Skupinka vozů BMW M3 Carboniacup Silesiaring by R. Holan

Skupinka vozů BMW M3 Carboniacup Silesiaring by R. Holan

Motorsport / Okruhy

Ročníku 2018 v Carboniacupu je konec, vyhlášení za dveřmi

V rámci Carboniacupu se letos představila široká škála různých vozů, formulí a závodních speciálů s jezdci již zkušenými, teamy známých jmen i začínajícími jezdci. Celkově se do cupu přihlásilo 203 jezdců z deseti států (Česko, Německo, Rakousko, Austrálie, Polsko, Slovensko, Bulharsko, Maďarsko, Itálie, Srbsko) což je velmi pěkné číslo na osmý ročník mezinárodních amatérských okruhových závodů.

Nejvíce obsazenou skupinou v tomto roce byla skupina A, kam se přihlásilo celkově 76 závodních vozů, v seriové skupině se nám zůčastnilo 33 závodníků, ať už to byli uplní nováčci nebo zkušený závodníci, byli v každém závodě perfektně připraveni a ukázněni, a i zde se bylo na co dívat. Další skupina, která je určena pro speciální vozy jako jsou vozy Caterham, KTM-XBow a jiné sportovní verze, zde se přihlásilo celkem 51 jezdců. Ve formulové skupině jezdilo letos celkem 43 jezdců, objevili se i národní formule tato královská skupina se velmi rozšířila.

Úplné zakončení sezóny teprve chystáme – slavnostní vyhlášení proběhne letos jinak než jste zvyklý, motokárové závody přes zimní přestávku budou ale zachovány, včas řekneme termín prvního, letos zakončíme sezónu odpočinkem a zábavou všichni společně tak jako loni, na hotelu Orea Resort hotel ve Špindlerově Mlýně, v sobotu dne 24.11.2018 kde začínáme od 17:00h, zde budete moci společně s námi převzít zasloužená ocenění, oslavit a pobavit se s přáteli, bude připravené občerstvení a zábava na ukončení sezóny. Na tento večer Zveme nejen vítěze skupin vypsané níže, ale i všechny jezdce, kteří se zúčastnili nebo kteří chtějí jet s námi další ročník Carbonia cupu. Také sponzory a všechny co se podíleli na fungování cupu. Zde se dozvíte nové informace s otevřenou diskuzí o další sezóně, odnesete si ceny a hlavně se pobavíte s přáteli nejen o závodech v příjemné atmosféře před zimní přestávkou. Všichni obdržíte pozvánky emailem. Celkové bodování skupin – zde ve skupině A ze všech letošních jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na první pozici Lubomír Světinský se 140b., na druhé příčce se umístil Jiří Sedlák se 140b., a na třetí pozici je Oliver Michael se 124b.

Jan Starosta s novým Ford Mustang GT při souboji v retardéru Carboniacup 2018 autodrom Most by S. Hylán

Ve skupině B ze všech letošních jezdců se umístil na prvním místě Lukáš Valdman se 142b., na druhé příčce se umístil Pavel Zeman se 140b., který se ale stal absolutním vítězem celého seriálu za rok 2018, kdy po sečtení nevyškrtaných bodů získal nejvyšší počet ze všech. Gratulujeme :-) a na třetí pozici je Ondřej Krupka se 129b. Ve skupině C ze všech letošních jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na prvním místě Jakub Křeček se 112b., na druhé příčce se umístil Martin Křeček se 108b. a na třetí pozici je Jan Mareček se 108b. Ve skupině D ze všech letošních jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na prvním místě Honza Rieger se 141b. Na druhé příčce se umístil Petr Zelenka se 119b. a na třetí pozici je Jeanette Siegert se 95b.

První obrovský Putovní pohár získal hned na začátku sezón roku 2012,2013-2014 po prvním závodě v roce 2014 Filip Zelenský, který si jej odnesl po zajetí celkem 3 nejlepších časů zajetých v závodě. Připravený nový Putovní pohár II., který se pro navýšení hodnoty a prestiže pro jezdce, snažíme vždy při motoristických akcích nechat podepsat významnou osobností z motorsportu, putoval nezískaný po sezoně 2015 do dalšího ročníku. Hned tři jezdci měli šanci si jej nárokovat po souboji na prvním závodě sezóny 2016. Kdy si jej po boji odnesl po prvním závodě Dennis Waszek.

