Český pohárový okruhový seriál Škoda Octavia Cup má za sebou první oficiální testování nového prototypu pro sezónu 2018. Testování proběhlo 19. října 2017 na Autodromu v Mostě. Technicky upravený vůz si přijela poprvé osahat první várka 10 jezdců z řad současných a bývalých závodníků ŠOC. Auto se na trati chovalo nad očekávání dobře a nejrychlejší z jezdců s ním zajížděli časy kolem 1:48. Velká část z přítomných jezdců přislíbila účast v nadcházející sezóně. Na začátek listopadu se chystá další testování pro nové potenciální zájemce o účast v sezóně 2018.
Po technické stránce prošel vůz mnoha změnami pod taktovkou Andrease Lautnera z firmy LMS Engineering, nově je vybaven řídící jednotkou od firmy Bosch Motorsport. Prototyp testoval ve všech stádiích vývoje čerstvý vítěz letošní série ETCC Petr Fulín. Jeho dojmy z nového prototypu jsou následující: „Myslím, že na jezdce čeká příjemné překvapení. Asi největší změnou je použití nové převodovky, která vychází z pohárového Seatu Leon MK2. Auto s ní pracuje skvěle, a to nejen lepším zpřevodováním, ale zejména rychlostí řazení. Reakční doba řazení je již hodně blízko tomu, jak řazení probíhá u sekvenčních převodovek. Neméně důležitou novinkou je i nová mapa motoru. Tlak turba je přenesen více do vyšších otáček, takže z výjezdů auto nečelí nadměrnému výkonu a jezdec tak nemusí zápasit s nedotáčivostí při trakci. Vlastně by se průběh výkonu dal přirovnat k atmosférickému motoru. V kombinaci s novou převodovkou se podle mého názoru podařilo vyvinout pohárové auto, které bude pro jezdce čitelné, zábavné, a které nebude „trpět“ degradací předních pneumatik. Pozitivně hodnotím také nové uspořádání vnitřní ergonomie. Každý by se měl v autě cítit komfortně, a to bez ohledu na postavu,“ konstatuje Fulín.
Dojmy Petra Fulína potvrdili také dotázaní jezdci, kteří se v autě svezli. „Auto je nyní na trati celkově stabilnější, nechová se ani přetáčivě ani nedotáčivě a je optimálně naladěné,“ uvedl Matouš Kubů, který závodil ve Škoda Octavia Cupu v roce 2010. Nejen on se plánuje zúčastnit sezóny 2018. Celkově druhý nejrychlejší závodník z loňské sezóny Tomáš Pekař uvedl: „Já bych příští rok určitě s novou octavií chtěl vyrazit na okruhy, takže se těším, že se uvidíme. Doufám, že bude hodně jezdců, plné startovní pole, aby bylo s kým závodit. Můj cíl pro příští sezónu je vyhrát Škoda Octavia Cup 2018.“
Promotér seriálu Josef Zajíček dodává: „Rok 2017 nebyl jednoduchý pro nikoho z nás. Přetrvávající technické problémy zapříčinily zrušení celé závodní sezóny. O tom se toho řeklo a napsalo už hodně. Nyní předstupujeme před jezdce i celou motorsportovou veřejnost s konceptem auta, který považujeme za dotažený. Před rokem nebo dvěma lety šla řada týmů a jezdců do Škoda Octavia Cupu, protože věřili, že to bude dobré. Nyní konečně víme, že to dobré bude. Doufám, že zájemců ještě výrazně přibyde. Pokud ano, nepochybuji o tom, že se celá sezóna ponese v duchu napínavých duelů a výjimečných sportovních zážitků,“ uvedl Zajíček.
TZ ŠOC – Hugo Trkal