Souboj #69 Ondřej Ježek (CZE), Kawasaki ZX–6R, Team Go Eleven a #88 Nicolás Terol (ESP), MV Agusta F3 675, Schmidt Racing (foto Mára Paulíček)

Souboj #69 Ondřej Ježek (CZE), Kawasaki ZX–6R, Team Go Eleven a #88 Nicolás Terol (ESP), MV Agusta F3 675, Schmidt Racing (foto Mára Paulíček)

Moto / Motorsport

Supersporty v Assenu nabídly vše, navíc Ježek dojel v elitní TOP10

Kdyby Vás někdo žádal o napsání thrilleru z prostředí silničních motocyklových závodů, věřte, že není lepšího místa, kde by se měl děj odehrávat než světoznámý chrám rychlosti v Assenu. Letošní závod třídy Supersport s jediným českým jezdcem v poli Ondrou Ježkem pak toho byl jen skvělým důkazem.

Slunce, sucho, skvělý start, déšť z ledových kuliček, přerušený závod, pád při nájezdu do boxů, šílený tanec mechaniků okolo poničené motorky, šestikolový sprint na vodě po restartu závodu a útok v posledním kole, jak jej označil samotný hlavní aktér „až na krev“, jenž k jeho i radosti domovského italského týmu vyšel tak, že jej posunul k umístění v elitní desítce. I takto stručně by se dalo vystihnout dění v průběhu samotného závodu, na jehož konci Ondřeje Ježka čekalo 9. místo. Sice se na kdyby nehraje, neb to nejen ve sportu neplatí, ale bylo by určitě zajímavé se dozvědět, jak by se kvůli náhlému dešti zastavený závod vyvíjel dále, když Ondra v té době figuroval na výborném 8. místě.

Horké chvilky při opravě motorky Ondry Ježka před restartem závodu na mokru

Horké chvilky při opravě motorky Ondry Ježka před restartem závodu na mokru

Devátý Ondřej Ježek: „Už jsem zažil ledasco, ale tohle byl opravdu masakr. Po startu závodu to šlo dobře, už jsem si začal i troufat na Gina Reu a Kyla Smithe na šesté místo, když se z tmavé oblohy na mém plexi objevily první dešťové kapky. Byla vyvěšena červená vlajka a v poklidu jsem přijížděl do boxů. Bez jakéhokoliv varování jsem uprostřed poslední rychlé levé zatáčky najel na komplet mokrý asfalt a už jsem ležel na zemi. Airbag D-Air Armor v mojí PSI kombinéze splnil účel, ale na motorce jsem měl spadlý řetěz. Musel jsem tak motorku do boxů dotlačit. Mechanici předvedli bravurní výkon a během chvilky motocykl opravili a nachystali na vodu. Po restartu na mokru jsem se vůbec necítil dobře, neboť na trati bylo opravdu hodně vody a vůbec mi nedržela zadní pneumatika na vozovce. Měl jsem několik krizových situací i na rovinkách. Když ke konci zkráceného závodu nejhorší voda opadla, jel jsem na 13. místě a řekl jsem si: ‚Buď je teď předjedu, nebo to raději zahodím.‘ V prvním sektoru jsem předjel Ryda, ve druhém Caricasula a do poslední šikany potom zároveň Stapleforda a týmového kolegu Gamarina. Aspoň jsem tedy zachránil deváté místo. Je to na jednu stranu škoda, ale na druhou, když vidím, jak se to dnes vyvíjelo, je každý výsledek v top ten malým soukromým vítězstvím.“

Výsledky závodu WorldSSP Assen 2016

 

Průběžné pořadí WorldSSP

  1. Krummenacher (SUI / Kawasaki) 71 bodů
  2. Sofuoglu (TUR / Kawasaki) 61 b.
  3. Smith (GB / Honda) 41 b.

… 11. Ježek (CZE / Kawasaki) 23 b.

 

 

Zdroj: ondrejjezek69.com, worldsbk.com, foto: Mára Paulíček

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

+ 89 = 94

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.