Porsche odhalilo první detailní fotografie svého spalovacího motoru, pohánějícího jeho LMP1 mistrovský prototyp 919 Hybrid, s kterým značka získala svoje 17. celkové vítězství v legendárním závodě 24H Le Mans a dva tituly ve FIA WEC (World Endurance Championship).
Porsche se do vytrvalostního šampionátu vrátilo v roce 2014 a inženýři z Weissachu vyvinuli motor 919 Hybrid, a byl to skutečný úspěch.
Dvoulitrový V4 turbo motor je považován za nejúčinnější spalovací motor Porsche vůbec. V kombinaci s dvěma systémy rekuperace energie (KERS a výfukových plynů) hnací jednotka 919 Hybrid produkuje více než 900 hp, přičemž téměř 500 koní pochází ze samotného kompaktního spalovacího motoru.
- Motor Porsche 919 Hybrid – 2L V4 turbo motor
- Motor Porsche 919 Hybrid – 2L V4 turbo motor
- Motor Porsche 919 Hybrid – 2L V4 turbo motor
- Motor Porsche 919 Hybrid – 2L V4 turbo motor
Při zavedení nových předpisů v roce 2014 Porsche vsadilo na odvážný koncept, kdy Audi používalo 4litrový V6 turbo dieselový motor, Toyota 3,7litrový V8 motor s atmosferickým sáním, tak oni představili revoluční nízkoobjemový benzinový V4 turbo motor, pro který je nakumulovaná energie uchovávána v lithium-iontových akumulátorech. Mimochodem, nejde u Porsche o tradiční „boxer-motor“, ale o 90° vidlicové uspořádání motoru.
V současnosti tým Porsche pokračuje v rozsáhlých předsezónních testech s revidovanou verzí svého 919 Hybrid, kdy došlo k primárním úpravám na aerodynamice a také drobným mechanickým aktualizacím a vylepšením vozu, na rozdíl od zcela nových vozů největších konkurentů ve třídě LMP1, vozů Audi a Toyota.
Letošní sezona FIA WEC začíná již 17. dubna závodem 6H Silverstone.
Zdroj a foto: Porsche