Po dramatickém finiši Porsche získává 18. celkové vítězství.
84. start v závodě 24H Le Mans zůstane v paměti zapsán pro jeho dramatický závěr. Porsche získalo své celkové 18. vítězství, když v posledním momentálně vedoucí Toyota TS050 HYBRID nečekaně „zkolabovala“. Tempo a nasazení v závěrečném finiši v souboji s japonským výrobcem bylo až na hranici možností. Od prvního do posledního kola šlo o konkurenční souboj jak sportovní, tak technologický, přičemž v obou případech stejně vzrušující. Porsche bylo ve vedení nebo na dostřel vedoucí Toyoty. Porsche bojovalo až do úplného konce, nevzdalo se a to se mu nakonec vyplatilo.
Porsche zveřejnilo fakta z vítězného závodu 24H Le Mans:
- Vítězný tým, složený z jezdců Romain Dumas (FRA), Neel Jani (CH) a Marc Lieb (DE), ve voze #2 dokázal ujet 384 kol, což představuje 5233,54 km.
- Porsche #2 bylo 51 kol ve vedení závodu. Porsche #1 kolegů Timo Bernharda (DE), Brendona Hartleye (NED) a Marka Webbera (AUS) vedlo po dobu 52 kol v první třetině závodu.
- Vzhledem k mnoha fázím závodu se sníženou rychlostí za „Safety Carem“ a bezpečnostních zpomalovacích zónách byl závod téměř o 150 km kratší proti roku 2015.
- U 327 kol z celkových 384 kol vůz #2 byl schopen jet v plném závodním tempu. Zbývajících 57 kol se jelo buď za „safety carem“ nebo ve zpomalovacích zónách, tzn. rychlost max. 80 km/h z bezpečnostních důvodů v určitých částech 13,629 km dlouhého okruhu.
- Během závodu bylo vidět 4x „safety car“ (16 okruhů) a 24 zpomalovacích zón.
- Vůz #2 strávil celkem 38 minut a 5 sekund v boxech při doplňování paliva a výměně pneumatik. Z důvodu výměny vodního čerpadla a oprav způsobených škod byl druhý vůz #1 v boxech celkem 2 hodiny, 59 minut a 14 sekund.
- Průměrná rychlost vítězného #2 Porsche 919 Hybrid byla 216,4 km/h.
- Nejvyšší maximální rychlost #2 Porsche 919 Hybrid v závodě byla naměřena 333,9 km/h a byla zajeta Brendonem Hartleyem (NED) v 50. okruhu.
- Porsche 919 Hybrid rekuperovalo a využilo 2,22 kWh (8 Megajoulů) na jeden okruh. Pokud by šlo o elektřinu, tak by jí mohl být zásobován jeden rodinný dům po dobu tří měsíců.
- U vozu #2 bylo 30krát doplňováno palivo a u vozu #1 bylo tankováno 20krát.
- Vůz #2 spotřeboval v závodě 11 sad pneumatik. Jedna sada bylo do deště, ostatní sady byly slicky.
- Nejdelší vzdálenost ujetá s jednou sadou pneumatik byla 53 kol a za volantem byl Němec Marc Lieb.
- Nejrychlejší zastávku v boxech včetně výměny pneumatik a řidiče byla u týmu Porsche – čas 1:22,5 minuty.
- Nejrychlejší zastávka na tankování byla provedena za 65,2 sekundy.
- Převodovka vítězného vozu #2 Porsche zvládla 22984 řazení rychlostních stupňů (posunem nahoru či dolů) během 24 hodin.
- Nejvíce času za volantem vítězného vozu, a to 9 h 24 minut, strávil Švýcar Neel Jani. Francouz Romain Dumas strávil ve voze nepřetržitý nejdelší čas.
- Pro jednotlivý stint měli řidiči na palubě 0,85 litrů pití. Nápojová láhev byla měn+na při každém doplňování paliva.
- Pro co nejlepší viditelnost z vozu měly prototypy 4 strhávací fólie na čelních skel, které byly postupně odstraňovány jedna po druhé.
- Nejvyšší teplota okolí v průběhu závodu byla 22,4 °C v 17:30 hod. Nejnižší byla 12,3 °C v 6:15 hod.
- Z vozu Porsche #2 bylo do boxů předáno 32,11 GB dat během 24 hodin.
- Po třech závodech FIA World Endurance Championship, včetně dvojitých bodů z Le Mans, je ve vedení šampionátu Porsche se 127 body. Následuje Audi s 95 body a Toyota, která má 79 bodů. Ve světovém šampionátu jezdců má trio Dumas – Jani – Lieb 94 bodů a vedou o 39 bodů. Druhá posádka týmu Porsche, jezdci Bernhard – Hartley – Webber, je v současné době na 19. pozici s 3,5 body.
Zdroj a foto: Porsche Newsroom