#40 Vladimír VITVER, CZE, ACCR Czech SVC Group Team, Audi TTR- DTM, kat. II, E2-SH, +3000, Ecce Homo 2018, FIA EHCC (foto: Tuul Spurná))

#40 Vladimír VITVER, CZE, ACCR Czech SVC Group Team, Audi TTR- DTM, kat. II, E2-SH, +3000, Ecce Homo 2018, FIA EHCC (foto: Tuul Spurná))

Motorsport / Vrchy

Půl cesty k evropskému titulu pro Merliho

Nabité startovní pole se 184 jezdci přivítal letošní 113. ročník Ecce Homo Šternberk a 38. ročník závodu mistrovství Evropy automobil do vrchu. Letošní Ecce Homo byl pátým podnikem a po něm následující německý Glasbach uzavřel první polovinu letošního vrchařského šampionátu. A protože se z první i druhé půlky započítává pouze 5 „lepších“ bodových výsledků, bylo jasné, že již šternberské Ecce Homo mohlo ledacos naznačit.

Ecce Homo Šternberk – Faggioli ztrácí body, Merli kraluje a překonává rekordy

A taky naznačilo. Poslední dva ročníky bylo deštivé počasí zlobivým pánem a nebylo tomu jinak ani letos, když závěrečná jízda se jela na mokru a dešťové kapky brnkaly na nervy nejen závodníků.

Christin Merli ale stačil předvést letošní formu, jak svou tak i továrního monopostu Osella FA30, když překonal traťový rekord už ve druhé tréninkové jízdě zajetím času 2:42,510 (průměrná rychlost 172,7894 km/h). Simone Faggioli zaostal za krajanem o 7,530 sekundy a vše naznačovalo, že Merli bude těžko hledat rovnocenného soupeře také v závodě. Nejrychlejším z českých jezdců byl v tréninku Miloš Beneš (Osella FA30), když ztratil na prvního 9,410 sekundy a na druhého Faggioliho „pouhých“ 1,88 sekundy.

#1 Christian MERLI, ITA, Vimotorsport, Osella FA30 Zytek LRM, kat. II, D/E2-SS, -3000, EH 2018, FIA EHCC (foto: Milan Spurný)

Samotný závod již v první jízdě ukázal, kdo bude na letošním kopci Ecce Homo Šternberk pánem (nebo králem?). Merli dokázal překonat traťový rekord znovu a ustavil jeho aktuální hodnotu na čase 2:41,370 (prům. 174,0100 km/h). Za Italem se vytvořilo následující pořadí před druhou závodní jízdou:

2. Faggioli (ITA) 2:44,290
3. Beneš (CZE) 2:46,390
4. Janík (CZE) 2:48,410
5. Steiner (CH) 2:50,810
6. Lampert (AUT) 2:53,210
7. Nevěřil (CZE) 2:54,240
8. Degasperi (ITA) 2:56,450

Nikdo z dalších jezdců se už pod čas 3 minut nedostal. I tak to byl krásný pohled, když v absolutní TOP 8 byli hned tři Češi.

#2 Miloš BENEŠ, CZE, GMS Czech National Team, Osella FA30, kat. II, D/E2-SS, -3000 , EH 2018, FIA EHCC (foto: Tuul Spurná)

Ale „férové“ závodění ve druhé jízdě pokazil déšť. Rychlík Merli byl i na mokru nejrychlejší, ale za ním si déšť již s pořadím pěkně pohrál. Faggioli se v dešťové loterii musel sklonit před domácím Vaškem Janíkem, který ho senzačně odsunul na třetí místo absolutního pořadí, taky je přímým Faggioliho soupeřem ve skupině E2-SC, kde ho připravil o 25 vítězných bodů a nadělal tak Italovi další vrásky s obhajobou evropského titulu. Navíc asi Faggioliho myšlenky již směřují do Colorada, kde se bude účastnit legendárního závodu Pikes Peak s Normou M20FC. Ale pro Janíka do je jistě životní úspěch na Ecce Homo.

