Po devíti letech se mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu vrátilo na kopec v Albrechticích u Lanškrouna. Letos se zde měl jet pátý a šestý závod soudobých a historických vozů, ale také další dva závody mezinárodního pohárového seriálu Maverick Rescue Euro Cup 2020 (MREC).
Stejně jako v Náměšti na Oslavou se také do závodu I. GMS Albrechtický kopec v seriálu Maverick Rescue Euro Cupu přihlásil Francouz Sébastien Petit. Ano, také do Albrechtic přijel sympatický francouzský pilot, který si přijel opět zazávodit, otestovat a představit svůj nový závodní stroj, vrchařský prototyp s pohonem všech kol Nova NP01-4 Engine Honda turbo.
Motoristický vrchařský fanoušek se mohl těšit na krásné a dramatické závody na velice rychlé čtyřkilometrové trati. Také počasí vypadalo proti deštivé Náměšti „luxusně“ a dalo se očekávat slunečné počasí.
Bohužel hned v první tréninkové jízdě Albrechtický kopec zahalil temný černý mrak, když Jiří Los, mnohaletý český reprezentant v závodech do vrchu, podlehl nešťastné nehodě se svým vozem Mitsubishi Lancer Evo IX skupiny 2. Návrat na kopec do Albrechtic a start do prvního tréninku tak byl Jirkovým startem posledním. Startem, kdy v cíli se nemává šachovnicovým praporkem. Jméno Jiří Los zůstane navždy zapsané v srdcích jistě nejen motoristických fanoušků a za roky, co objetoval koníčku jménem motorsport, na něj zůstane nesmazatelná vzpomínka.
Po sobotní tragické události byl první závod zrušen a po poradě ředitele závodu s jezdci padlo nakonec rozhodnutí, že se na počet Jirky Lose nedělní druhý víkendový závod pojede. Startovní pole se trochu zmenšilo, neboť někteří jezdci odjeli domů a do nedělního závodu již nenastoupili.
Do nedělního závodu nenastoupil průběžný lídr šampionátu Miloš Beneš (Osella FA30), čehož naplno využil Václav Janík (Norma M20FC Turbo), který vyhrál v absolutním pořadí před Petrem Trnkou (Ligier JS53 EVO2 LRM) o 5,77 sekundy. Třetí místo pro sebe vybojoval David Komárek (Mc F1 EVO).
MČR: I. GMS Albrechtický kopec 2020, neděle, absolutní pořadí
Poř. | Jezdec | Čas/ztráta |
---|---|---|
1. | JANÍK Václav, Nutrend ACCR Czech Team, E2-SC-3000, Norma M20FC Turbo | 3:07,55 |
2. | TRNKA Petr, ACCR CZECH TRNKA RACING TEAM, E2-SC-2000, Ligier JS53 EVO2 LRM | +5,77 |
3. | KOMÁREK David, KRTZ motorsport, Skupina 1, Mc F1 EVO | +9,05 |
4. | RYBNÍČEK Marek, Nutrend ACCR Czech Team, Skupina 2, Škoda Fabia R5 | +18,1 |
5. | NOVICKÝ Michal, AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK, E2-SC-2000, Ligier JS49 Honda | +20,26 |
6. | SURÓWKA Jaroslav, JS Racing z.s., E2-SC-2000, Norma M20 | +22,35 |
7. | ŠVORC Roman, PGRace Czech Motorsport, E2-SC-3000, Lucchiny P3 | +24,06 |
8. | DĚDEK David, Nutrend ACCR Czech Team, E2-SC-2000, Norma M20FC | +27,1 |
9. | FILLOVÁ Kristyna, KRTZ motorsport, Skupina 2, Mitsubishi Black 9 | +31,43 |
10. | ULMAN Pavel, Pavel Ulman, Skupina 1, BMW E36 | +31,49 |
Historické automobily – Albrechtický kopec 2020
Historické automobily, kterých se na startu sešlo devět, s přehledem vyhrál Jaroslav Prášek na voze Chevron B23, když na druhého Miloše Zmeškala (Ralt RT32) „nejel“ 10,33 sekundy. Třetí místo si vyjel Petr Tykal s formulí (MTX 1-03), který již zaostal za Práškem o 23,12 sekundy.
Maverick Rescue Euro Cup 2020
Vrchařský seriál Maverick Rescue Euro Cup opanoval Francouzský host Sébastien Petit, který za sebou nechal druhého Rakušana Ferdinanda Madriana (Norma M20FC) o 24,79 sekundy a jeho krajana Stefana Promoka (Mitsubishi EVO 8) o 26,01 sekundy. Nejlepších z českých jezdců byl Radek Kolbábek, který se svým Fordem Sierra 4000 dojel šestý.
Sébastien Petit vytvořil v druhé závodní jízdě i nový traťový rekord, když jeho hranici posunul na hodnotu 1:28,83. Bohužel tyto špičkové výkony na závodní trati s sebou nesly pachuť sobotní tragické nehody.
MREC: I. GMS Albrechtický kopec 2020, neděle, TOP6
Poř. | Jezdec | Čas/ztráta |
---|---|---|
1. | PETIT Sébastien, FRA, Team PETIT, E2/C+2000, Nova NP01-4 Engine Honda | 2:59,04 |
2. | MADRIAN Ferdinand, AUT, SKI Modřice / Mad Racing Power, E2/C+2000, Norma M20FC | +24,79 |
3. | PROMOK Stefan, AUT, Drift Team Pongau, E1+2000/4WD, Mitsubishi EVO 8 | +26,01 |
4. | PAILER Felix, AUT, SKI Modřice / Mad Racing Power, E1+2000/4WD, Lancia Delta Integrale | +36,53 |
5. | EDER Roland, AUT, Erich Eder, E1-2000, VW Scirocco | +43,05 |
6. | KOLBÁBEK Radek, CZ, LRT-Profi-Performance, E1+2000/4WD, Ford Sierra 4000 | +50,05 |
Autor: Milan Spurný, foto: Jiří Navrkal