#135 Guignard Remy, Poux Frederique, F/F, Ramzy Team, Honda 600

#135 Guignard Remy, Poux Frederique, F/F, Ramzy Team, Honda 600

Galerie / Moto / Motorsport

Závod Sidecar opět v Brně – dvacetileté čekání skončilo, fotogalerie

Po dvaceti letech se do Brna vrátily atraktivní „sajdy“ (Sidecar). Akrobatická motoristická disciplína se stala jedním z lákadel letošní motocyklové Jarní ceny Brna.

Nový Masarykův okruh slaví letos 30. výročí své existence. Svým otevřením v roce 1987 navázal na tradici původní přírodní trati, která vedla po běžných silnicích na okraji Brna. V té době zde mohl fanoušek závody sidecar standardně vidět a jejich závody se jezdily jako součást mistrovství světa silničních motocyklů.

A po pravdě řečeno, závody sidecar stály vždy zato. Prostě bylo se na co koukat, i když na trati neprobíhaly zrovna přímé souboje o pozice. Když v roce 1996 odjely „sajdy“ na brněnském okruhu svůj poslední závod, nikoho tehdy nenapadlo, že na jejich návrat si motoristický fanoušek bude muset počkat celých dvacet let. Sezona 1996 byla poslední, kdy sidecar patřily do šampionátu silničních motocyklů a titul si vyjeli Britové Darren Dixon se spolujezdcem Andy Hetheringtonem. V této době se ještě používaly výhradně dvoutaktní motory o objemu 500 ccm, stejně jako v následující sezoně 1997, ale to už „sajdy“ jely v samostatné sérii Sidecar World Cup, která trvala až do roku 2000.

Od roku 1998 se mohly sidecar používat také čtyřtaktní motory a tak po tři sezony (1998–2000) mohli diváci vidět souboje techniky vybavené 2válcovými dvoutakty 500 ccm a 4válcovými čtyřtakty 1000 ccm. V roce 2001 se sidecary definitivně rozloučili s dvoutakty a používaly se pouze čtyřtaktní litrové čtyřválce, navíc opět změna seriálu, a to na – Superside.

Návrat Sidecar, aneb pravá oslava výročí Masarykova okruhu

Masarykův okruh zahájil jubilejní sezonu hned na začátku „svou oslavu“ návratem klasiky, mezinárodním závodem sidecar – International Sidecar Trophy – který se jel v rámci motocyklové Jarní ceny Brna.

#15 Medek Miroslav, Rozenková Kateřina, CZ/CZ, MM Racing, Honda 600

Atraktivní souboje sidecar mohli motorističtí příznivci na vlastní oči spatřit předposlední dubnový víkend. V International Sidecar Trophy startují dvoučlenné posádky dvou kategorií F1 (motor do 1000 cm, umístěn vzadu) a F2 (motor do 600 ccm, umístěn vpředu). V kategorii F2 startovaly také dvě české posádky – Miroslav Medek, Kateřina Rozenková a Petr Fišar, Ondřej Kopecký – které si mohou poměřit své síly se sedminásobným mistrem světa a hvězdou závodů sidecar Britem Timem Reevesem, kterému dělá spolujezdce krajan Patrick Farrance.

Závod č. 1: International Sidecar Trophy

Po startu se vedení ujal Joseph Sattler (D). Za ním byli piloti Peter Schröder (CH) a Kees Endeveld (NED). Ve třetím kole se na druhou pozici propracovala posádka Roscher Mike/Burkard Anna (D/CH) a třetí místo drželi Endeveld Kees/Jeroem Renne (NL/NL). Schröder se postupně propadl až na bramborovou pozici. První čtyři místa odpovídaly také pořadí v kategorii F1.

Nejlepší česká posádka, řidič Medek Miroslav a spolujezdkyně Rozenková Kateřina, dojela na 17. místě. Což představovalo v jejich kategorii F2 osmou pozici, když kategorii vyhrála posádka Grabmüller Michael a Kirchhofer Sophia (AUT/CH) před hvězdou sidecarů Timem Reevesem a Patrick Farrance (GB/GB). Bronzovou příčku si vyjela francouzská posádka Guignard Remy a Poux Frederique.

Fotogalerie – International Sidecar Trophy


text: Milan Spurný, foto: Tuul Spurná a Milan Spurný

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

81 − 71 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.