#1 Christian Merli (ITA/Osella FA30) – děkovačka italských „tifosi“

#1 Christian Merli (ITA/Osella FA30) – děkovačka italských „tifosi“

Motorsport / Vrchy

Rechberg opanovali Italové – Merli, Faggioli a Macario

Tak jako domácí sezóna závodů automobilů do vrchu zpravidla začíná v Brně, tak i evropský šampionát zahajuje tradičně v Rakousku, konkrétně v Rechbergu. Týden před závodem do střední Evropy vtrhla druhá zima a tak vyvstávala otázka, zda počasí vůbec umožní odjet úvodní závod letošního evropského šampionátu. Naštěstí v místě konání závodu nebyla po sněhu ani památka a tak závod mohl v klidu odstartovat. První závod sezóny bývá ze strany techniky velkou neznámou a každý je zvědavý, jak se jezdci (soupeři) přes zimu připravili.

Letošní šampionát slibuje pokračování loňského souboje italských „kohoutů“ – Simone Faggioliho a Christiane Merliho. Faggioli jako obhájce titulu se však v Rechbergu musel sklonit před svým krajanem, kterému vyšel vstup do sezóny jako z pohádky.

Merli v sobotu vyhrál všechny tři tréninkové jízdy, rovněž v neděli nenašel přemožitele ani v jedné závodní jízdě a tak zaslouženě získal pohár za první místo v absolutním pořadí. V první závodní jízdě vyjel na trať dříve Faggioli a byl z toho rekord tratě. Jako poslední ze všech šel na start Merli, ale krátce před startem byl závod na cca 15 min. přerušen. Merliho však neplánovaná přestávka z rytmu nevyvedla a v cíli měl o necelou vteřinu nejrychlejší čas, tak se Faggioli tedy musel vzdát svého čerstvého traťového rekordu ve prospěch svého rychlejšího krajana.

#1 Christian Merli (ITA/Osella FA30) – děkovačka italských „tifosi“

Nejlepším z českých jezdců byl Miloš Beneš na čtvrtém místě v absolutním pořadí, kterému však šlapal na paty Dušan Nevěřil. Ten Beneše porazil jak v sobotní tréninku, tak byl rychlejší i v první závodní jízdě v neděli. Jenže Miloš Beneš se však v druhé jízdě zlepšil o více než dvě sekundy a Dušana Nevěřila nakonec v celkovém součtu obou časů předčil.

#3 Míra Beneš (Osella FA30) – nejrychlejší Čech na letošním Rechbergu

Ve skupině E2-SH získal prvenství Dan Michl s Lotusem Elise, kdy v této skupině čeští jezdci obsadili první tři místa a ovládli tak stupně vítězů. Druhý skončil Vladimír Vitver na Audi TT-R-DTM a třetí Marek Rybníček na Fordu Fiesta WRC Evo.

#46 Dan Michl (Lotus Elise) – vítěz skupiny E2-SH

Ve skupině „N“ vybojoval první místo Jaromír Malý na voze Mitsubishi Lancer EVO X a na bronzovém stupni ho doplnil Tomáš Vavřinc na stejném voze, specifikace EVO IX. Již zmiňovaní Beneš s Nevěřilem rovněž obsadili ve svých skupinách místa na stupních vítězů. Nevěřil druhé místo ve skupině E2-SC a Beneš byl třetí ve skupině E2-SS.

#151 Jaromír Malý (Mitsubishi Lancer EVO) vyhrává i po přestupu z „áček“ do „enek“

Další z Čechů Lukáš Vojáček skončil ve skupině „A“ druhý a Martin Jerman v „GT“ třetí. Jirku Lose trápila technika a byl rád, že s „dvojkolkou“ závod dokončil. To někteří takové štěstí neměli. Miroslav Adámek sice první tréninkovou jízdu dokončil, ale krátce před cílem mu odešel motor a v neděli ráno místo na trať zamířil domů. S motorem měl problémy i Josef Michl, který stihl na otočku Brno, ale opravený motor nevydržel ani první závodní jízdu. S technikou laboroval i Igor Drotár, ten neabsolvoval ani jednu tréninkovou jízdu.

#25 Simone Faggioli (ITA/Norma N20FC) je velký bojovník, ale na Rechbergu se musel sklonit před uměním krajana Christiana Merliho.

První kolo evropských kopců je za námi, šampionát pokračuje závody na Apeninském poloostrově a k nám do Šternberku zavítá o prvním víkendu v červnu.

Výsledky Rechberg 2017 – Mistrovství Evropy závodů do vrchu


Text a foto: Jan Škoda

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

− 1 = 4

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.