Petr Švihora Tomis 02 Carboniacup 2018 by Radoslav Holan

Petr Švihora Tomis 02 Carboniacup 2018 by Radoslav Holan

Motorsport / Okruhy

Petrové Švihora a Zelenka, kamarádi a fanoušci v jednom balení

Petr Švihora a Petr Zelenka, dva kamarádi, rivalové a teď i jeden tým JMT Racing.

Jak to vlastně vzniklo to přátelství motoristické? Kdy jste se skamarádili?

S Petrem jsme se znali odvidění ze závodů do vrchu, a to bude již více jak deset let.

Skamarádili jsme se díky Carboniacupu, kam Petr přestoupil ze závodů do vrchu a já jsem mu začal fandit.

Jak Vás napadlo jet nyní v jednom týmu, teď už můžeme prozradit, že se chystáte společně na závod Carboniacupu v Mostě, tedy velké finále…

Měli jsme sen od roku 2018, že budem jednou týmoví kolegové. JMT racing má dva stejné monoposty a p.Koldinský je člověk na svém místě a své práci velice rozumí takže nebylo co řešit.

Petr Švihora Tomis 02 Carboniacup 2018 by Radoslav Holan

Ty jsi Petře jezdil formuli u Chabr Motorsport s Tomisem, jaké máš na tyto závody vzpomínky?

Bylo to pro mě něco úžasného jelikož sem p.Chabrovi fandil ještě v dobách kdy jezdil s Tomisem 02 v Národní formuli. Podařilo se mi zajet druhé místo ve skupině, takže vše klaplo ten den na výbornou.

Petr Zelenka Suzuki Swift by R. Holan

Petr Zelenka jezdil také formule, tedy formuli Renault u více týmů, jak jsi byl PZ spokojený s těmito vozy a jak se těšíš na svezení s Campusem 1,6ltr.?

V roce 2018 jsem začínal u HKC Racingu a během sezony přestoupil k Effective Racingu a získal titul v D4 v rámci Carboniacupu.V roce 2019 pak odjel jeden závod za Sape Racing.Ty to vozy jsou velmi ryhlé a silné. Nyní budu sedat o třídu níže, to však neznamená, že bych podcenoval tuto kategorii a budu se snažit předat své zkušenosti svému kolegovi Petrovi abychom společně dosáhli na co nejlepší výsledek. S Campusem jsem nikdy nejel takže se těším na novou zkušenost.

Petr Švihora se také těší na start ve formuli Campus, jak vzpomínáš na své první závodní setkání s Petrem Zelenkou, tehdy jste zřejmě nebyli ještě kamarádi?

Jak jsem již odpověděl, znali jsme se od vidění ze závodů do vrchu. Petr byl v závodech do vrchu stejný střelec jako na okruzích. Rád vzpomínám na svůj první start na okruhu, kde jsem si chodil k němu do depa pro rady.

Petr Zelenka rád zavzpomíná na starty se Swiftem, v čem spočívá hlavní rozdíl proti formuli?

Formule je přesnější v ovládání a nepromíji chyby, naproti tomu cestovní vůz je shovívavější k jezdeckému zaváhání.

Co by jste oba vzkázali svým soupeřům, mají se obávat o medaile?

Závod si jedeme užít a pokud nám závodní štěstěna dopřeje, tak bychom chtěli německé soupeře pobavit a budeme proti německé flotile bojovat, co nám budou síly stačit. Nedáme jim kousek tratě zadarmo.

Popřejeme jezdcům týmu JMT Racing šťastný závod Carboniacupu, na který se můžete těšit 11.10. v Mostě, tak na závodní dráze na viděnou.

 

Autor Racing Enthusiasm, foto Radoslav Holan

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

− 2 = 2

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.