ESET Cup má za sebou čtyři závody a na mosteckém autodromu vstupuje do druhé poloviny letošní sezóny. Řada favoritů je na severočeském okruhu jako doma a s podporou diváků jsou připraveni podat co nejlepší výkony.
Závody na Balaton Parku, Red Bull Ringu, Slovakia Ringu a Lausitzringu mají jezdci a týmy za sebou. Teď už zbývají jen Most, Slovakia Ring a Brno. Napříč jednotlivými kategoriemi ve sprintu i vytrvalostijsou favorité na celkové vítězství, ale situaci jim může ještě zkomplikovat nové pravidlo o škrtání jednoho nejhoršího výsledku letošní sezóny.

RTR Project KTM GTX vs Audi GT3 týmu ISR Eset Cup 2023 Most © Vláďa Rožánek
Kategorii GT3 ve sprintu prozatím vévodí Antal Zsigo, jenž letos přeskočil z BMW M4 GT4 na rychlejší specifikaci GT3. A vede si velmi dobře. Na kontě má už pět výher a drží čelo průběžného pořadí. Druhý Adam Konopka s Lamborghini Huracán už ztrácí 12,5 bodu, což není málo, na druhou stranu ještě zbývá odjet šest závodů.
Beňo a Waszek zatím neporazitelný
Status neporazitelnosti si letos prozatím drží Rudolf Beňo s BMW M4 GT4 a Dennis Waszek s Lamborghini SuperTrofeo. Slovenský jezdec Beňo triumfoval v Maďarsku, Rakousku a na Slovensku, přičemž v Německu na Lausitzringu nestartoval – stejně jako jeho soupeři v kategorii GT4. Waszek si debut ESET Cupu na okruhu blízko Drážďan nenechal ujít a prodloužil svou řadu prvenství v GTC na osm závodů za sebou. Český rychlík závodí s lamborghini už několik sezón a na kontě má bezpočet výher.

M. Pavlíček – Lamborghini Huracane ST – Mičánek Motorsport Eset Cup 2023 © Vláďa Rožánek
V kategorii GTC1, určené pro pohárové vozy Porsche 911, má dvoubodovou výhodu Peter Brečka. Tady se ovšem tvrdě bojuje. Brečka se v průběhu roku přetahuje o vedení v tabulce s Hubertem Darmetkem a jejich bitva zajisté přetrvá až do velkého finále v Brně.
Kategorie GTX má lídra v podobě Petra Koukoly s KTM GTX. Český závodník pravidelně vyhrává, nicméně jakýkoliv nedokončený závod by mohl znamenat šanci pro Gábora Tima s Lotusem Exige, který ztrácína Koukolu jen tři body.

Miro Konopka – Lamborghini Huracene GT3 – Eset Cup 203 Most © Vláďa Rožánek
Vyrovnaná situace je i ve vytrvalostních závodech. Kategorii GT3 vévodí Miro Konopka s Lamborghini Huracán GT3 a Gregor Zsigo s BMW M6 GT3, kteří mají shodný počet bodů. A hned za nimi se ztrátou 7,5 bodu je Antal Zsigo.
Stejně jako ve sprintu, vládnekategorii GT4 ve vytrvalosti Rudolf Beňo. V GTC má naopak dominantní postavení dvojice Josef Záruba a Jakub Knoll s Lamborghini SuperTrofeo. V letošní sezóně ještě nenašli přemožitele. V GTC1 mají shodný počet bodů Hubert Darmetko a dvojice Petr Brečka – Karel Neffe. Takže stejně jako ve sprintu, i zde se můžeme těšit na zajímavé finále.
Kategorii GTX kralují ve vytrvalosti Viktor Mráz a Maťo Homola. Jezdecké duo zvítězilo v prvních dvou podnicích, v tom následujícím dojeli druzí. Na Lausitzringu však Homola nemohl závodit a hbitě ho zastoupil Adam Kout. Fialové KTM GTX znovu projelo cílem na prvním místě a Mráz si upevnil pozici v průběžném pořadí.
Text Aleš Sirný
Článek z loňského ročníku v Mostě