Pole position si s časem 1:43.727 vyjel jezdec Carpek Service Tomáš Pekař, kterého v první řadě na roštu doplnil Zoltán Levai (Apex Racing/1:44.537) a trojici nejrychlejších uzavřel Christjohanes Schreiber (Schreiber Rennsport/1:45.308).
Tito tři jezdci se pak potkali i na roštu po prvním závodě s tím, že Schreiber si prohodil své pořadí s Levaiem.
„Dnešní závod patřil k těm náročnějším. Po třech kolech jsem dojel pomalejší vozy a tak to bylo nejen o hlídání provozu za zády, ale také o kontrole dění přede mnou,“ tak zněla slova vítěze závodu Tomáše Pekaře.
Boj o body v kategorii trojkových Clií se odehrával pod taktovkou jezdců, jenž se do TWC vrátili po větší či menší přestávce. První místo vybojoval Milan Haering (Carpek Service), který projel cílem před polskými závodníky Janem Kisielem (JK Racing) a Maciejem Szkudlarekem (Elmonter-Lighting).
Velkou bitvu předvedla šestice jezdců s vozy Chevrolet Cruze. Z vítězství se radoval Max Kottmayr (Ravenol Racing), stříbro bral Glib Kutepov (Pfister Racing) a pro body za bronz si dojel Antonio Citera (Ravenol Racing), který se s Kottmayrem dělí o průběžné vedení.
Souboj domácích jezdců s Mitsubishi Colt ovládnul Joerg Rigger, kterého na pódium pro trio nejlepších doprovodili týmoví kolegové Thomas Fischer a Alfred Fischer (všichni tři MSC Rottenegg).
V letošním pátém závodě Twingo Cupu, si pro své páté vítězství dojel leader průběžného pořadí Bostjan Avbelj (Lema Racing), který projel cílem s náskokem 2.448s před Matthiasem Lodim (AK Lamko) a na bronz při svém prvním startu v Twingo Cupu dosáhnul Peter Conradin Schreiber (Křenek Motorsport)
V podvečerním vytrvalostním závodě zvítězil jezdec týmu Jas Autoteile Alf Ahrens, před bratry Rzepeckými a Mariuszem Szkudlarekem (všichni tři jeli s vozem Renault Clio III).
Program ESET TWC na Salzburgringu uzavře zítřejší druhý závod ve Sprintu, jehož start je naplánován na 15:45.
Druhý závod ESET TWC na rakouském Salzburgringu přinesl dosavadní největší drama letošní sezóny.
Závod, na jehož roštu, byly stejně jako v sobotu necelé čtyři desítky jezdců ze všech evropských koutů, měl dlouhou a poměrně nečekanou zápletku.
Cílem původně projel na prvním místě maďarský závodník Zoltan Levai (Apex Racing Team), kterého s minimálním odstupem následovali Christjohannes Schreiber (Schreiber Rennsport) a Tomáš Pekař (Carpek Service).
Po závodě však Levai obdržel od sportovních komisařů dodatečnou dvouvteřinovou penalizaci za předjíždění pod žlutou vlajkou. I díky tomu se tak z vítězství nakonec mohl radovat Christjohannes Schreiber ze Švýcarska.
Tomuto nečekanému závěru však předcházela nádherná a nekončící bitva, do které se zapojili také Anže Urbančič (Lema Racing) a Anita Tóth (MM Motorsport).
Těchto pět jezdců bylo po celou dobu závodu v jednom balíku, ve kterém nebylo nouze i o nějaký ten ťukanec. Obzvláště dramatická situace pak nastala po restartu Safety car fáze, kterou si vyžádala kolize Branimira Šimiče s Twingem.
Po té co byl Šimičův vůz uklizen do bezpečí a neutralizační vozidlo zajelo zpět do pitlane, přiřítila se tato pětice do zatáčky nad paddockem bok po boku. Ze vzniklé situace mohl těžit kterýkoliv z jezdců, ale tou nejúspěšnější se stala jediná dáma současného pole TWC Anita Tóth.
„Bylo to dílem okamžiku, ani pořádně nevím, jak se to stalo, ale najednou jsem byla první. Bylo to vůbec poprvé v mé dosavadní krátké závodní kariéře, co jsem se dostala na čelo závodu. I když to bylo jen na krátkou dobu, protože ostatní kolegové mají mnohem více zkušeností, musím říci, že to byl hodně příjemný pocit a že jsem si to náramně užila,“ tak zněla slova této maďarské závodnice po skončení závodu.
Ve třídě TWC 2, tedy třídě určené pro vozy Renault Clio III se ze zaslouženého double radoval český závodník Milan Haering (Carpek Service), který v těsném souboji porazil vicemistra Clio Cupu Bohemia z roku 2012 – Jana Kisiela (JK Racing). Rozdíl mezi těmito dvěma generacemi oddělenými soupeři představoval pouhopouhých 0,579 vteřiny. S odstupem dalších 7 vteřin si pro pohár a body za bronz dojel další polský závodník Maciej Szkudlarek (Elmonter-Lighting).
Ve třídě TWC 3, ve které závodí jezdci s Chevrolety Cruze, si pro své čtvrté letošní vítězství dojel Max Kottmayr (Ravenol Racing), s nímž na pódium pro nejlepší jezdce vystoupali Wolfgang Kriegl (Pfister Racing) a Antonio Citera (Ravenol Racing).
Třída TWC 1 se opětovně nesla ve znamení bitvy jezdců týmu MSC Rottenegg, kteří své Mitsubishi dovezli do cíle v následujícím pořadí: Norbert Kerekes, Alfred Fischer a Joerg Rigger.
Velké překvapení se pak odehrálo i v Twingo Cupu, kde se až na šestý pokus podařilo sesadit z prvního místa dosavadního suveréna a leadera tabulky průběžného hodnocení Boštjana Avbelje. To se podařilo o pouhopouhé 0,37s Matthiasi Lodimu, který po převzetí poháru za první místo řekl:
„Byl to neskutečně těžký závod. Byl to však závod, který měl úplně všechno. Souboje, kontakty a nakonec i těsný finiš. Jsem velice šťastný a doufám, že tento skvělý výsledek napodobím co nejdříve.“
Body za třetí místo si připsal další Slovinec Luka Glazer, za kterým se ve výsledkové listině seřadili Tom Gruenfeld a Martin Lengyel.
Autorství nejrychlejšího závodního kola si s časem 1:36.024 připsal jezdec týmu Carpek Service Tomáš Pekař.
Závodem na Salzburgringu se nám sezóna TWC přehoupla do své druhé poloviny, v níž na jezdce čekají další tři podniky. Ten první se uskuteční již za necelé dva týdny a jeho dějištěm bude mezi jezdci oblíbený Autodrom Most.
V pozici leadera průběžného pořadí pojede i do Mostu Boštjan Avbelj, který doposud posbíral 59,05 bodů. 48,62 bodů má druhý Max Kottmayr a třetí příčku drží s 47,07 bodu vítěz dnešního závodu Christjohannes Schreiber.
Zdroj: www.eset-v4.com