Ještě kvalitnější obsazení světového poháru cestovních vozů FIA WTCR bude v letošní sezoně než v roce 2018. Posílení se projeví nejen ve větší aktivitě samotných automobilek, ale také v příchodu jezdeckých hvězd z jiných kategorií motorsportu.
Loňský první ročník světového poháru cestovních vozů byl do značné míry ve znamení nadvlády továrně připravených vozů Hyundai, když ještě Honda byla další automobilkou, která se v závodním seriálu angažovala. Ostatní značky ponechaly vše plně v kompetenci soukromých týmů.
Letos by tomu mělo být zcela jinak. Hyundai pokračuje v plném nasazení a také Honda se do soupeření na trati zapojí mnohem aktivněji. Už nyní je jasné, že plnou tovární podporu týmům, které používají jejich závodní techniku, poskytne také Volkswagen, Cupra a Audi. Navíc přichází zcela nová čínská značka Lynk & Co. Dramatičnost zvýší i skutečnost, že každá značka může mít ve startovním poli jen čtyři vozy, přičemž každý tým reprezentují jen dvě auta (což ovšem nevylučuje existenci satelitních týmů se společným zázemím a se stejnými nebo i jinými vozy).
Čínská automobilka Lynk & Co. se připravuje ke vstupu na evropské trhy, tak kvalitu svých vozů chce prokázat také na závodních tratích. Zázemí přitom bude mít skutečně špičkové, protože je součástí čínského holdingu Geely, stejně jako švédské Volvo a vozy pro závody budou připravovat stejní specialisté, kteří dovedli Volvo k titulům mistra světa FIA WTCC v roce 2017. O čtyři vozy se bude starat tým Cyan Racing Christiana Dahla, přičemž dva vozy pojedou pod hlavičkou týmu Yvan Muller Racing, který s vozy Hyundai získal mistrovský titul pro rok 2018. Také jezdecká sestava bude špičková, poněvadž se zde sejdou tři mistři světa z FIA WTCC – Thadem Björk, Andy Priaulx a Yvan Muller. Navíc je doplní rychlý Mullerův synovec Yann Ehrlacher.
Také Volkswagen významně posiluje, když jeho vozy bude nadále nasazovat tým Sébastiena Loeba, který ale bude mít mnohem větší podporu ze strany samotného Volkswagen Motorsportu. K současné dvojici jezdců exmistru světa FIA WTCC Robu Huffovi a Mehdimu Benanimu přibude dvojnásobný mistr světa v rallyecrossu Švéd Johan Kristoffersson, který už má s cestovními vozy zkušenosti, neboť s VW Golfem TCR před pár lety získal titul ve skandinávském šampionátu (STCC). Kdo bude čtvrtým jezdcem a pod jakým jménem druhý tým s vozy Golf GTI TCR pojede, zatím není jasné.
Velké posílení lze očekávat také od značky Alfa Romeo, jejíž speciály připravuje Romeo Ferraris. Dva vozy pojedou pod hlavičkou Team Mulsanne. Giulietty TCR na okruhu Vallelunga ovšem testoval nejen dosavadní jezdec Teamu Mulsanne Kevin Ceccon, ale také veterán Tom Coronell a Číňan Ma Qing Hoa (oba letos jezdili Hondu v týmu Boutsen Ginion Racing) a Novozélanďan Jono Lester mající zkušenosti s vozy GT.
Nejistota zatím panuje u Hondy. Tu v sezoně 2018 zastupovaly týmy Münnich Motorsport a Boutsen Ginion Racing. Münnich Motorsport nasazoval tři vozy pro Estebana Guerrieriho (skončil celkově třetí), Yanna Ehrlachera a Jamese Thompsona, později i pro Tima Scheidera. Münnichův manažer Dominik Greiner sice oznámil, že se tým připravuje na sezonu 2019, ale zatím nebyl ochoten upřesnit s jakou značkou a zda to bude se dvěma nebo čtyřmi vozy.
Kalendář 2019 FIA World Touring Car Cup (FIA WTCR)
Datum | Podnik |
---|---|
5.–7. 4. | Maroko – Marrákeš |
26.–28. 4. | Maďarsko – Hungaroring |
10.–12. 5. | Slovensko – Slovakiaring |
17.–19. 5. | Nizozemsko – Zandvoort |
20.–22. 6. | Německo – Nürburgring Nordschleife |
5.–7. 7. | Portugalsko – Vila Real |
13.–15. 9. | Čína – Ningbo |
25.–27. 10. | Japonsko – Suzuka |
14.–17. 11. | Macao – Circuito da Guia |
TBA | Malajsie – TBA |
Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný