Pátek v Dobšiné byl ve znamení posledních příprav na víkendový závod ME soudobých automobilů do vrchu. Největší změnou XXXVI. ročníku Dobšinského kopce 2019 je zkrácení tratě z dosavadních 6 810 metrů na 6 590 metrů. K úpravě tratě došlo po třinácti letech a důvodem zkrácení byla hlavně bezpečnost jezdců – stav tratě a hned po průjezdu bývalého starého cíle prudké brzdění.
Další novinkou je nový živičný koberec v prostorách depa. V návaznosti na to pořadatelé upozornili jezdce na zákaz kotvení servisních stanů vrtáním do asfaltu a používání barev na označování prostorů pod hrozbou pokuty 50 EUR. Páteční přejímkou prošlo cca 130 vozů a přesný počet bude znám v sobotu ráno. Z českých jezdců zde neuvidíme Miloše Beneše s jeho rychlou Osellou a také Vladimíra Vitvera s jeho vozem Audi. Ze zahraničních známých jmen fanoušci neuvidí Italy Fausto Bormoliniho a Renzo Napioneho, ale také nebude startovat Francouz Sebastien Petit.
Pátek před Dobšinským kopcem 2019
- Jedním z prvních v Dobšiné byl Christian Merli (ITA) se svoji Osellou
- #1 Cristian Merli (ITA) detail
- Ján Miloň se těší na souboj s novým „Lambem“ Martina Jermana
- #2 Christoph Lampert (AUT) Osella FA 30
- #112 David Weil (CZE) Faster MTX
- Využije Dan Michl proměnlivost počásí jak v předchozím závodě v Itálii?
- Jaromír Malý s novým vozem
- #15 Ferdinand Madrian (AUT) Norma M20 FC
- #26 Igor Drotár (SVK) Škoda Fabia R5 DTRi
- Antonino Migliuolo (ITA) největší soupeř Petera Jureni.
- Noví závodníci?
- #25 Sigrid Ferstl (AUT) PRC S5
- Hlídaný vjezd do depa
- Základní info pro návštěvníky, jak se chovat v lese.
- Příprava na noční „závod“.
Autor a foto: Jan Škoda