#20 Václav JANÍK, CZE, Nutrend ACCR Czech Team, Norma M20FC, kat. II, E2-SC, -3000, EH 2018, FIA EHCC (foto: Milan Spurný)

A protože Andrea Bormolini (Osella PA20) opět vyhrál za plné body skupinu CN, bylo jasné, že do šestého závodu šampionátu v německého Glasbachu jet ani nemusí, když z prvních pěti podniků získal 125 bodů. To nejde říct o jeho dvou krajanech. Faggioli „ztratil“ body hned v prvním závodě ve Francii, kde ho ve skupině E2-SC porazil Sébatien Petit a teď další ztráta ve Šternberku. Merli si vybral svou smůlu v španělském Al Fitu, kde si připsal nula bodů díky technické závadě na Oselle FA30.

#31 Andrea BORMOLINI, ITA, Bormolini Andrea, Osella PA20, kat. II, CN, -3000, EH 2018, FIA EHCC (foto: Milan Spurný)

ADAC Glasbach – pro některé poslední šance na body

Německý Glasbach hostil šestý podnik letošního evropského vrchařského šampionátu a uzavíral jeho první polovinu. A právě tento závod byl poslední šancí pro ty, kdo v prvních pěti nedokázali bodovat dle svých představ.

To se týkalo i Christiana Merliho, který pokud chtěl pomýšlet na vysněný evropský titul v kategorii 2, musel si ze skupiny E2-SS odvést plný počet bodů. Jen tak mohl „zapomenou“ na španělský nulový bodový příděl. To se mu také podařilo a po Ecce Homu kraloval také v Německu. S přehledem vyhrál před Sébastianem Petitem o 7,288 sekundy v absolutním pořadí. Petit vyhrál skupinu E2-SC a po své neúčasti na Ecce a nyní neúčasti Faggioli opět v E2-SC zabodoval naplno a připsal si 25 bodů.

Po Ecce Homu i v Glasbachu naplno zabodoval také čeký jezdec Vladimír Vitver (AUDI TT-R DTM) ve skupině E2-SH, který také soupeří o titul v kategorii 2. To Vitvera vyneslo v polovině šampionátu na třetí průběžné místo se 118 body, když o první dvě místa se dělí se shodným počtem 125 bodů Italové Bormolini (sk. SC) a Merli (sk. E2-SS). Faggioli (sk. E2-SC) se již „propadl“ na čtvrtou pozici se 111 body a pátý je nyní Petit (sk. E2-SC) má 101 bod.

#40 Vladimír VITVER, CZE, ACCR Czech SVC Group Team, Audi TTR- DTM, kat. II, E2-SH, +3000, EH 2018, FIA EHCC (foto: Tuul Spurná)

Průběrné pořadí FIA European Hill Climb Championship 2018, kat. 2, polovina sezony

Poř. Jezdec FRA AUT PRT ESP CZE DEU Body
1. Bormolini (ITA / CN) 25 25 25 25 25 0 125 b.
= Merli (ITA / E2-SS) 25 25 25 0 25 25 125 b.
3. Vitver (CZE / E2-SH) 18 0 25 25 25 25 118 b.
4. Faggioli (ITA / E2-SC) 18 25 25 25 18 0 111 b.
5. Petit (FRA / E2-SC) 25 15 18 18 0 25 101 b.

Druhá polovina mistrovství Evropy klepe na dveře

Čas letí neúprosným tempem, kalendáře závodů různých motoristických disciplín jsou nabité k prasknutí a vše asi stihnout nejde.

Druhá polovina evropského šampionátu závodu automobilů do vrchu začne již příští víkend (23.–24. 6.) v Itálii na Coppa Paolino Teodori. Přestože jde o italský podnik, bude ochuzen o domácího matadora Faggioliho, který stejný víkend bude závodit v Colorádu na 96. ročníku legendárního Pikes Peak International Hill Climb a tak si připíše nula bodů do mistrovství Evropy. Kolik bodů a jaké pořadí vybojují jeho rivalové v kategorii 2, tak to si musíme ještě týden počkat.


Autor: Milan Spurný, foto: Tuul Spurná, Milan Spurný

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

− 5 = 1

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.