Po roční přestávce se v letošním roce opět jedou společné závody do vrchu v rámci mistrovství republiky a seriálu Maverick. Více než polovina závodů se jede na společné trati a ve stejný termín. V loňském roce se jely oba seriály odděleně a bylo to ku škodě věci. Letošní zatím poslední společný závod se jel v polovině července na silnici mezi Vrbnem pod Pradědem a Bruntálem. Místní automotoklub z Vrbna pod Praděm zde spolupořádal již IX. ročník Vrbenského vrchu. Podnik byl zařazen do seriálu Autoklub Mistrovství ČR v závodech do vrchu soudobých (MČR) i historických vozidel (MČR-HA), dále do České trofeje závodů automobilů do vrchu (ČT) a do seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Hill Climb Czech 2022 (MHCC). Díky tomu se na start postavila skoro stovka závodních automobilů.
Petr Trnka vytvořil nový traťový rekord
Největším tahákem a také velkým překvapením byl start průběžně vedoucího jezdce mistrovství Evropy v kategorii sportovních vozů (E2-SC 3000) Petra Trnky na špičkovém voze Norma M 20 FC. Ke svému stratu Petr uvedl, že využívá každé možnosti ke startu v ostré jízdě z důvodu testování svého speciálu. Ve Vrbně Petr Trnka potvrdil svou roli favorita a v každé z jízd, jak v sobotu, tak i v neděli, byl nejrychlejší ze všech a své úsilí završil nedělním rekordem trati časem 1:16,07.
K tomuto času se nejvíce přiblížil David Komárek na voze McF1 Evo Komvet, který trať zvládl v čase 1:20,79. Oba jezdci se během víkendu postupně přetahovali o rekord, který v loňském roce vytvořil právě David Komárek časem 1:21,83 se stejným vozem.
Nejrychlejší ženou byla, jak v sobotu, tak i v neděli, Kristýna Fillova na voze Mitsibishi Evo Komvet. V závěsu za ní pak dojela Tereza Machová s vozem Norma F 20. V sobotu se ztrátou 1,44 sekundy (jela se pouze jedna závodní jízda) a v neděli pak se ztrátou 3,04 sekundy. V neděli se jeli tři jízdy a započítávaly se dvě s nejlepším časem. V jedné z jízd však byla Tereza o 0,03 sekundy rychlejší než Kristýna, ale ztráta v dalších jízdách však posun před Kristýnu neumožnila.
Mezi historiky kraloval Jiří Heda na speciálu Lola 589
V MČR-HA letos kraluje Jiří Heda na krásném voze Lola 598, kterého nahání Miloš Zmeškal na Raltu 032 a Jaroslav Prášek s Chevronem B42 F2, který však o víkendu nestartoval. Ve Vrbně Lola ostatním nedala šanci a v obou závodech byla nejrychlejší.
Oba závody v rámci MHCC v absolutním pořadí opanoval již zmiňovaný David Komárek se svým McF1 Evo, který je první i v průběžném celkovém pořadí MHCC. Druhé místo patřilo po oba dny Jiřímu Špalkovi s vozem Norma M20F EVO a třetí Kristýně Fillové Mitsibishi Evo Komvet. V průběžném celkovém pořadí je však výše postavená Kristýna, která má náskok jednoho bodu na Jiřího Špalka.
Josef Hlavinka s vozem Opel Lotus dokázal vyhrát oba závody v rámci České trofeje a dvakrát skončil druhý Martin Hort s vozem Peugeot 106.
Podrobnější výsledky z Vrbna pod Pradědem lze dohledat na stránkách MAVERICK RESCUE.
Fotogalerie z Vrbenského vrchu objektivem Jana Škody
- #3 Petr Trnka Norma M 20FC
- #160 Martin Pleva Š 100 létající ředitel
- #203 Miloš Zmeškal Ralt 032
- #1 Jiří Špalek Norma M20F EVO nejrychlejší MAVERICK v sobotním tréninku
- #96 Michal Jindra Porsche 997 GT3 nezvládl kluzký povrch 2
- #5 Martin Jerman Lamborghini Huracán GT3
- #201 Jiří Heda Lola 598
- #22 Petr György Formule Faster
- #6 Libor Neckář Tatuus Formula Masters S2 chvilka na zamyšlení
- #176 Filip Kuba Subaru STi z ledové plochy na horký asfalt
- #3 Petr Trnka Norma M20 FC nejrýchlejší jezdec víkendu
- #177 František Grüner BMW E30
- #8 Kristýna Fillová Mitsubishi Evo Komet nejrychlejší žena na trati
- #Zdeněk Chudoba Norma F 20
- #63 Jaroslav Malý Hyundai i30N TCR
- #411 Petr Žáček Audi Sport Quattro S1 úspěšný vůz v terénu i na okruzích
- #6 Libor Neckář Tatuus Formula Masters S2 následky sklouznutí
- #3 Petr Trnka Norma M 20 FC radost nejrychlejšího
- Martin Kolomý z Dakaru až do Vrbna pod Pradědem
- #20 Marek Rybníček KTM GTX-Bow
- #233 Jaroslav Mikeš Š 130 RS
Text a foto Jan Škoda