#940 Dolfen Heinz, Schambony John Lee, Porsche Cayman GT4 CS (foto: Roman Klemm)

#940 Dolfen Heinz, Schambony John Lee, Porsche Cayman GT4 CS (foto: Roman Klemm)

Motorsport / Okruhy

NLS Nürburgring: Vítězný comeback Astonu Martin na severní smyčku

53. ADAC Barbarossapreis, osmý závod (co do počtu účastníků) největšího vytrvalostního seriálu světa NLS (Nürburgring Langstrecken Serie) vyhrála britská značka Aston Martin. Nicky Thiim a Maxime Martin tím na jejich Vantage GT3 při comebacku této značky na severní smyčce nečekaně „vypálili“ rybník domácím specialistům Audi, Porsche, BMW a Mercedes.

A při tom se kvalifikace, která se kvůli obligátní mlze v pohoří Eifel jela o hodinu později, německým značkám vydařila dle přání. Časem 7 m 53,542 s a průměrem 185,175 km/h si prestižní pole position připsal tovární jezdec Porsche Julien Andlauer z Francie. Svoje Frikadelli Porsche 911 GT3 si měl v závodě dělit s Klausem Abbelenem. Jen o dvě desetinky pomalejší byl Frank Stippler, dřívější jezdec české stáje ISR, na Phoenix Audi R8. Zkušeného Stipplera směl v závodě střídat benjamínek Vincent Kolb. Dále následovaly hned tři vozy BMW M6 GT3, jeden juniorského týmu a dva stáje Walkenhorst. Tovární Aston Martin pozdějších vítězů byl „jen“ na 8 pozici senzačního pole čítajícího 116 vozidel. Mezi nimi i RPM Porsche 911 jediného českého účastníka Milana Kodídeka.

53. ADAC Barbarossapreis, NLS Nürburgring 2021

#307 Halder Michelle, Halder Mike, Halder Motorsport, Seat Cupra (foto: Roman Klemm)

 

Polední start 4hodinovky využil Andlauer k tomu, aby pole provedl prvním 25 km dlouhým kolem jako první. Za ním se usadilo Walkenhorst BMW posádky Krognes, Pittard a Tuck, za ním následoval Stippler. Nebezpečný Aston ovšem již v prvním kole „udělal“ dvě pozice.

Po půlhodině závodu měli stewartové zlou zprávu pro lídry, neboť Andlauer se dopustil předčasného startu, a to při závodu na 4 hodiny!, za což si musel odpykat penalizaci „stop and go“. Brzy na to postihl špičkový Walkenhors BMW defekt pneumatiky a vedení tedy převzal Stipplerův na audi. Ale Andlauer měl našlápnuto a po první hodině závodu se znovu vrátil na první místo.

Nejrychlejším vozem slunečného odpoledne byl ovšem zmíněný nový Aston Martin. Mistr světa vozů GT Nicky Thiim a bývalý pilot DTM Maxime Martin převzali hodinu před koncem vedení, které pak zkušený Dán s Belgičanem nedali až do cíle z ruky. Postarali se tak o první vítězství vozu Aston Martin po tříleté absenci značky v tomto šampionátu.

53. ADAC Barbarossapreis, NLS Nürburgring 2021

#30 Abbelen Klaus, Andlauer Julien, Frikadelli Racing Team, Porsche 911 GT3 R (foto: Roman Klemm)

O setinky se bojovalo 14 sekund za nimi. Mladý Kolb nakonec zachránil po 29 kolech druhé místo pro Phoenix Audi o pouhých 0,148 s před BMW juniorů – Němcem Hessem, Britem Harperem a Američanem Verhagenem. O půl minuty za nimi dojelo čtvrté Car Collection Audi pilotované jezdcem DTM Nico Müllera s co-piloty Niederhauserem a Kolbem, které se prosadilo o pouhé 4 sekundy před továrním BMW ex-hvězd DTM Philippem Engem a Augusto Farfusem.

Krodídek a jeho spolujezdec Bob Wilwert z Lucemburska bohužel odstoupili již po 4 kolech.

O šampionovi NLS se rozhodne při finálovém podniku za dva týdny. O celkový titul bojují především posádky slabších tříd, plné body se totiž rozdávají nejen za celkový výsledek, ale i v podtřídách a to dle počtu zúčastněných. Favority proto jsou Brink a Leisen (Alzner BMW) a Blickle se Schneebarthem (Kronberg WS Porsche).

Výsledek Barbarossapreisu, 4hodinovky NLS na Nürburgringu:

  1. Thiim/Martin, Aston Martin, Vantage GT3
  2. Stippler/Kolb, Phoenix, Audi R8 LMS
  3. Harper/Hesse/Verhagen, Junior Team, BMW M6
  4. Muller/Kolb/Niederhauser, Car Collection, Audi R8
  5. Eng/Farfus, BMW M4 GT3
  6. Haupt/Metzger/Assenheimer, HRT, Mercedes AMG

Text a foto: Roman Klemm

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

67 − 57 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..