#3 TRNKA Petr, CZE, ACCR CZECH TRNKA RACING TEAM, Norma M 20 FC, E2-SS-3000 ccm, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022, Autoklub Mistrovství ČR (foto: Milan Spurný)

#3 TRNKA Petr, CZE, ACCR CZECH TRNKA RACING TEAM, Norma M 20 FC, E2-SS-3000 ccm, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022, Autoklub Mistrovství ČR (foto: Milan Spurný)

Motorsport / Vrchy

Petr Trnka s Normou ovládl GMS Hill Climb Prolog 2022 

První dubnovou neděli na brněnské automotodromu proběhl letošní úvodní podnik závodů automobilů do vrchu – mistrovství České republiky soudobých a historických vozů, ale také mezinárodní série Maverick Hill Climb Czech. Součástí národní šampionátu proběhl také závod České trofeje. I přes nepřízeň počasí bylo do závodu přihlášeno celkem 113 jezdců.

Národnímu šampionátu kraloval Petr Trnka s Normou

Na programu V. GMS Hill Climb Prologu byly dva samostatné závody a obě absolutní vítězství vybojoval v mistrovství České republiky Petr Trnka (Norma M 20 FC), který ale neměl adekvátní konkurenty.

Miloš Beneš, který je tradičně největším soupeřem Petra Trnky, pro technické problémy ani nestartoval. Prasklé uložení odpružení zadní nápravy na oselle donutilo Beneše závod „odpískat“. Petr Trnka tak zůstal sám jako jednoznačný favorit na vítězství a svoji třídu potvrdil velmi vyrovnanými časy ve všech čtyřech závodních jízdách. Jako jediný dokázal zajet 2,435 kilometrů dlouhou trať pod jednu minutu.

David Dědek s 2litrovým speciálem Norma se umístil dvakrát na druhém místě, když za Trnkou zaostával v každé závodní jízdě o „děsivých“ cca 9 sekund na 2,5 kilometrech.

Třetí místo si v prvním závodě vybojoval Zdeněk Chudoba (Norma F 20) a ve druhém závodě bral bronz Jiří Svoboda (Lola B 03/51).

#8 DĚDEK David, CZE

#8 DĚDEK David, CZE, NUTREND ACCR CZECH TEAM, Norma M 20 FC, E2-SC-2000 ccm, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022, Autoklub Mistrovství ČR (foto: Tuul Spurná)

Kategorii I v obou závodech vyhrál Jiří Mičánek (Lamborghini Huracán GT3) a dvakrát byl bronzový Václav Janík, který jel netradičně závod do vrchu s TéCéeRkovým vozem Hyundai i30N. Druhé místo si v prvním závodě vybojoval nestor vrchů Martin Jerman (Lamborghini Huracán GT3), ale v druhém závodě nedokázal své časy zopakovat, jel jízdy cca o sekundu pomaleji a to stačilo jen na „bramboru“. Z druhého místa se tak radoval nakonec František Grüner na BMW E30.

5 JERMAN Martin, CZE

#5 JERMAN Martin, CZE, LIQUI MOLY RACING TEAM KLUB v AČR, Lamborghini Huracán GT3, Skupina 2, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022, Autoklub Mistrovství ČR (foto: Milan Spurný)

Jiří Heda nenašel přemožitele mezi historiky

Svou 2litrovou „placku“ Lola 598 dokázal Jiří Heda dvakrát dovést k absolutnímu vítězství mezi historickými vozy v závodě mistrovství České republiky.

#201 HEDA Jiří, CZE, Lola 598

#201 HEDA Jiří, CZE, HEDA Jiří, Lola 598, D9, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022, Autoklub Mistrovství ČR (foto: Milan Spurný)

V prvním závodě ho na pódiu doplnil druhý Lubomír Doležal (MTX 1-06 B) a třetí byl s další formulí Pavel Kopeček (MTX 1-02). V druhém závodě historiků si Kopeček opět vybojoval bronzovou příčku, ale na druhé místo si „vyšlápl“ Michal Sedláček s vozem Lada VFTS.

222 SEDLÁČEK Michal, Lada VFTS, D5, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022

#222 SEDLÁČEK Michal, CZE, GMS CZECH RACING TEAM, Lada VFTS, D5, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022, Autoklub Mistrovství ČR (foto: Tuul Spurná)

Mezinárodní série Maverick Hill Climb Czech

Zde byl jednoznačně nejúspěšnějším týmem víkendu tým KOMVET racing Davida Komárka.

#2 KOMÁREK David

#2 KOMÁREK David, KRTZ motorsport-KOMVET racing, E1-3000/2WD, Mcfl Evo Komvet, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022, Maverick Hill Climb Czech (foto: Milan Spurný)

Jezdci týmu Komvet Racing David Komárek (Mcf1 Evo Komvet) a Jiří Špalek (Norma M20F EVO) opanovali první dvě pozice v obou závodech. První závod vyhrál David a druhý závod Jiří. Na třetí příčce v absolutním pořadí Mavericku dojel Marek Rybníček na voze KTM X-BOW GTX.

 RYBNÍČEK Marek, Liqui Moly Racing Team, E1+3000/2WD, KTM X-BOW GTX

#7 RYBNÍČEK Marek, Liqui Moly Racing Team, E1+3000/2WD, KTM X-BOW GTX, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022, Maverick Hill Climb Czech (foto: Milan Spurný)

Na bramborové čtvrté pozici dvakrát dojel Martin Vondrák (Tatuus PY12), který ve druhém závodě na Rybníček v součtu dvou časů zaostal o nicotných sedm setin sekundy.

69 VONDRÁK Martin, Vondrák Racing Team, E2/SC-2000, Tatuus PY12

#69 VONDRÁK Martin, Vondrák Racing Team, E2/SC-2000, Tatuus PY12, V. GMS Prolog Automotodrom Brno 2022, Maverick Hill Climb Czech (foto: Milan Spurný)

Úvodní podnik závodů automobil do vrchu se vydařil také z pohledu pořadatele a ředitele závodu v jedné osobě Aleše Gänsdorfera: „Před zahájením závodů jsme organizovali předsezónní testování, takže jsme na okruhu trávili celý týden. A vzhledem k počasí už je na všech vidět značná únava. Takže já všem děkuji za spolupráci a jsem rád, že všechno běželo podle našich představ.“

Druhým podnikem závodů automobilů do vrchu obou seriálů, tzn. Autoklub Mistrovství ČR a Maverick Hill Climb Czech, bude 7.–8. května tradiční podnik Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou.


Autor: Milan Spurný, foto: Tuul Spurná, Milan Spurný

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

+ 80 = 85

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.