#32 LOS Jiří, CZ, Jiří Los, Skupina 2, Mitsubishi Lancer Evo IX, Albrechtický kopec, sobota (foto: Jiří Navrkal)

#32 LOS Jiří, CZ, Jiří Los, Skupina 2, Mitsubishi Lancer Evo IX, Albrechtický kopec, sobota (foto: Jiří Navrkal)

Motorsport / Vrchy

Smutný návrat vrchařů na Albrechtický kopec

Po devíti letech se mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu vrátilo na kopec v Albrechticích u Lanškrouna. Letos se zde měl jet pátý a šestý závod soudobých a historických vozů, ale také další dva závody mezinárodního pohárového seriálu Maverick Rescue Euro Cup 2020 (MREC).

Stejně jako v Náměšti na Oslavou se také do závodu I. GMS Albrechtický kopec v seriálu Maverick Rescue Euro Cupu přihlásil Francouz Sébastien Petit. Ano, také do Albrechtic přijel sympatický francouzský pilot, který si přijel opět zazávodit, otestovat a představit svůj nový závodní stroj, vrchařský prototyp s pohonem všech kol Nova NP01-4 Engine Honda turbo.

Motoristický vrchařský fanoušek se mohl těšit na krásné a dramatické závody na velice rychlé čtyřkilometrové trati. Také počasí vypadalo proti deštivé Náměšti „luxusně“ a dalo se očekávat slunečné počasí.

Bohužel hned v první tréninkové jízdě Albrechtický kopec zahalil temný černý mrak, když Jiří Los, mnohaletý český reprezentant v závodech do vrchu, podlehl nešťastné nehodě se svým vozem Mitsubishi Lancer Evo IX skupiny 2. Návrat na kopec do Albrechtic a start do prvního tréninku tak byl Jirkovým startem posledním. Startem, kdy v cíli se nemává šachovnicovým praporkem. Jméno Jiří Los zůstane navždy zapsané v srdcích jistě nejen motoristických fanoušků a za roky, co objetoval koníčku jménem motorsport, na něj zůstane nesmazatelná vzpomínka.

Po sobotní tragické události byl první závod zrušen a po poradě ředitele závodu s jezdci padlo nakonec rozhodnutí, že se na počet Jirky Lose nedělní druhý víkendový závod pojede. Startovní pole se trochu zmenšilo, neboť někteří jezdci odjeli domů a do nedělního závodu již nenastoupili.

Do nedělního závodu nenastoupil průběžný lídr šampionátu Miloš Beneš (Osella FA30), čehož naplno využil Václav Janík (Norma M20FC Turbo), který vyhrál v absolutním pořadí před Petrem Trnkou (Ligier JS53 EVO2 LRM) o 5,77 sekundy. Třetí místo pro sebe vybojoval David Komárek (Mc F1 EVO).

MČR: I. GMS Albrechtický kopec 2020, neděle, absolutní pořadí

Poř. Jezdec Čas/ztráta
1. JANÍK Václav, Nutrend ACCR Czech Team, E2-SC-3000, Norma M20FC Turbo 3:07,55
2. TRNKA Petr, ACCR CZECH TRNKA RACING TEAM, E2-SC-2000, Ligier JS53 EVO2 LRM +5,77
3. KOMÁREK David, KRTZ motorsport, Skupina 1, Mc F1 EVO +9,05
4. RYBNÍČEK Marek, Nutrend ACCR Czech Team, Skupina 2, Škoda Fabia R5 +18,1
5. NOVICKÝ Michal, AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK, E2-SC-2000, Ligier JS49 Honda +20,26
6. SURÓWKA Jaroslav, JS Racing z.s., E2-SC-2000, Norma M20 +22,35
7. ŠVORC Roman, PGRace Czech Motorsport, E2-SC-3000, Lucchiny P3 +24,06
8. DĚDEK David, Nutrend ACCR Czech Team, E2-SC-2000, Norma M20FC +27,1
9. FILLOVÁ Kristyna, KRTZ motorsport, Skupina 2, Mitsubishi Black 9 +31,43
10. ULMAN Pavel, Pavel Ulman, Skupina 1, BMW E36 +31,49

Historické automobily – Albrechtický kopec 2020

Historické automobily, kterých se na startu sešlo devět, s přehledem vyhrál Jaroslav Prášek na voze Chevron B23, když na druhého Miloše Zmeškala (Ralt RT32) „nejel“ 10,33 sekundy. Třetí místo si vyjel Petr Tykal s formulí (MTX 1-03), který již zaostal za Práškem o 23,12 sekundy.

Maverick Rescue Euro Cup 2020

Vrchařský seriál Maverick Rescue Euro Cup opanoval Francouzský host Sébastien Petit, který za sebou nechal druhého Rakušana Ferdinanda Madriana (Norma M20FC) o 24,79 sekundy a jeho krajana Stefana Promoka (Mitsubishi EVO 8) o 26,01 sekundy. Nejlepších z českých jezdců byl Radek Kolbábek, který se svým Fordem Sierra 4000 dojel šestý.

Sébastien Petit vytvořil v druhé závodní jízdě i nový traťový rekord, když jeho hranici posunul na hodnotu 1:28,83. Bohužel tyto špičkové výkony na závodní trati s sebou nesly pachuť sobotní tragické nehody.

MREC: I. GMS Albrechtický kopec 2020, neděle, TOP6

Poř. Jezdec Čas/ztráta
1. PETIT Sébastien, FRA, Team PETIT, E2/C+2000, Nova NP01-4 Engine Honda 2:59,04
2. MADRIAN Ferdinand, AUT, SKI Modřice / Mad Racing Power, E2/C+2000, Norma M20FC +24,79
3. PROMOK Stefan, AUT, Drift Team Pongau, E1+2000/4WD, Mitsubishi EVO 8 +26,01
4. PAILER Felix, AUT, SKI Modřice / Mad Racing Power, E1+2000/4WD, Lancia Delta Integrale +36,53
5. EDER Roland, AUT, Erich Eder, E1-2000, VW Scirocco +43,05
6. KOLBÁBEK Radek, CZ, LRT-Profi-Performance, E1+2000/4WD, Ford Sierra 4000 +50,05

 


Autor: Milan Spurný, foto: Jiří Navrkal

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

5 + 5 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.