Boj o titul Sports Car Challenge byl odložen až do posledního sedmého klání na Red Bull Ringu
Poslední zářijový víkend zavítal seriál prototypů AvD Sports Car Challenge (SCC) na rakouský okruh Red Bull Ring ke svému sedmému a poslednímu závodnímu víkendu, kde se mělo rozhodnout o konečném pořadí a letošních titulech.
Němec Fabian Plentz se speciálem PRC-BMW z týmu HCB-Rutronik Racing přijížděl na Red Bull Ring jako lídr divize 1 s 203,5 body. Na svou šanci na titul stále číhal druhý Andreas Fiedler na speciálu PRC – Audi Turbo, který měl 199,5 bodu a měl velkou motivaci po svém vítězství na Salzburgringu. Ale do boje o titul v SCC mohl také zasáhnout třetí Siegmar Pfeifer (Norma-BMW), který ztrácel 39,5 bodu, což mu dávalo stále naděje na posun tabulkou až na vrchol.
V divizi 2 se na Red Bull Ringu dalo čekat ještě větší drama než v divizi 1, neboť prvního jezdce Švýcara Simona Stollera (PRC-Honda) dělilo pouhých půl bodu od druhého Němce Jay Boyda (Norma-Honda), přičemž oba piloti si dokázali připsat po vítězství z předchozího klání na Salzburgringu. Čekalo se velké drama v posledním rakouském závodním víkendu.
Dvojité vítězství a titul pro Fabiana Plentze
Ve finále divize 1 se nakonec drama nekonalo, neboť double Fabiana Plentze (PRC-BMW) je potvrdilo jeho letošní závodní formu a suverénně si dojel pro titul. Souboj o titul neovlivnilo ani nepřidělení bodu za nejrychlejší kolo v závodě Plentzovi a vítězství v kvalifikaci Fiedlerovi, neboť byly dosaženy pod žlutou vlajkou.
Chtěl-li Fiedler obhájit titul, musel dojet před Plentzem, ale na trati panovaly díky množství ropných skvrn a počasí záludné podmínky. Plentzova volba pro slicky se ukázala jako správná volba a již v prvních fázích závodu si dokázal vybudovat dostatečný časový polštář nad druhým Pfeiferem (Norma M20FC BMW). Ten se sice dokázal přiblížit až na 2,9 sekundy, ale to nemohlo vítězstvím Plaintze již otřást. „První závod byl poker – rozhodl jsem se pro slicky, i když jsem viděl, že Siggi je v posledních vteřinách vyměnil. Bylo to risk, který mohl rozhodnou o celém šampionátu, ale byla to správná volba,“ řekl po závodě Plentz. Obhájce titulu Fiedler byl v průběhu závodu pomalejší, byl průběžném na sedmém místě a bylo defacto o jeho neobhajobě titulu rozhodnuto. Navíc mu spadl řemen od alternátoru a začal mít problémy s elektronikou.
Druhou závodní jízdu pro sebe opět s jistotou rozhodl Fabian Plentz, zatímco Siegmar Pfeifer potvrdil svou formu opět druhým místem. Ale Andreas Fiedler vůbec nebodoval, přesto tak tak udržel druhou příčku v šampionátu. Škoda jen, že díky jeho „selhání“, nedošlo k souboji o titul přímo na trati.
Díky zaváhání Fiedlera se na stupně vítězů na třetích místech vystřídali také Alexander Seibold (PRC-BMW) a Jacques Breitenmoser (PRC – Audi Turbo).
SCC 2015 – konečné pořadí, divize 1
Pořadí | Jezdec | Národnost | Vůz | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Plentz Fabian | D | PRC BMW | 243,5 |
2 | Fiedler Andreas | D | PRC Audi Turbo | 205,5 |
3 | Pfeifer Siegmar | D | Norma BMW | 188 |
4 | Seibold Alexander | D | PRC BMW | 93 |
5 | Breitenmoser Jacques | CH | PRC Audi Turbo | 89 |
6 | „Tommy Tulpe“ | D | PRC BMW | 71 |
7 | Breitenmoser Turi | CH | PRC BMW | 58 |
8 | Kormann Peter | D | PRC Audi Turbo | 47 |
9 | Charriere Bernard | CH | PRC BMW | 44 |
10 | Hallau Georg | D | PRC BMW | 27,5 |
11 | Philipp Wilhelm | D | Osella BMW | 16 |
12 | Borgo Marco | CH | PRC BMW | 10 |
12 | Hoffmann Roman | A | PRC Audi Turbo | 10 |
14 | Giovanni Maurizio | I | Lucchini Alfa | 8 |
15 | Rosenschon Bernd | D | Radical SR8 | 4 |
15 | Rupprechter Roland | A | Norma Honda | 4 |
17 | Trenker Gerhard | A | PRC-Audi Turbo | 0 |
Jay Boyd má titul v divizi 2
Divizi 2 ovládl a byla jasnou záležitostí pro Jay Boyda (Norma M20FC Honda). Bylo to hlavně proto, že jeho nejbližší konkurenty trápily technické problémy.
Jako lídr šampionátu přijížděl na Red Bull Ring Simon Stoller (PRC FPR9 Honda), a pokud Švýcar chtěl získat titul, musel ho potvrdit jedině dvěma vítězstvími i v posledních závodech. Z počátku to i vypadlo, že Stollerovi jde vše podle plánu, až do pátého kola byl na mokrých pneumatikách na voze PRC Honda vpředu. Ale lídra šampionátu zradila vodní pumpa. „Stavíme závodní speciály, ale za posledních deset let jsem neměl takový technický problém,“ řekl šéf týmu Emanuel Pedrazza. Takže pro Jay Boyda to již byla jednoduchá cesta k vítězství a titulu v divizi 2.
SCC 2015 – konečné pořadí, divize 2
Pořadí | Jezdec | Národnost | Vůz | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Boyd Jay | D | Norma Honda | 157 |
2 | Stoller Simon | CH | PRC Honda | 140 |
3 | Groer Norbert | A | Ligier Honda | 114 |
4 | Eizenhammer Evi | D | Norma Honda | 70 |
4 | Kunz Justin | D | ADR3 Honda / Wolf Honda | 81 |
6 | Barth Sven | D | Tatuus Honda | 60 |
6 | Behler Happy | D | PRC Honda | 60 |
8 | Schultis Mirko | D | Wolf Honda | 40 |
9 | FRANK Alexander | A | PRC Opel | 39 |
10 | Jouhsen Anja | D | Tatuus Honda | 12 |
10 | Frenzl Mike | D | Radical Suzuki | 12 |
Zdroj: www.sportscarchallenge.at, foto: Milan Spurný a Tuul Spurná