Auto moto veterán klubem Česká Ves (bývalý okres Jeseník) tradičně uprostřed léta pořádá orientační soutěž historických vozidel a motocyklů s názvem Preissnitzův okruh. Letos se konal již 17. ročník této soutěže a trasa vedla i přes centrum lyžařských sportů na Paprsku do nadmořské výšky 1022 m n. m.
Na start soutěže se postavilo třicet čtyři historických vozidel, nejstarší z roku 1923 (Tatra 11) a třicet šest motocyklů včetně sidecar, nejstarší z roku 1928 (BSA E 28). Právě nejstarší sidecaru BSA E 28 řídila nejzkušenější účastnice Libuše Šulcová (o ženě přece nemůžeme napsat, že ve svých jednaosmdesáti letech byla nejstarší ze všech). Libuše Šulcová kromě motocyklu přivezla do Vsi i svou knihu, mapující historii své rodiny, která měla před válkou licenci na dovoz a prodej anglických motocyklů BSA do tehdejšího Československa. Jedním ze skvostů československé provience v soutěži byla Tatra 97 z roku 1938. Typ 97 se vyráběl od roku 1937 do roku 1939 a výroba byla ukončená na nátlak Němců, kteří viděli v 97 přímého konkurenta pro novinku KdF (předchůdce VW brouka). Za dva roky se vyrobilo celkem 510 ks tohoto typu a ty které se dochovaly do dnešní doby jsou vzácné a sběratelsky ceněné. Dle majitele představené T 97 se jedná o jeden z mála pojízdných kusů. Dalším obdivovaným autem byl velmi zachovalý Chrysler Six roadster (RAR) z roku 1931. Jakoby právě sjel z výrobní linky.
Jelikož je soutěž zařazena do seriálu Mistrovství České republiky – Pohár historických vozidel Asociace veteran car clubů Autoklubu ČR , tak pro úplnost doplním vítěze obou kategorií. V kategorii MOTO vyhrál Bronislav Trusík na motocyklu Ariel MF 31 z roku 1931 a v kategorii AUTO byl nejlepší Bohumír Pokorný na již zmiňovaném vozidle Tatra 97 z roku 1938.
- Sidecar Rudge Speciál z roku 1938
- Zákoutí „škodovek“ vévodí Š -Octavia z roku 1959.
- Škoda 110 R Coupé z roku 1980
- Majestátný Chrysler Six roadster z roku 1931 s obsahem motoru 4600 ccm
- Vlevo nejzkušenější soutěžící ve startovním poli Libuše Šulcová a její BSA E 28 z roku 1928, o obsahu 770 ccm
- Náhon tachometru u sidecaru BSA E 28 z roku 1928
- Tatra 11 z roku 1923
- Triumph 34 z roku 1938
- Tatra 603/2 z roku 1968 projíždí cílem na třetím místě
- Pokud olej, tak jedině kvalitní – Jawa 350 sv z roku 1935 a Motoroil Shell
- Škoda Octavia Combi
- Poběda M20 z roku 1956
- Volga GAZ 21 z roku 1959
- Ford Mustang z roku 1968 s motorem o obsahu 5000 ccm
- Vítězný motocykl Ariel MF 31 z roku 1931
- Velorex 435-0 z roku 1972
- BSA E28 z roku 1928
- Tatra 97 z roku 1938
- Říšská registrační značka NSU 351 OSL z roku 1938
- Škoda 1200 z roku 1954
- Jawa 250 z roku 1954 ještě s originální barvou
- Bílá Jawa 350 z roku 1952
- Chrysler Six roadster z roku 1931
- Tatra 97 z roku 1938
- Pohled za volant z roku 1928 (Tatra 11)
- Pohled za volant z roku 1960 (Škoda Felicia)
- Pohled za volant z roku 1978 (Triumph)
- Pohárový stůl
Autor a foto: Jan Škoda