K. Heinz Becker Maxx Formula Most 2020 (foto Milan Spurný)

K. Heinz Becker Maxx Formula Most 2020 (foto Milan Spurný)

Motorsport / Okruhy

Závodit v 77 letech, Karl Heinz Becker říká, proč ne!

Cigárko, klídek a motor AER, to vše má společné jedno trochu méně známé jméno německého závodnického průmyslu, řeč je o Karl Heinz Beckerovi, který si i dnes ve svých 77 letech dá své cigárko a po rozsvícení zeleného světla vyráží na trať automobilových závodů. Proč ne.

Karl Heinz Becker z Německa toho na závodních tratích viděl hodně, začínal v roce 1964 s vozem Mini Cooper a Glas 1204 TS v evropském poháru cestovních vozů a Deutschen Automobil Tourenwagen Meisterschaftu.

portrét jezdce

Karl Heinz Becker (D), 77letý pilot, Maxx Formula, Most 2020 (foto Milan Spurný)

V letech 1964 a 1965 se pak zúčastnil prvních vytrvalostních závodů 1000 km Nürnburgringu. Přišla léta páně 1974 a K.H. Becker se s vozem BMW 2002 Ti objevuje v DRM, tedy Deutsche Tourenwagen Meisterschaftu. Vydržel v něm až do roku 1981.

V roce 1982 následovala změna reglementu DRM, a tak německý jezdec přesedlal do vozu skupny C, tedy Loly T600 BMW a do roku 1985 se v něm pravidelně proháněl. S legendárním vozem se poprvé objevil v roce 1984 v Interserii, v té době slavnější sérii, jak F1 pro východní blok.

Od roku 1974 se jezdila Interserie i na staré mostecké trati. Od roku 1986 nasazoval svůj vůz paralelně také do Supercupu vozů skupiny C, kde vrcholem bylo jeho osmé místo. Rok 1994 znamenal pro Beckera změnu dost podstatnou, a to přechod do F1, které se objevily v Interserii, ale s okapotovanými koly ve stylu Can-Am, konkurenci mu dělaly také vozy Arrows, Fondmetal, či Jordan F1 Can-Am. Jeho Minardi M190 se stalo symbolem rychlých vozů a na okruhu Enna Pergusa celkově vyhrává závodní víkend Interserie, oslavil však i vítězství v divizi a celkově druhé místo. Ovšem nejen úspěchy sbíral, měl také velmi vážné havárie s vozy Minardi, jednu předvedl v Mostě na cílové rovince, kterou kdysi odvysílal i pořad Svět motorů, druhou pak dokonal v anglickém Truxtonu.

portrét jezdce

K.H. Becker (D) Dallara WS by Nissan AER 2,0 Turbo – Maxx Formula, Most 2020 (foto Milan Spurný)

Ale ani tyto špatné časy ho neodradily od závodů rychlých vozů a v dalších letech startoval s modelem Minardi M 190 a slavil divizní vítězství, v roce 2000 opět změnil techniku na M195B a závodil s ní až do ukončení Interserie, tedy té opravdové. Od roku 1999 startoval s čistou F1, bez okapotovaných kol ve stylu Can-Am. V roce 2003 přesedlal do Euroboss šampionátu a řízeně v něm pokračoval v letech 2005–2012. S Dallarou SN 01 následně startoval také v Boss GP, tam se jeho kariéra zbrzdila nehodou na Hockenheimu v roce 2016, kdy se nepohodl s vedením série a spor skončil na soudním dvoře. Nyní opět ochutnal jídlo ze staré adresy, v Maxx Formula se do Mostu vrátil tam, kde kdysi vítězil a znovu si na ty slavné chvíle v Interserii zavzpomínal. V kategorii Masters si s vozem Dallara World Series by Nissan s motorem AER 2,0 turbo dojel v prvním sobotním závodě pro druhé místo a v neděli ve druhém závodě víkendu i pro zlatý věnec.

Přejeme dobré zdraví a hodně dalších úspěchů v další už tak bohaté karieře jezdce Karl Heinze Beckera.


Text Vláďa Rožánek, foto Milan Spurný

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

29 + = 30

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.