V pořadí třetí putovní pohár po zbytek roku 2016 zůstal nezískaný a putoval do sezóny další roku 2017. Pro atraktivnost na nový pohár jsme na něj získali další jména s podpisy a to Mick Schumacher, Jochen Hahn, Frankie Vojtíšek, Gerhard Ittner a Tomáš Pekař. Tento pohár III. si odnesl poté Vladimír Netušil po zajetí celkem 3 nejlepších časů zajetých v závodě. Nově do sezony 2018 byl připraven v pořadí již čtvrtý putovní pohár, který si po třech nejrychleji zajetých časů odnesl Daniel Hentschel a poté hned také pátý pohár i Karl Heinz Matzinger. Do sezony 2019 tedy bude připraven nový pohár číslo VI. na kterém je již první jméno z posledního závodu v Mostě. Vítězové v jednotlivých skupinách do 5.místa, s největším počtem bodů, po odškrtnutí jednoho nejhoršího výsledku a kteří splnili podmínku účasti minimálně v polovině a více, z letos vyhlášených a odjetých 8mi závodů:

Ve skupině A – ve které jezdí upravené cestovní vozy

Ve třídě A s obsahem do 1600 ccm se na 1.místě umístil zaslouženě jezdec Robert Pecina s vozem Honda za team Autopecina KV. S obsahem do 2000 ccm se na 1.místě umístil suverénně jezdec Jiří Zeman s vozem Honda CRX z teamu Zeman Racing team a 2.místopatří Janu Teuserovi také na Hondě CRX jezdící za team Jansen Motorsport. S obsahem motoru do 3000 ccm se v této skupině umístili následující jezdci, na zlatém 1.místě se umístil jezdec Walter Förster jezdící s vozem BMW za team Förster Motorsport. Stříbrné 2.místo letos náleží Petru Majerovi ten má vůz Renault Clio jezdící za team Mičánek Motorsport, následující 3.místo získal Miroslav Látr s vozem BMW z teamu Lutopol, 4.místo má Uwe Schäfertaktéž vůz BMW a team TRF a poslední 5.místo obsadil Karel Hrabaň opět vůz BMW a team VETTE GROUP.

S obsahem motoru do 3500 ccm se v této skupině umístili tito čtyři jezdci, 1.místo vybojoval Otto Svoboda s vozem BMW jezdící za team Šenkýř Motorsport, stříbrné 2.místo náleží Martinu Šípkovi na voze BMW jedoucí za team BP Autosport, 3.místo má Michal Vítek také na voze BMW z teamu BP Autosport – HTRT a poslední 4.místovybojoval Olaf Haeusner taktéž vůz BMW a team HS Motorsport. Skupinu s motory do 5100 ccm vyhrál 1.místo Lubomír Světinský s vozem Ferrari 430 z teamu Motorsport Světinský. Skupinu s motory nad 5100 ccm vyhrál jediný jezdec a to 1.místo Jiří Sedlák s vozem Ferrari 550 z teamu Jasmine Spa. Další skupina spec. vozů s obsahem motoru do 2000ccm, zde se umístili tito: 1.místo Josef Dauerer s vozem VW Scirocco za team Dauerer Racing a 2.místo má Günter Stubenrauch také na VW Scirocco za Wildsauracingteam. Předposlední obsazená skupina spec. vozů s obsahem motoru do 3500ccm a její jediný vítěz: 1.místo Milan Valášek na voze Ginetta G50 z teamu IP Racing Shop.

Poslední skupinu závodních spec. vozů nad 3500ccm uzavírají tyto tři jezdci, na zlaté pozici a tím obsazené 1.místo má Oliver Michaels vozem Porsche GT3 Cup z teamu Oliver Michael, stříbrné 2.místonáleží Liboru Milotovi, který nás hostil taktéž vozem Porsche GT3 a 3.místo získal Boleslav Waszek s vozem Lamborghini a team Hillsboro Racing.

Skupina B – ve které bojují jezdci se sériovými vozy 

Ve třídě s obsahem motoru do 1600 ccm se umístil na 1.místěMartin Bakeš s vozem CRX za team Local Heroes. Ve třídě s obsahem motoru do 2000 ccm se umístil na 1.místě Pavel Zeman, jedoucí na Mazdě RX8 za team Zeman Racing. Stříbrné 2.místo patří Miroslavu Beerovi, který má vůz Subaru a team Subeeru Customs. Další je skupina sériových vozů s motory do 3000 ccm, zde jí obsadili tito nejlepší jezdci: zlaté 1.místo zaslouženě vybojoval Ondřej Krupka který jezdí na BMW za team KN. Krásné 2.místonáleží Zdeňku Čurdovi na BMW za team ZC Racing, 3.místovybojoval Tomáš Beneš na Alfě Romeo z Elba Racing teamu, předposlední 4.místo zde má Lukáš Kaňka na Alfě Romeo také z teamu Elba Racing a skupinu uzavírá 5.místo Lukáš Liebzeit taktéž Alfa Romeo a Elba Racing team.

