öesterreich, Rechbergrennen AUT
11.–12. 5. Rampa Internacional da Falperra PRT
18.–19. 5. Subida Internacional Al Fito ESP
1.–2. 6. Ecce Homo Šternberk CZE
15.–16. 6. ADAC Glasbachrennen DEU
6.–7. 7. Trento Bondone ITA
20.–21. 7. Dobšinský kopec SVK
27.–28. 7. Limanowa POL
17.–18. 8. Course de Cote – St. Ursanne – Les Rangiers CHE
31. 8.–1. 9. GHD Ilirska Bistrica SVN
14.–15. 9. Buzetski dani HRV

Zdroj: rechberg-rennen.at, vrchy.com

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

73 + = 83

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.