V prvním závodě vytrvalostního poháru NLS, který se koná výhradně na původním Nürburgringu, se prosadil Manthey-Porsche továrních jezdců zuffenhausenské značky Estreho, Christensena a Kerna.
Pořadatelé nesmírně oblíbeného vytrvalostního poháru NLS (Nürburgring Langstrecken Serie) letos zatím měli hodně smůly, to nejen ohledně zuřícího chřipkového šílenství, ale hlavně s ním souvisejícími zákazy. Jak oficiální testy, tak i první plánovaný závod sezony se staly obětí sněhových vánic, a tak se tradiční šampionát, který se jezdí již od roku 1977, rozjel teprve tuto sobotu. A jak!
Podnik „Nimex 45. DMV 4H Rennen“, se sice konal za vyloučení veřejnosti, do Padochovu ale přilákal posádky 145 vozů. V kokpitech při tom bylo k nalezení mnoho zvučných jmen, když se stovkami poloamatérů a vyslovených „Ringmasterů“, se přijeli měřit například bývalí piloti DTM Christian Menzel, Volker Strycek, Frank Stippler, Augusto Farfus a Maxime Martin, frakci GT zastupovali Carie Schreinerová, Nicki Thiim, Luca Ludwig a na 24 km dlouhou horskou dráhu si troufla i „děvčata z Indianapolisu“ Simona de Silvestrová a Pippa Mannová!
O zlatých pohárech celkového hodnocení 4hodinového závodu bojovaly přirozeně silné vozy třídy GT3 špičkových týmů Phoenix, Frikadelli, Manthey, Konrad, Rutronik a Walkenhorst. Nakonec se s náskokem pouhých 17 sekund prosadilo Porsche 911 GT3R zkušené domácí stáje, specialistů kolem Olafa Mantheye, s posádkou továrních pilotů Michaelem Chrsitensenem (DK), Kevinem Estrem (F) a Larsem Kernem (D). Za nimi dojelo další Porsche 911 profíků z týmu Frikadelli (Frederic Makowiecki/Dennis Olsen) a Audi R8 LMS týmu Phoenix (Michele Beretta/Nicki Thiim). Za Phoenix nastoupil i pilot české stáje ISR, která se účastní ADAC GT Masters, Frank Stippler, který skončil čtvrtý. Vítězi ujeli za 4 hodiny 29 kol a nejrychlejší z nich absolvovali vražedným průměrem 184 km/h. Kevin Estre se tím postaral o nový rekord trati pro NLS.
Na mistrovství, které se koná skutečně ve velmi „přehledném“ časovém rámci, kvalifikace se jede vždy v sobotu dopoledne, 4hodinový závod ještě stejný den odpoledne!, ještě čeká mezi květnem a říjnem dalších sedm podniků.
Text a foto: Roman Klemm