Předposlední skupinu vozů s obsahem do 3500ccm obsadili umístěním tito jezdci: a to 1.místo získal Lukáš Valdman na svém rychlém voze BMW a teamem LV, 2.místo vybojoval Martin Hanzl na voze Honda TypeR z teamu PPP, a 3.místo náleží Radku Zimmerovi na svém voze Lotus Exige z teamu Spirit 711.

Poslední nejsilnější skupinu vozů s obsahem nad 3500ccm uzavírají tito tři: 1.místo Luboš Sázava na voze Porsche 911 jedoucí za team PGRace Czech Motorsport a 2.místo získal letos Stanislav Šediveckterý si odveze ocenění se svým vozem Corvette ZR1 z teamu Shadows a 3.místo má Ondřej Frič s vozem Toyota GT86 a team Cadero Tuning.

Jakub Kirschner – IVT – Caterham – Carboniacup 2018 Pannoniaring by R. Holan

Skupina C – ve které jezdí vozy speciální. 

Zde se ve třídě speciálů s obsahem motoru do 1400 ccm umístili: zlaté 1.místo tímto získává Karl Heinz Matzinger z teamu Gröpl Racing a vozem Performer, další 2.místo obsadil Friedrich Franz z teamu FF team na voze Pacemaker, 3.místo má Gottfried Hatz na voze Pacemaker -Revolution jezdící za team Revolution-Pacemaker Perfomance, poslední 4.místo má Daniel Hentschel z teamu Hentschel Trans Racing na voze Performer. Ve třídě se silnějšími speciály s obsahem motoru nad 1400ccm obsadili tito jezdci: 1.místo – Andreas Krammer z teamu X-CAR TIBS Racing na voze Caterham Megabusa, 2.místo získal Wolfgang Maurer s Caterhamem Hayabusa z teamu Zündflamme.at, 3.místonáleží Milanu Svobodovi jezdící na voze Norma za team Automotoklub Pelhřimov, 4.místo získal Libor Neckař s Ligierem za team Lander Racing a poslední 5.místo má Volker Heinke na voze Radical SR3 za team svého jména.

Další je velmi obsazená třída slabších Caterhamů do 1600ccm, kde jsou následující vítězové – zlaté 1.místo letos patří a vybojoval náš pravidelný účastník Jakub Kirchner jezdící za team IVT, stříbrné 2.místo získal Michal Vítek z teamu HTRT, bronzovou pozici tedy 3.místo má letos Tomáš Frank jezdící za team Recosa Racing, 4.místo získal Ondřej Hejduk z teamu TheGripfather. Silnější vozy Caterham s obsahem motoru nad 1600 ccm opanoval 1.místem jezdec Jakub Křeček který jezdí za team Hamster, stříbrné 2.místo náleží Martinu Křečkovi taktéž z teamu Hamster, 3.místo má Jan Mareček z teamu RTR Projects na voze KTM X-BOW, předposlední 4.místo uhájil Tomáš Voldřich z teamu SAAGO a poslední 5.místo má Angel Bratovanov z teamu Race Control.

Skupina D – třída formulí

Zde se ve skupině formulí s obsahem do 1400ccm a motocyklovým motorem umístili: 1.místo vybojoval Honza Rieger s vozem Gloria C8F jezdící za team Rieger Motorsport, následován 2.místo pro Tomáš Mohelnický taktéž s Glorií za team Racing Engineering. Další obsazená skupina formulí s obsahem do 1600ccm, zde si 1.místo vybojovala německá závodnice Jeanette Siegert na voze MT-77 jedoucí za team Siegert, 2.místo patří také německému jezdci Tom Flemmingovi za team Juppe Motorsport na voze MT-77. Poslední obsazenou skupinu formulí s obsahem do 2000ccm, uzavírají tito vítězové: 1.místo Petr Zelenka z teamu Effective Racing, 2.místo odváží Pavel Machulda z teamu HKC Racing, 3.místo bere německý jezdec Günter Weiss z teamu Auto-Wuchenauer, 4.místo má Václav Laušman z teamu VETTE GROUP a poslední 5.místo získal Tim Rädlein z teamu Rädlein Racing, všichni uvedení jezdci bojovali na formulích Renault.

Zvláštní ocenění Talent roku 2018 ze serie závodů Carbonia cupu také obdrží juniorský jezdec Matěj Kácovský z teamu HKC Academy.

