Tým TOYOTA Gazoo Racing dnes odhalil zcela nový LMP1-prototyp TS050 HYBRID, do kterého tým vkládá své naděje do nové sezóny World Endurance Championship (WEC).
Toyota po svém dvojitém titulu v šampionátu WEC 2014 (mezi jezdci i značkami), si vytyčila náročné výkonnostní cíle pro rok 2016 a také představila vedle svých konkurentů Porsche a Audi svůj LMP1-Hybrid.
Jde o třetí nový vůz od svého vstupu do seriálu WEC v roce 2012 a byl veřejnosti poprvé odhalen ráno na okruhu Paula Ricarda.
Nová generace TS050 HYBRID představuje významnou změnu koncepce u hnacího agregátu. Zážehový motor V6 o objemu 2,4 litru má přímý vstřik, twin-turbo a je u Toyoty poprvé kombinován s HYBRIDním 8megajoulovým systémem.
Nová generace turbomotoru s přímým vstřikem je vhodnější pro dnešní předpisy WEC, které omezují průtok paliva a poskytují příležitost přenést technologie a znalosti ze závodních vozů do silničních vozidel. Stejně jako u silničních vozidel, také zde Toyota využívá přední a zadní motorové generátory, které získávají energii při brzdění a akumulují ji v lithium-iontových bateriích, z nichž se uvolňuje jako „boost-power“ pro max. efektivitu zrychlování. Přechod ze super-kondenzátoru na akumulaci v bateriích umožňuje TS050 HYBRID zařadit do nejvyšší hybridní kategorie 8 MJ.
- Toyota TS050 HYBRID – pohled zepředu a boku
- Toyota TS050 HYBRID – čelní pohled
- Toyota TS050 HYBRID – pohled zezadu a boku
- Toyota TS050 HYBRID – zadní pohled
Nová koncepce hnacího ústrojí v kombinaci s novým provedením aerodynamiky znamená, že prakticky každý díl na podvozku TS050 HYBRID byl přepracován v dílnách Toyota Motorsport GmbH v německém Kolíně nad Rýnem.
V týmu se objevilo také několik nových tváří, které se podílely na testování. Při snaze o zvýšení výkonu a spolehlivosti nové TS050 HYBRID bylo najeto více než 22000 km s pozitivními výsledky. Další test přichází nyní na okruhu Paula Ricarda 25. a 26. března.
Bývalé mistry světa Anthonyho Davidsona (GB) a Sebastiena Buemiho (CH) doplní nově příchozí Japonec Kazuki Nakajima a jejich vůz poveze číslo #5.
Testovací a rezervní jezdec Toyoty Kamui Kobayshi (JPN) nahradí ve voze s startovním číslem #6 Alexe Wurze, který ukončil aktivní kariéru, vedle Stéphane Sarrazina (FRA) a Mike Conway (GB).
Alex Wurz zůstává u týmu jako poradce a ambasador značky Toyota.
Technické parametry Toyota TS050 HYBRID
Typ | LMP1-H (Le Mans Prototype – Hybridní) |
Karosérie | Uhlíková vlákna kompozitní |
Čelní sklo | Polykarbonát |
Převodovka | 7 rychlostních stupňů, sekvenční |
Skříň převodovky | Hliník |
Spojka | ZF-Multidisk |
Rozdíl | Mechanické zamykání diferenciálu |
Brzdové třmeny | Akebono monoblok z lehkých slitin |
Brzdové kotouče | Carbon větrané |
Ráfky | RAYS z hořčíkové slitiny, 13 x 18 palců |
Pneumatiky | Michelin radiální |
Přední pneumatiky | 31/71-18 |
Zadní pneumatiky | 31/71-18 |
Délka | 4650 mm |
Šířka | 1900 mm |
Výška | 1050 mm |
Objem palivové nádrže | 62,5 l |
Powertrain | TOYOTA HYBRID System – Racing (THS-R) |
Motor | V6 s přímým vstřikováním twin-turbo |
Zdvihový objem motoru | 2,4 l |
Palivo | Benzin |
Maziva | Mobil 1 |
Ventily | 4 |
Výkon motoru | 368 kW / 500 PS |
Hybridní výkon | 368 kW / 500 PS (přední a zadní kombinovaná) |
Kombinovaný výkon | 736 kW / 1000 PS |
Baterie | Lithium-iontová s vysokým výkonem, vývoj Toyota |
Přední hybridní motor | AISIN AW |
Zadní hybridní motor | DENSO |
Inverter | DENSO |
Zdroj a foto: toyotahybridracing.com