Souboj v retardéru Carboniacup Most 2018 by S. Hylán

Skupiny, které zde nebyli uvedeny, byli sice hojně obsazeny, ale zde žádný ze zúčastněných jezdců nesplnil podmínku uvedení do celkového bodování.

Ostatním jezdcům velmi děkujeme za účast, zároveň doufáme, že si skvěle zazávodili, odnesli si alespoň zážitky, nabrali zkušenosti, zdokonalovali jezdecké umění i techniku a získali poháry nebo ceny z některého ze závodu. Těšíme se na Vás v dalším roce. Nyní se již chystá uvedený závěrečný ceremoniál s vyhlášením nejlepších a vše směřuje k přípravě vozů a organizace na příští ročník. Veškeré informace k danému dni jsou uvedené výše v článku zde na stránkách.

V zimní přestávce budeme taktéž opět organizovat motokárové vytrvalostní závody na třech možná i čtyřech různých tratích o hlavní výhru soudky piva a uzené selátko, informace budou včas zveřejněny a bude možno se zase se svým teamem přihlásit. Na závěr bychom chtěli moc poděkovat celému organizačnímu teamu a pozvat je také na vyhlášení, do něhož patří a jim díky: David Friček – ředitel a technický komisař, Klaudie Borisová – traťová komisařka a jejímu pomocníkovi startovnímu komisaři Karlu Baksovi, poděkování také skvělému fotografovi za focení za každého počasí a mnoho nachozených kilometrů v nohách Radkovi Holanovi, zázemí organizačního teamu: Petra Krzáková, Verů Zápotocká, Davídek Friček, dále firmě Vyberpohár za přípravu pohárů, Michalovi Drábkovi a Dominikovi Korolenkovi za měření časů, Vladimíru Rožánkovi – za články před a po závodech s mediální podporou, Radkovi Jirglovi – za mluvené slovo a komentování celodenního dění na závodech, firmě Hankook a Martinu Kamišovi, která vám celý rok přezouvala se svým pojízdným servisem na každém závodě pneumatiky a věnovala absolutnímu vítězi dárkový poukaz na sadu pneumatik Hankook dle vlastního výběru i všem ostatním co se podíleli a pomáhali… :-)) sama sobě si mám taky poděkovat? :-DD

Jan Rieger – formula Gloria C8F Carboniacup Most by Carboniacup

Zvláštní poděkování patří také všem zástupcům sponzorů, garantů a partnerů, bez jejichž materiální či finanční pomoci by to nešlo :-) a všem kteří věnovali další prostředky do závodů. Zasadili se o to tyto firmy:

  • EDERA Group s.r.o. – nejmodernější telekomunikační síť v regionu Pardubice, poskytovatel vysokorychlostního internetu, digitální HD televize
  • IP STAV s.r.o. – stavební a projektantská společnost, která provádí dílčí rekonstrukce, stavby na klíč, komplexní realizace vlastních projektů, výstavbu nových rodinných domů v Pardubickém kraji.
  • LUTOPOL EUROPE ltd.- zajištuje díky svým pobočkám v České a Polské republice služby v oblasti zámečnických, potrubářských a topenářských prací. Realizují zakázky pro klíčové klienty v oblasti energetiky, chemického průmyslu a stavebnictví.
  • BP SHOP RACING s.r.o.  – veškeré vybavení pro motorsport, jak pro posádky závodních aut, tak pro mechaniky a vybavení teamů, také veškerý možný sortiment pr stavbu a údržbu závodních aut.
  • HANKOOK – sedmý největší výrobce pneumatik na světě, oficiální distribuce závodních pneumatik Hankook v České a Slovenské republice, dodáváno výhradně prostřednictvím obchodní sítě firmy MK Racing.
  • PESCH.cz – výroba odlehčených dílů pro motorsport, individuální úpravy karoserií

Mediální podpora: Iracingnews.cz, Ceskeokruhy.cz, Motormix.cz, Nova Sport2, E-Sportfoto.cz, ČTSA..

a dále .. Našim závodníkům a jejich teamům za to, že měli chuť s námi jezdit a podpořit nás a dále Všem, kteří se podíleli jakkoliv na organizaci či spolupráci okolo cupu za celou uplynulou sezónu a zasadili se o jeho přípravu a samotný chod závodů.

DĚKUJEME….
Doufáme, že všichni na slavnostní vyhlášení dorazíte. Těšíme se na Vás.

za team Carboniacupu – PETRA

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

− 1 = 1

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.